حسان دیاب: رسیدن به راه چاره برای مسائل لبنان سخت شده است

به گزارش موسیقی آتش، نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان گفت: رسیدن به راهکار برای مسائل کشور در سایه نبود یک دولت صاحب اختیارات، سخت شده است.

حسان دیاب: رسیدن به راه چاره برای مسائل لبنان سخت شده است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل موسیقی آتش، حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان رسیدن به راه چاره برای مسائل لبنان را بسیار سخت توصیف کرد.

براساس گزارش المیادین، حسان دیاب گفت: با وجود بستن راه ها مقابل هر کشوری که قصد کمک به لبنان را دارد و هم در سایه نبود یک دولت دارای اختیارات، رسیدن به راه چاره سخت است.

نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان افزود: آنچه امروز در کشور شاهد هستیم ترسناک بوده و نمادی از بی دولتی را به نمایش می گذارد. مردم این خلأ را پر کرده اند و این ترسناک است و نتایج آن فاجعه بار خواهد بود؛ زیرا راه را برای آشوب هموار می کند.

وی در ارتباط با موضوع احتکار و قاچاق در لبنان هم گفت: نمی دانم؛ شاید برخی از این اقدامات با مکاهمم های سیاسی اعمال فشار بر کشور مرتبط باشد.

این سخنان حسان دیاب در حالی مطرح می شود که وی سال گذشته پس از تظاهرات مردمی در اعتراض به اوضاع معیشتی و مفاسد سیاسی در لبنان، از سمت نخست وزیری استعفا داد و از آن زمان به نام نخست وزیر پیشبرد امور مشغول به کار است.

مجلس لبنان چند ماه پیش، سعدالحریری رئیس حزب المستقبل را به نام مأمور تشکیل کابینه نو معین کرد، اما علی رغم جلسات متعددی که با گروه ها و احزاب مختلف لبنان داشته، تا به امروز پیروز به تشکیل کابینه نشده است.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان امروز در سخنانی با انتقاد از برخی مانع تراشی ها در فرایند تشکیل دولت گفت: به نام مردم لبنان تلاش کرده و خواهم کرد. این حق من است که بنا به درخواست نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه، در هر طرحی که ارائه می دهد از او حمایت کنم.

نبیه بری افزود: همه چیز در لبنان معطل مانده و کشور در حال فروپاشی است. معین نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه وظیفه مجلس است و کسی که رایزنی های مجلسی را انجام می دهد، نخست وزیر مکلف است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "حسان دیاب: رسیدن به راه چاره برای مسائل لبنان سخت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسان دیاب: رسیدن به راه چاره برای مسائل لبنان سخت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید