کلید خوردن کار روی موتور جستجوی ملی در جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر سه شنبه

به گزارش موسیقی آتش، جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر سه شنبه دیروز برگزار گردد و حاوی نکات و توافقاتی بود که بی شک روی قشر بزرگی از شهروندان ایرانی تاثیر خواهد گذاشت.

کلید خوردن کار روی موتور جستجوی ملی در جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر سه شنبه

خلاصه خبر:

در جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر سه شنبه، اعضا به آنالیز پنج دستور جلسه پرداختند.

1-شبکه ملی اطلاعات 43 درصد پیشرفت داشته و تا آخر سال به پیشرفت 66 درصدی خواهد رسید

در ابتدای جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از آخرین شرایط شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد که بر اساس آن تعیین شد این شبکه تا به امروز 43درصد پیشرفت داشته است. پس از بحث و آنالیز مفصل این گزارش مقرر شد پیشرفت این شبکه تا خاتمه سال حداقل به 66درصد برسد.

2-فیبر نوری در همه منازل

در ادامه اعضا به آنالیز موضوع توسعه شبکه فیبرنوری در کشور پرداختند و بر افزایش سطح تحت پوشش این شبکه به شکلی که همه منازل بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند، تاکید کردند.

4-تمرکززدایی از شبکه

اعضای شورای عالی فضای مجازی در آنالیز سومین دستور جلسه امروز، موضوع تمرکز شبکه اطلاعاتی کشور در استان تهران را مورد بحث و آنالیز قرار دادند. بر این اساس اعضا تاکید کردند با توجه به اینکه در حال حاضر تمام اطلاعات کشور با مرکزیت استان تهران مبادله می گردد، برای تمرکززدایی از شبکه، مراکز اطلاعاتی کشور حداقل به هشت واحد افزایش یابد.

شورای عالی فضای مجازی بعلاوه تصویب کرد که اولین قطب مرکز داده کشور تا خاتمه سال در منطقه پیغام در استان البرز افتتاح شده و در سال های بعد سه قطب دیگر مرکز داده کشور در بخش های دیگر راه اندازی گردد.

4-افزایش ارائه خدمات دولت روی شبکه های پیغام رسان داخلی

در بخش خاتمهی جلسه امروز نیز اعضای شورای عالی فضای مجازی در آنالیز حوزه های زیرساختی تصمیم گرفتند که ارائه خدمات دولت روی شبکه های پیغام رسان داخلی افزایش یابد. بر این اساس با توجه به افزایش کاربران شبکه های پیغام رسان داخلی در ماه های اخیر مقرر شد ارائه خدمات دیجیتال دولتی روی این شبکه ها افزایش یابد.

و انتها

5-راه اندازی مرورگرهای داخلی و موتورهای جستجوی داخلی

در خصوص لزوم ساخت مرورگرهای داخلی، ماهیت و ویژگی های آن و اینکه آیا بر اساس هسته هایی مانند کرومیوم هستند یا خیر، هیچ چیز خاصی منتشر نشده است.

بعلاوه تعیین نیست که آیا موتورهای جستجوی داخلی بر پایه تجارت نه چندان پیروز قبلی توسعه خواهد یافت یا کارهای تازه، با راه حل و اهداف تازه مد نظر خواهد بود.

منبع: یک پزشک

به "کلید خوردن کار روی موتور جستجوی ملی در جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر سه شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید خوردن کار روی موتور جستجوی ملی در جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر سه شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید