شناسایی 170 هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا

به گزارش موسیقی آتش به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، روح الله ذوالفقاری گزارشی از حمایت های صورت گرفته این صندوق در خصوص کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا گفت: در جهان بیش از 14 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از 600 هزار نفر جان خود را از دست داده اند که ایران در جایگاه یازدهم از نظر میزان ابتلا واقع شده است. با توجه به آسیب های وارد شده به کسب و کارهای مختلف تا به امروز 170 هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا شناسایی و به بانک ها معرفی شده اند.

شناسایی 170 هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا

وی اضافه نمود: صندوق نوآوری نیز از ابتدای شیوع ویروس حمایت خود را آغاز کرده و بیش از 61 طرح منتخب شناسایی و برای تولید بیشتر تسهیلات دریافت کرده اند.

ذوالفقاری ادامه داد: برای پیشگیری از آسیب، قریب به 260 شرکت آسیب دیده در دور دوم حمایت های صندوق نوآوری تسهیلات دریافت کرده و 40 شتاب دهنده و 79 شرکت خلاق مورد حمایت قرار گرفتند. ارائه تسهیلات به شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری نیز در جریان است.

همچنین در ادامه مراسم دکتر حسین اسفندیاری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نزدیکی بیشتر دانش بنیان ها به شبکه بانکی را در مدیریت جدید صندوق نوآوری مثبت دانست و گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تامین مالی شرکت های دانش بنیان بود و بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی برای دستیابی بیشتر به این هدف ایجاد شده است. البته در مدیریت جدید صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیان به شبکه بانکی نزدیک شده و از پتانسیل سیستم بانکی کشور برای توسعه کسب و کار شرکت های دانش بنیان به خوبی استفاده شده است.

اسفندیاری در مورد حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا بیان نمود: صندوق نوآوری بعد از شیوع ویروس کرونا حمایت هایی از شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی برای جلوگیری از شیوع ویروس و همچنین شرکت های آسیب دیده از این بیماری فراهم کرد که آمارهای آن وجود دارد.

وی در انتها نرخ سود را 9 درصد بیان نمود و گفت: نرخ سود در این دوره از 12 به 9 درصد کاهش یافته و در حال حاضر مصوبه هایی در کارگروه بانک برای پرداخت به شرکت ها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شناسایی 170 هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 170 هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید