تمام فیلم های شکارچیان روح از بدترین تا برترین

به گزارش موسیقی آتش، شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ در مقایسه با دیگر فیلم های شکارچیان روح چگونه است؟ پسر ایوان ریتمن، جیسون، تقریبا چهل سال پس از این که ایوان ریتمن با حضور هارولد رامیس و دن آیکروید فیلم شکارچیان روح را در سال 1984 ساخت، پایان با تاخیری فراوان دنباله ای دیگر به این مجموعه افزود. زندگی پس از مرگ علی رغم چندین نقد تفرقه برانگیز، بسیار خوب است.

تمام فیلم های شکارچیان روح از بدترین تا برترین

جیسون ریتمن به جای راه اندازی مجدد این سری فیلم، چیزی ساخت که هم داستان فیلم های قبلی را ادامه داد و هم به مرور خاطرات شکارچیان روح یاری کرد. این فیلم با نگاهی به آینده به طور اساسی ثابت می نماید که گذشته این داستان بسیار مهم است. زندگی پس از مرگ به نوعی شرایط ساخت فیلم آینده شکارچیان روح (در صورت ساخت) را فراهم کرد، حال چه همه بازیگران اصلی دوباره به پروژه برگردند یا این که فیلم با بازیگرانی تازه ساخته شود.

اما این فیلم در مقایسه با فیلم اصلی ایوان رایتمن و شکارچیان روح 2 و بعلاوه شکارچیان روح: تماس را پاسخ بده (Ghostbusters: Answer The Call) اثر پل فایگ چگونه است؟ بد نیست تا تمام فیلم های مجموعه فیلم شکارچیان روح را از بدترین تا برترین، رتبه بندی و آنالیز کنیم.

4. شکارچیان روح 2016 (Ghostbusters 2016)

  • کارگردان: پل فیگ
  • بازیگران: کریستن ویگ، کیت مک کینون، ملیسا مک کارتی
  • تاریخ انتشار: 2016
  • امتیاز راتن تومیتوز: 74 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.5 از 10

راه اندازی مجدد مجموعه شکارچیان روح به وسیله پل فیگ، تحت عنوان شکارچیان روح: تماس را پاسخ بده با تیمی از بازیگران زن، اصلا ایده بدی نبود. قبل از ساخت، شایعاتی مبنی بر این مطرح بود که شاید چنینگ تیتوم یا کریس پرت هم در این فیلم حضور داشته باشند. نقدها آنلاین زیادی نسبت به استفاده از بازیگران زن در این فیلم شد که بیشتر جنبه خودنمایی داشت و اعتراضاتی توخالی محسوب می شد و واقعا نیازی به توجه کردن به آن ها نبود اما این موضوع به معنای بی نقص بودن این فیلم نیست. فیلم فایگ اصلا با لحن آثار اصلی مطابقت نداشت و آنگونه که انتظار می رفت نبود. این فیلم، یک اثر معمولی همراه با خشونتی کمیک بود. فیلم شکارچیان روح 2016 در مقایسه با فیلم اصلی، مسخره و بیشتر شبیه به داستانی درباره عمارت جن زده ادی مورفی بود تا دیدگاه اصلی ایوان رایتمن نسبت به داستان.

هیچ کدام از بازیگران بد نیستند. لزلی جونز و کیت مک کینون که آن ها را بیشتر در برنامه زنده شنبه شب دیده ایم، تقریبا نسخه ای نزدیک از شخصیت های خودشان (وینستون و اگون) ارائه می نمایند اما اصلا به میزان کافی جسور نیست و آن حس نوستالژیک را القا نمی نمایند. جدا از بحث بازیگران، داستان ضعیف و شخصیت شرور افتضاح نیز در کیفیت پایین این فیلم تاثیر گذار هستند.

3. شکارچیان روح 2 (Ghostbusters II)

  • کارگردان: ایوان رایتمن
  • بازیگران: بیل مورای، هارولد رامیس، سیگورنی ویور
  • تاریخ انتشار: 1989
  • امتیاز راتن تومیتوز: 53 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.6 از 10

دنباله مستقیم فیلم شکارچیان روح اصلی ایوان ریتمن در سال 1989، مخالفان زیادی دارد و دارای پایین ترین نمره در بین آثار این لیست در سایت راتن تومیتوز است و بازی و اجرای بیل مورای نیز شدیدا مورد انتقاد نهاده شد اما این فیلم، داستانی سرگرم نماینده دارد. در شکارچیان روح 2 شاهد یک شخصیت شرور بزرگ به نام ویگو هستیم که با وجود این که حضورش در صحنه ها کم رنگ است، توانست به جایگاهی نمادین دست یابد. فیلم دارای یک سکانس پایانی است که از نظر دیوانه وار بودن، حتی از فیلم اصلی نیز بالاتر است. ونکمن چندان درخشان نیست. بیل مورای بیان نموده بود که فریب عوامل سازنده را خورده است وگرنه در قسمت دوم بازی نمی کرد اما به هر حال، او تاثیر خاص خود را بر فیلم دارد. ارواح تازه عروسکی برادران اسکولری، مجذوب کنندهیت بازیگران و خط داستانی فیلم که در نیویورک روایت می شود، از عوامل زیبایی این اثر هستند.

شاید مشکل این باشد که شکارچیان روح 2 تغییراتی (هر چند کم) در چیدمان اولیه اعمال کرد اما همچنان (حتی پس از 30 سال) فیلمی زیبا، مجذوب کننده و بسیار سرگرم نماینده است. شرایط فراوری فیلم سوم شکارچیان روح با حضور همان بازیگران اصلی در اوج حرفه شان، فراهم نشد و این موضوع موجب ناراحتی هواداران گشت.

2. شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ (Ghostbusters: Afterlife)

  • کارگردان: جیسون ریتمن
  • بازیگران: بیل مورای، دن آیکروید، پل راد
  • تاریخ انتشار: 2021
  • امتیاز راتن تومیتوز: 63 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.7 از 10

احتمالا تکان دهنده ترین ویژگی شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ ظاهر شگفت انگیز شخصیت های آن (از جمله جی کی سیمونز، جاش گاد و اولیویا وایلد در نقش گوزر) نیست، بلکه حضور کمرنگ اعضای گروه اصلی در فیلم است. زندگی پس از مرگ با توجه نقدها هواداران درباره عدم استفاده از اعضای گروه اصلی در فیلم سال 2016، در واقع، قدمی مثبت برداشت و با بهره بردن از حضور آن شخصیت ها، عناصر تازه را با عناصر نوستالژیک متعادل کرد. نقدها وارد شده به زندگی پس از مرگ جیسون ریتمن، صرفا پوچ و بی معنی بود. این فیلم پر از ارجاعات به گذشته و یادآوری خاطرات فیلم اصلی است.

بازیگران تازه بدون کوشش برای تقلید از اعضای تیم اصلی، فوق العاده هستند. مک کنا گریس یکی از این افراد است که در طی فیلم، درباره حس و حال خوب خود در شغلش می گوید. در طرف دیگر پل راد مجذوب کننده را داریم که حضورش در هر فیلمی، کیفیت آن اثر را ارتقا می دهد. داستان نیز بسیار خوب مدیریت شده است و به طور هوشمندانه به جدول زمانی سال 1984 بازمی شود و در خلال آن، شرایط زندگی خانواده اسپنگلر در سامرویل را مشاهده می کنیم که یادآور شرایط اگون با بازی هارولد رامیس در فیلم اصلی است و از آن الهام گرفته شده است. چیزهای تازه زیادی در این فیلم وجود ندارند و هواداران هم همین را می خواستند. در نهایت، زندگی پس از مرگ مجذوب کننده و خنده دار است و از عناصر غافلگیرنماینده شکارچیان روح اصلی، به صورت پراکنده و به برترین شکل ممکن استفاده می نماید.

1. شکارچیان روح 1984 (Ghostbusters 1984)

  • کارگردان: ایوان رایتمن
  • بازیگران: بیل مورای، هارولد رامیس، دن آیکروید
  • تاریخ انتشار: 1984
  • امتیاز راتن تومیتوز: 97 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.8 از 10

فیلم اصلی، برترین فیلم مجموعه شکارچیان روح و یک اثر هیجان انگیز بود و هست و بعضی از بزرگ ترین ستارگان کمدی تازه کار اوایل دهه 80 میلادی در آن نقش آفرینی کردند و داستانی ترسناک و کمدی اما مفهومی و شگفت آور دارد. بیل مورای، هارولد رامیس، دن آیکروید و ارنی هادسون فوق العاده هستند اما سیگورنی ویور، ریک مورانیس و آنی پاتس همگی از محدودیت های فیلم فراتر رفتند و به شدت موثر واقع شدند. حتی عناصر عمدا نفرت انگیز (مانند اسلیمر) نیز به خوبی خنثی می شوند و لحن بسیار استادانه کارگردانی ریتمن، آن ها را کنترل می نماید.

نقطه ضعف بزرگ شکارچیان روح این است که یک کمدی ساده و شبیه به برنامه پخش زنده شنبه شب و بیش از حد کمدی به نظر می رسد اما این تمام ماجرا نیست. در بیشتر موارد، سه نفر از اعضای تیم در حاشیه قرار دارند (استانتس و اشپنگلر درگیر موارد عجیب و غریب هستند و وینستون نیز همواره گیج می شود) در حالی که بیل مورای به طرز حیرت انگیزی حتی در کوچک ترین صحنه ها نیز ظاهر می شود و خودنمایی می نماید. سوال این جاست که اگر ادی مورفی (طبق قرار اولیه) در فیلم شکارچیان روح بازی می کرد، چه تغییراتی در فیلم ایجاد می شد. به هر حال، نکته اصلی شکارچیان روح تماما درباره حفظ تعادل است. فیلم هر وقت که لازم باشد ترسناک، خنده دار یا احساسی می شود و فیلمنامه و دیالوگ ها چنان خوب هستند که حتی پس از چندین دهه نیز، در فیلم های تازه مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "تمام فیلم های شکارچیان روح از بدترین تا برترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام فیلم های شکارچیان روح از بدترین تا برترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید