خبرنگاران سیل جان 17 نفر در شرق یمن را گرفت

به گزارش موسیقی آتش، تهران-خبرنگاران- منابع بهداشتی یمن دوشنبه شب اعلام کردند که جاری شدن سیل در شرق این کشور جان 17 نفر را گرفت.

خبرنگاران سیل جان 17 نفر در شرق یمن را گرفت

به گزارش الجزیره، مرکز بهداشت استان مأرب در شرق یمن با تأیید کشته شدن این افراد، اعلام نمود که هشت تن از این قربانیان را بچه ها تشکیل می دهند.

براساس این گزارش در جریان جاری شدن سیل در شرق یمن، همچنین چهار نفر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر به دنبال ریزش باران های شدید و جاری شدن سیل، برای نخستین بار در 34 سال گذشته، سد تاریخی مأرب در شرق یمن از زمان بازسازی، طغیان کرد.

احمد العریفی مدیر طرح سد مأرب در این باره گفت که سد مأرب نخستین بار از زمان بازسازی اش در سال 1986 و پس از آن سطح آب آن از 550 میلیون متر مکعب گذشت، طغیان کرد.

با وجود افزایش نگرانی ها درباره احتمال ریزش سد تاریخی مأرب که به دنبال افزایش سطح آب این سد و پس از جاری شدن سیل در چند روز گذشته درشرق یمن روی داده است، اما العریفی افزود که شرایط با وجود طغیان آب سد مأرب اطمینان بخش است.

سد مأرب گنجایش 400 میلیون متر مکعب آب را دارد، اما سیلاب نادری که در روزهای گذشته به راه افتاده است، خسارت مادی زیادی به منازل و زمین های کشاورزی شهرستان الوادی در استان مأرب زده است.

سد تاریخ مأرب به قرن هشتم پیش از میلاد مسیح برمی گردد که در طول تاریخ چندین بار متلاشی شده است و آخرین بار سال 1986 توسط شرکت دگوش ترکیه باز سازی شد.

استان مأرب در 173 کیلومتری شمال شرق صنعا؛ پایتخت یمن قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سیل جان 17 نفر در شرق یمن را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیل جان 17 نفر در شرق یمن را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید