نخستین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد

به گزارش موسیقی آتش، برای نخستین بار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، ایرانسل گزارش پایداری کسب وکار خود را منتشر کرد.

نخستین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد

اخبار شرکت ها؛ به گزارش روابط عمومی ایرانسل، نخستین گزارش پایداری سالانۀ ایرانسل، مروری کوتاه بر شاخص ها، کوشش ها، دستاوردها و چالش های ایرانسل در پایش و مدیریت تأثیرات اجتماعی، مالی و زیست محیطیِ کسب وکار خود و نیز، مبنایی برای طراحی، استخراج، ارزیابی و در نهایت، مقایسۀ سالانۀ شاخص های عملکردی سازمان در موضوع پایداری و کسب وکار مسؤولانه است. بعلاوه نمونه ای از نخستین قدم های بنگاه های مالی ایرانی، با تکیه بر مباحث روز دنیای کسب وکار، در راستا پایداری به شمار می رود.

امروزه پایداری در کسب وکار (Sustainability in Business) به موضوع مهمی برای بنگاه های مالی، جوامع، مشتریان و حکومت ها تبدیل شده و بعلاوه شاخصی برای سنجش مقدار پایبندی سازمان به تعهداتش در قبال ذی نفعان است.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، می کوشد تا با تسهیل و توسعه دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در راستا تحقق توسعۀ پایدار ایران قدم بردارد. ارائۀ اطلاعات کلان و مهم شرکت، به وسیله گزارش پایداری، می تواند نمای کلی از عملکرد اجتماعی و زیست محیطی و فعالیت های ایرانسل در راستا توسعۀ پایدار را به ذی نفعان ارائه دهد. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش مالی، اثرات و اقدامات زیست محیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذی نفعان سازمان قرار می دهد. به زبانی دیگر، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، روینمودها و عملکرد ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، مالی و زیست محیطی مترتب بر آن است.

اطلاعات مورد احتیاج برای ارزیابی عملکرد ایرانسل به وسیله این گزارش، با تمرکز بر بازه زمانی اول فروردین تا 30 اسفند 1399، در اختیار مخاطبان قرار داده شده است. مخاطب این گزارش، ذی نفعان مختلف ایرانسل، شامل نهادهای حکومتی و سیاستگذار، جامعۀ مدنی، بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکای تجاری، رسانه ها و مهمتر از همه، مشتریان ایرانسل هستند که بر بقا و عملکرد شرکت، به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثر دارند و در مقابل، پیامدهای فعالیت شرکت از سه جنبۀ اقتصاد، جامعه و محیط زیست، بر آنها اثر می گذارد.

شفافیت فراتر از الزامات قانونی، در تدوین و انتشار این گزارش، نمایانگر عزم ایرانسل برای جوابگو نگهداشتن خود، گامی جدی برای تعامل سازنده با ذی نفعان و نیز تعهد برای ساختن کسب وکاری پایدارتر و آینده ای توأم با رفاه برای ذی نفعان است.

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت خود در ابتدای این گزارش، با بیان اینکه در دنیای امروز، شرکت ها اگر در پی بقا، رشد و توسعۀ خود هستند، نباید جنبه ها و ارکان مختلف موضوع پایداری در کسب وکارشان را نادیده بگیرند.، تأکید نموده است: انتشار اولین گزارش پایداری در صنعت ICT کشور، مطابق با استاندارهای روز بین المللی و البته توجه به ویژگی های خاص فضای کسب وکار در ایران، اقدام دیگری از ایرانسل در راستا پایداری است که امیدوارم مورد توجه تصمیم گیران و سیاست گذاران، همکاران و بازیگران کوچک و بزرگ صنعت ICT ایران، رسانه ها و مشتریان ارزشمند ایرانسل قرار گیرد.

این گزارش در پنج سرفصل، شامل رویکرد ایرانسل به پایداری، کسب وکار مسؤولانه و حاکمیت شرکتی، به سوی جامعۀ پایدار، به سوی محیط زیست پایدار و به سوی اقتصاد پایدار، تدوین و ارائه شده است.

متن کامل گزارش پایداری ایرانسل در سال 1399، اینجا در دسترس علاقمندان است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نخستین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید