گلایه های دانش آموز دهه هشتادی به رئیس جمهور ، اختلاف طبقاتی بر کیفیت آموزش تاثیر گذاشته ، بعضی معلمان در تدریس رشته تخصصی شان مهارت ندارند

به گزارش موسیقی آتش، یکی از دانش آموز پایه یازدهم در نشست با رئیس جمهور مسائل بزرگ نظام آموزشی کشور را تشریح کرد.

گلایه های دانش آموز دهه هشتادی به رئیس جمهور ، اختلاف طبقاتی بر کیفیت آموزش تاثیر گذاشته ، بعضی معلمان در تدریس رشته تخصصی شان مهارت ندارند

به گزارش موسیقی آتش، نشست دانش آموزان دهه هشتادی با حضور رئیس جمهور برگزار گردید و دانش آموزان در این نشست، دغدغه ها و مسائل خود را خطاب به رئیس جمهور بیان کردند. رئیسی در این نشست بر تشکیل اتاق اندیشه ورزی برای بهره گیری از دیدگاه ها و نظرات نوجوانان و دانش آموزان در اداره امور کشور تأکید کرد.

محمدمهدی پیغان دانش آموز پایه یازدهم مدرسه نمونه دولتی ابوتراب شهرستان قدس و عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یکی از افراد حاضر در این نشست بود.

او در حضور رئیس جمهور به دو مشکل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور یعنی عدالت آموزشی و نداشتن مهارت لازم برای تدریس مفید به وسیله بعضی از معلمان اشاره نمود.

تأثیر نظام طبقاتی حاکم بر جامعه بر روند تحصیل دانش آموزان

این دانش آموز درباره سخنانش در این ملاقات و مسئله عدالت آموزشی در کشور می گوید: هم اکنون در بعضی منطقه ها بالای شهر تهران بابت آمادگی کنکور 120 میلیون تومان هزینه دریافت می گردد و در مقابل بعضی مدارس دولتی از تأمین هزینه لازم برای خرید ماژیک و تخته برای تدریس معلمان ناتوان هستند! نظام طبقاتی حاکم بر جامعه تأثیر خود را بر روند تحصیل دانش آموزان گذاشته است و تحت تأثیر این شرایط بعضی دانش آموزان از تحصیل با کیفیت بهره مند هستند و عده ای با وجود داشتن استعداد کافی از تحصیل با کیفیت محرومند در حالیکه اگر امکانات مناسب در اختیار آنها قرار بگیرد به اهداف خود در حوزه تحصیل می رسند.

ضعف وزارت آموزش و پرورش در حوزه عدالت آموزشی

او معتقد است که انواع مختلف مدارس در کشور نشان دهنده ضعف وزارت آموزش و پرورش در حوزه عدالت آموزشی است و با وجود آنکه آموزش و پرورش مدعی است برنامه های مختلفی در حوزه عدالت آموزشی دارد اما اقداماتی در این حوزه انجام نشده است، باید اعتراف کنیم که ساعات آموزشی بیشتر و خدمات با کیفیت تر در مدارس غیردولتی و خاص رابطه مستقیمی با افزایش سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارد.

بی توجهی به ارزشیابی معلمان و نداشتن مهارت لازم به وسیله بعضی معلمان برای تدریس مفید یکی دیگر از مسائل نظام آموزشی کشور از نگاه دانش آموزان است.

بعضی معلمان مهارت لازم برای تدریس در رشته تخصصی خود را ندارند

این دانش آموز در ملاقات با رئیس جمهور این معضل را اینگونه شرح می دهد: باید در جذب معلم به ویژه به وسیله دانشگاه فرهنگیان، سخت گیری بیشتری گردد تا افراد دارای توانمندی و صلاحیت به عنوان معلم انتخاب شوند، متأسفانه بعضی معلمان مهارت لازم برای تدریس در رشته تخصصی خود را هم ندارند و گاهی دانش آموزان مباحث را برای معلمان شرح می دهند!

عدم مهارت بعضی معلمان برای تدریس از نقاط ضعف بزرگ در نظام آموزش و پرورش است. متأسفانه در مواردی بعضی معلمان تدریس کیفی در کلاس درس ارائه نمی دهند و از دانش آموزان خود برای تدریس خصوصی دعوت می نمایند و در کلاس های خصوصی تدریس با کیفیت ارائه می گردد، این روش در نهایت به زیان دانش آموزان با پایه علمی ضعیف تر و سطح مالی پایین است.

منبع: همشهری آنلاین

به "گلایه های دانش آموز دهه هشتادی به رئیس جمهور ، اختلاف طبقاتی بر کیفیت آموزش تاثیر گذاشته ، بعضی معلمان در تدریس رشته تخصصی شان مهارت ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه های دانش آموز دهه هشتادی به رئیس جمهور ، اختلاف طبقاتی بر کیفیت آموزش تاثیر گذاشته ، بعضی معلمان در تدریس رشته تخصصی شان مهارت ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید