ترکیه بدنبال پیگیری حقوقی برای دریافت جنگنده اف 35

به گزارش موسیقی آتش، ترکیه با امضای همکاری یک شرکت حقوقی بین المللی برای دریافت حقوق خود از پروژه تولید مشترک جنگنده اف 35، اقدامات حقوقی خود در این زمینه را آغاز کرد.

ترکیه بدنبال پیگیری حقوقی برای دریافت جنگنده اف 35

به گزارش گروه بین الملل موسیقی آتش، ترکیه برای دریافت حقوق خود در خصوص خرید جنگنده اف 35 از آمریکا یک توافقنامه با شرکت حقوقی بین المللی Arnold&Porter به امضا رساند.

بر اساس توافقی که بین این شرکت و صنایع دفاعی نهاد ریاست جمهوری ترکیه به امضا رسیده است، ترکیه علاوه بر ماندن در برنامه تولید مشترک اف 35، حقوق خود تا امروز را نیز طلب کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی موسیقی آتش بخوانید. (کلیک کنید)

پیش از این اسماعیل دمیر ریاست صنایع دفاعی ترکیه در این خصوص گفته بود که بیرون کردن ترکیه از برنامه تولید مشترک ساخت جنگنده اف 35، یکطرفه و غیر حقوقی است و برای رسیدن کشور به حقوق خود تلاش خود را به کار خواهیم بست.

در این تفاهم، احقاق حقوق ترکیه به عنوان یکی از بخش ها مورد توجه قرار گرفته است.

فارغ از بازگرداندن ترکیه به این برنامه مشترک یا بیرون ماندن ترکیه از آن، این تفاهم دنبال خواهد شد.

سال گذشته میلادی، پنتاگون رسماً ترکیه را از فرایند تولید مشترک جنگنده اف 35 خارج کرد و فروش جنگنده ها به این کشور علیرغم قرارداد اولیه و پرداخت پول را نیز به حالت تعلیق درآورد. خسارت خارج کردن ترکیه از این برنامه چند میلیارد دلار برآورد شده است.

ترکیه بارها نسبت به این موضوع اعتراض کرده اما طرف آمریکایی اخراج ترکیه را مرتبط با خرید سامانه اس 400 از روسیه دانسته و خواستار بازگرداندن آنها یا عدم به کار گیری این سامانه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ترکیه بدنبال پیگیری حقوقی برای دریافت جنگنده اف 35" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه بدنبال پیگیری حقوقی برای دریافت جنگنده اف 35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید