فراوری خودرو در سال 1400 افزایش می یابد

به گزارش موسیقی آتش، سال گذشته فراوری 1 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو از سوی سیاست گذار خودرو وزارت صمت هدف گذاری شد؛ قرار بود که 3 خودروساز در کشور یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو 1 میلیون و 200 هزار خودرو در سال فراوری نمایند. بر این اساس برای اینکه این اندازه به درستی به دست مشتری برسد، طرح قرعه کشی را راه انداختند که در آن طرح باید خودروها هم به صورت فروش فوق العاده و هم پیش فروش به دست مشتری برسد.

فراوری خودرو در سال 1400 افزایش می یابد

هدف گذاری سیاست گذار کلان خودرو برای سال گذشته در کف، فراوری 1 میلیون دستگاه خودرو و در سقف نیز فراوری 1 میلیون و 200 هزار دستگاه معین شده بود. باتوجه به اینکه سال 98 به علت تحریم ها شاهد افت فراوری بودیم و خودروسازان 900 دستگاه خودرو فراوری کردند، در سال 99 مقدار فراوری افزایش یافت.

دو خودروسازی بزرگ کشور از ابتدای سال جاری تا انتها مردادماه 337 هزار و 71 دستگاه خودروی سواری فراوری نموده اند که در این بین ایران خودرو سهم 53 درصدی از کل این بازار را در اختیار گرفته است. بر اساس آمار منتشرشده از سوی دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت، ایران خودرو در مرداد سال جاری 31 هزار و 3 دستگاه خودرو سواری فراوری نموده است.

همان طور که می دانید، خودروسازان از سال های قبل تعهداتی داشتند که باید انجام دهند و اگر تعهدات را انجام ندهند، باید سود بپردازند. این گونه نیست که این کار را انجام دهند تا به خودرو افزایش قیمت بخورد. خودروسازان باید فروش را افزایش دهند.

  • شرکت سایپا در مردادماه توانسته است 24 هزار و 142 دستگاه خودرو به فراوری برساند.
  • گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال جاری 186 هزار و 677 دستگاه خودرو سواری فراوری نموده است.
  • گروه خودروسازی سایپا نیز در سال 1400 و تا انتها مردادماه 150 هزار و 394 دستگاه خودرو سواری به فراوری رسانده است.
  • سهم سایپا در بازار خودروی سواری کشور 42 درصد و سایر سواری سازان نیز حدود 5 درصد است.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ موسیقی آتش مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "فراوری خودرو در سال 1400 افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودرو در سال 1400 افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید