آیا روزنامه جمهوریت نسخه ترکی شارلی ابدو را منتشر می نماید؟

به گزارش موسیقی آتش، به نوشته روزنامه لیبراسیون فرانسه، مجله فکاهی شارلی ابدو قرار است شماره روز چهارشنبه (بیست و چهارم دی) خود را با یک میلیون نسخه راهی بازار کند. این مجله که هفته گذشته شاهد حمله ای مسلحانه بود، میخواهد در پاسخ به این اقدام کاریکاتور پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) را نیز در صفحه نخست خود منتشر کند.

آیا روزنامه جمهوریت نسخه ترکی شارلی ابدو را منتشر می نماید؟

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از صفحه توییتر این مجله بیان کرد قرار است در نسخه فردا یک کاریکاتور جدید از پیامبر اسلام در حالی که نسخه ای از این مجله در دست دارد و اشک می ریزد با تیتر همه بخشیده شدند منتشر گردد. اما نکته ای که رسانه های ترکیه را به خود مشغول نموده، انتشار این نسخه از نشریه مذکور توسط روزنامه جمهوریت است.

الکساندرا شوارتزبرود خبرنگار لیبراسیون گفته است از بین روزنامه هایی که تقاضای چاپ این نسخه را دادند تنها روزنامه های جمهوریت ترکیه و ایل فاتو ایتالیا مجوز انتشار را دریافت نموده اند. کارشناسان رسانه های ترک بر این باورند که چنین اقدامی عملی نیست.

آنها بر این باورند که در صورت انتشار این نسخه موهن توسط جمهوریت، مسئولان این روزنامه به دلیل نقض قوانین ترکیه تحت پیگرد قرار می گیرند. طبق ماده 216 قانون مطبوعات ترکیه هر گونه اقدام برای تحریک دشمنی و تحقیر ارزش های دینی مردم پیگرد قضایی دارد.

................

فریدون ناعمی

منبع: خبرگزاری مهر

به "آیا روزنامه جمهوریت نسخه ترکی شارلی ابدو را منتشر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا روزنامه جمهوریت نسخه ترکی شارلی ابدو را منتشر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید