توئیت ظریف از سفرش به اقلیم کردستان عراق؛ همسایگان اولویت ما هستند

به گزارش موسیقی آتش، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفرش به اقلیم کردستان عراق را مفید خواند و روابط مستحکم با همه عراقی ها را سنگ بنای سیاست ایران و همسایگان را اولویت جمهوری اسلامی برشمرد.

توئیت ظریف از سفرش به اقلیم کردستان عراق؛ همسایگان اولویت ما هستند

به گزارش گروه سیاست خارجی موسیقی آتش، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) پس از سفر به عراق و اقلیم کردستان در توئیتی با انتشار تصاویری از دیدارهایش با مقامات اقلیم کردستان عراق از جمله نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و شاد بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان نوشت: در ادامه سفر مفید به کردستان عراق با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان، رئیس اقلیم کردستان و شاد بارزانی نخست وزیر این منطقه دیدار کردم.

ظریف عنوان نمود: روابط مستحکم و قوی با همه عراقی ها سنگ بنای سیاست ایران باقی می ماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران گفت: همسایگان اولویت ما هستند.

وی همچنین پس از رایزنی ها با مقامات عراقی در بغداد و پیش از عزیمت به اربیل در توئیتی نوشته بود:گفت وگوهایی سازنده در بغداد با آقایان مصطفی الکاظمی نخست وزیر، برهم صالح رئیس جمهور، حلبوسی رئیس مجلس، فواد حسین وزیر امور خارجه و رهبران قضایی، سیاسی و نظامی داشتم. دستور کار: گسترش همکاری ها در راستای منافع مردم دو کشور و منطقه؛ مقصد بعدی: اربیل؛ برای دیدار با رهبران کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در رأس هیأتی به منظور رایزنی و گفت وگو با مقامات عراقی به بغداد و از آنجا به اربیل سفر کرد.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی کردند.

سفر ظریف به بغداد و اربیل در شرایط شیوع کرونا انجام شد. البته وزیر امور خارجه ایران در این مدت نیز به دمشق، استانبول و مسکو نیز سفر کرده و با مقامات سوریه، ترکیه و روسیه نیز دیدار و گفت وگو کرده بود.

روز سه شنبه نیز قرار است مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای اولین بار پس از تصدی این سمت به ایران بیاید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "توئیت ظریف از سفرش به اقلیم کردستان عراق؛ همسایگان اولویت ما هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیت ظریف از سفرش به اقلیم کردستان عراق؛ همسایگان اولویت ما هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید