راه اندازی بورس املاک و مستغلات در هفته آینده، تفاهم اولیه برای عرضه 21 شرکت زیر مجموعه شستا

به گزارش موسیقی آتش، وزیر اقتصاد با اشاره به راه اندازی بورس املاک و مستغلات در هفته آینده، از عرضه اولیه 21 شرکت زیر مجموعه شستا خبر داد.

راه اندازی بورس املاک و مستغلات در هفته آینده، تفاهم اولیه برای عرضه 21 شرکت زیر مجموعه شستا

به گزارش گروه مالی موسیقی آتش؛ فرهاد دژپسند در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت های بخش خصوصی به بازار سرمایه، گفت: شرکت هایی که در بورس پذیرش می شوند شفاف هستند، اما بسیاری از این شرکت ها نگران بودند که سازمان امور مالیاتی به پرونده ها ورود پیدا کند؛ به همین دلیل در شورای هماهنگی مالی مصوبه ای تصویب کردیم که براساس ان سازمان مالیاتی به جز سال 98 که صورت های مالی مشخص شد به پرونده های سال های قبل شرکت ها مراجعه نخواهد کرد.

وزیر اقتصاد درباره تشکیل بورس املاک و مستغلات افزود: خوشبختانه پیروز شدیم با همکاری سازمان بورس اولین جلسه را در این رابطه برگزار کنیم. وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه 12 حوزه درگیر بورس مستغلات هستند، افزود: بسیاری از سازمان ها، چون بنیاد مستضعفان. بنیاد شهید، ستاد فرمان امام، تأمین اجتماعی و دانشگاه آزاد اعلام آمادگی کردند تا املاک خود را در این بورس قرار دهند.

دژپسند گفت: با تأمین اجتماعی و شستا تفاهم کردیم تا 21 شرکت بورسی عرضه اولیه داشته باشند. وی بیان داشت: از هفته آینده عرضه های اولیه طی دو روز عرضه می شود. بورس حامی سهامداران خُرد است و از اعمال ضوابط و مقررات دست بر نمی دارد.

دژسپند همچنین در نود و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: حمایت از تولید بدون توجه به محیط کسب و کار ابتر خواهد ماند. در این رابطه آنچه به عنوان یک مبنا می تواند مورد توجه قرار گیرد؛ بهبود فضای کسب و کار با در نظر دریافت مراحل پسینی و پیشینی تولید در کشور است. البته این تنها خاص بخش صنعت و معدن نیست بلکه یک ضرورت برای همه بخش های اقتصاد است.

دژپسند ادامه داد، پیشرفت فناوری از عوامل مهم توسعه صنعت و معدن است، فناوری های نوین منجر به افزایش میزان اکتشافات و ذخایر معدنی و مهمتر از همه دوری از خام فروشی، تولید محصولات تحول یافته و متناسب با شرایط روز و در نهایت افزایش بهره وری می شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، گمرک از طریق تسهیل فرایند تجارت خارجی هم محرک تولید در کشور و هم روان ساز صادرات و واردات است، گفت: با تلاش های اجرا شده گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل تجارت خارجی عملکرد خوبی در حذف کنترل های فیزیکی و مزاحم داشته است.

وی افزود، پیاده سازی گمرک هوشمند که بطور جدی در دستور کار گمرک است که انشاالله کامل خواهد شد. این مهم سبب تسهیل تجارت کالا ها و خدمات در کشور می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راه اندازی بورس املاک و مستغلات در هفته آینده، تفاهم اولیه برای عرضه 21 شرکت زیر مجموعه شستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بورس املاک و مستغلات در هفته آینده، تفاهم اولیه برای عرضه 21 شرکت زیر مجموعه شستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید