گیم اواردز سال جاری متفاوت برگزار خواهد شد

به گزارش موسیقی آتش، مراسم سالانه The Game Awards که از سال 2014 به صورت رسمی توسط جف کیلی پایه گذاری شد، سال جاری هم برای بار دیگر بازخواهد گشت. هرچند به خاطر شرایط کنونی دنیا، مراسم گیم اواردز سال جاری، این بار تفاوت هایی با سال های گذشته خواهد داشت.

گیم اواردز سال جاری متفاوت برگزار خواهد شد

در دوره ای زندگی می کنیم که ویروس کرونا تمامی دنیا را درگیر خود ساخته و قوانین و شکل زندگی و کار بسیاری را دگرگون نموده است. سال جاری برخلاف روال هرساله صنعت بازی های ویدیویی، نمایشگاه ها یا مراسم های مطرح مثل همواره و با سیاق عادی خود برگزار نشدند. بعضی از آن ها مثل E3 به صورت کلی برگزار نشدند و بعضی مراسم های دیگر به شیوه های دیگر، اغلب به صورت آنلاین کار خود را انجام دادند. مراسم گیم اواردز مانند چند سال اخیر، سال جاری هم برگزار خواهد شد اما مراسم سال جاری طبیعتا تفاوت هایی خواهد داشت.

رویداد سال جاری برای اولین بار در سه مکان مختلف یعنی شهرهای لس آنجلس، لندن و توکیو برگزار خواهد شد اما به دلیل ویروس کرونا، حضور مخاطبان در مراسم منتفی است. طبق اعلام رسمی، مراسم سال جاری با کیفیت 4K از داخل استودیو های سه مکان گفته شده برای مخاطبان پخش خواهد شد. همچنین قرار است این مراسم به وسیله 45 پلتفرم مختلف به صورت دنیای پخش زنده گردد.

اهدای جوایز به بهترین بازی های سال، معرفی بازی های جدید یا نمایش تازه بازی های معرفی شده و البته اجراهای زنده جذاب موسیقی که همواره جزئی از مراسم گیم اواردز بوده اند، در مراسم سال جاری هم نقش پررنگی خواهند داشت. علاوه بر این، سال جاری هم شاهد بخشی که سال قبل به مراسم اضافه شده بود و محتوای مربوط به بازی ها یا دموهای خاصی را در هفته برگزاری مراسم منتشر می کرد، خواهیم بود. همچنین یکی از تغییرات مهم دیگر، اضافه شدن بخش جدیدی به نام نوآوری در دسترسی به بخش جوایز اضافه شده است. این بخش مربوط به نرم افزارها و سخت افزارهایی است که با اضافه کردن ویژگی ها، تکنولوژی ها یا محتواهای خاصی سعی می نمایند مدیوم بازی های ویدیویی را رو به جلو پیش ببرند و آن ها را برای افراد بیشتری قابل دسترس نمایند تا بتوانند از بازی ها لذت ببرند.

جف کیلی، تهیه نماینده و برگزارنماینده مراسم گیم اواردز که به نوعی مغز متفکر این رویداد است، سال جاری در نبود مراسم E3، سعی کرد با همکاری بسیاری از شرکت ها نوعی جشنواره تابستانی برای بازی ها تدارک ببیند که رویدادهای زیادی را در بر داشته باشد؛ جشنواره ای که با کنفرانس آغازین گیمزکام 2020 به سرانجام رسید. هرچند این برنامه منفعت هایی را هم داشت و تجربه نسبتا جالبی برای جف کیلی و مخاطبان در این شرایط عجیب دنیا به حساب می آمد اما غالب نظرها درباره آن مثبت و خوشایند نبود و بسیار از پراکندگی آن انتقادهایی داشتند. اکنون به نظر می رسد که این فرصت به خوبی مهیا شده تا جف کیلی با گیم آواردز یکی از مهم ترین رویدادهای مربوط به بازی های ویدیویی را در سال 2020 برگزار کند.

نکته جالب اینجاست که علاوه بر اشتیاق جف کیلی، گویا بسیاری از استودیوها و شرکت ها هم که با جف کیلی ارتباط برقرار نموده اند، به برگزاری این مراسم در سال 2020 تأکید داشته اند و اشتیاق خود را نشان داده اند. جف کیلی درباره این موضوع به سایت ورایتی گفته که شرکت ها و استودیوهای خاصی تاکید بر برگزاری مراسم داشتند و اذعان داشتند که محتوای جالبی را برای نمایش در گیم اواردز در نظر گرفته اند و می خواهند آن را در مراسم نشان دهند. جالب اینجاست که بودجه و گستردگی مراسم سال جاری کاهش پیدا ننموده بلکه برای اولین بار قرار است که گیم اواردز در سه شهر مختلف برگزار گردد. جف کیلی درباره این ایده به سایت ورایتی گفته که برای آن ها جالب بوده که در شرایط کنونی، ایده ای را عملی نمایند که منجر به ارتباط بیش تر بازیکنان گردد. ایده ای که بخشی از آن الهام گرفته از یکی از اهداف مهم کوجیما در بازی دث استرندینگ بوده است.

هرچند شرایط ساخت بازی برای سازندگان کمی سخت بود اما برخلاف سینما که بسیاری از فیلم ها اکرانشان با تأخیر روبرو شده و عملا سال کم رونقی داشته ایم، سال جاری به طرز عجیبی بازی های بسیار خوبی منتشر شده اند که حتی بعضی رکوردهای خارق العاده ای را در زمینه فروش ثبت نموده اند و از سوی منتقدین هم تحسین شده اند. به همین خاطر می توانیم انتظار رقابتی جذاب در بخش جوایز سال جاری داشته باشیم. همچنین به خاطر ورود به نسل نهم کنسول های خانگی، شاید با معرفی سورپرایزهایی هم روبه رو شویم یا نمایش بیشتری از بعضی بازی ها ببینیم که منتظر آن ها هستیم.

مراسم گیم اواردز سال جاری در تاریخ 20 آذر 1399 (10 دسامبر 2020) برگزار خواهد شد. از آنجایی که تاریخ نمایش نزدیک به عرضه آثاری همچون سایبرپانک 2077 است، ممکن است این اثر در بخش جوایز حضور نداشته باشد. البته هنوز این قضیه به صورت دقیق تعیین نشده و نمی توان درباره آن به صورت قطعی اظهار نظر کرد. در آینده باید منتظر اطلاعات بیشتر و تعیین شدن نامزدهای جوایز مختلف این رویداد باشیم.

منبع: دیجیکالا مگ

به "گیم اواردز سال جاری متفاوت برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیم اواردز سال جاری متفاوت برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید