کره جنوبی: رزمایش با آمریکا نباید به تنش بیشتر در شبه جزیره کره منجر شود

به گزارش موسیقی آتش، یک مقام ارشد کره جنوبی با اشاره به رزمایش آینده مشترک با آمریکا گفت نباید این اقدام تنش با کره شمالی را افزایش دهد.

کره جنوبی: رزمایش با آمریکا نباید به تنش بیشتر در شبه جزیره کره منجر شود

به گزارش لی این یانگ وزیر اتحاد کره جنوبی، در بیانیه ای خواستار انعطاف پذیری در رزمایش آینده با آمریکا شد و خاطرنشان کرد این رزمایش نباید باعث افزایش تنش با همسایه شمالی شود.

این رزمایش قرار است در ماه اوت برگزار شود و اکنون این مقام ارشد سئول گفت: چنین تمریناتی نباید فرصتی برای افزایش تنش در شبه جزیره کره شود. باید رویکرد به تمرینات نظامی مشترک در زمان دولت کنونی آمریکا و اتخاذ سیاست نو این کشور، با توجه بیشتری بررسی شود.

او در ادامه افزود: مشخص است که رزمایش های مشترک رزمی نباید ابزاری برای افزایش تنش در شبه جزیره کره قرار گیرند. دولت ما باید هماهنگی ها را با انعطاف پذیری انجام دهد. همچنین ما امیدوار به اتخاذ چنین سیاستی ازسوی پیونگ یانگ و انعطاف پذیری آن ها هم هستیم.

اوایل ماه جاری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی، دیدار و گفت وگو کرد. پای میز مذاکره کشاندن کره شمالی به منظور گفت وگو در خصوص برنامه های هسته ای پیونگ یانگ از اولویت های اصلی این دیدار بود. بایدن در این نشست خاطرنشان کرد قرار است در شرایط مناسب با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، رایزنی کند.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن رویکردی متفاوت از رؤسای جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما و دونالد ترامپ در قبال کره شمالی در پیش خواهد گرفت.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی حدود دو سال قبل به رهبری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، آغاز شد و هدفش پایان بخشیدن به برنامه اتمی پیونگ یانگ بود. اما با وجود برگزاری نشست های دوجانبه میان رهبران دو کشور و اعلام آمادگی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برای همکاری، تغییری در فشار ها و تحریم های واشنگتن علیه پیونگ یانگ ایجاد نشد و بعد از مدتی کره شمالی تصمیم گرفت بار دیگر آزمایش های خود را از سر بگیرد.

همچنین امروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در یک نشست با اشاره به اینکه فشار ها و تحریم ها راهکار مسائل نیست، خواستار تضمین امنیت کره شمالی برای حل اختلافات هسته ای این کشور شد.

این در حالی است که کره شمالی بار ها تاکید کرده است تا زمانی که آمریکا سیاست های خصمانه خود علیه پیونگ یانگ خود را کنار نگذارد تعامل بیشتری در خصوص برنامه هسته ای نشان نخواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کره جنوبی: رزمایش با آمریکا نباید به تنش بیشتر در شبه جزیره کره منجر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی: رزمایش با آمریکا نباید به تنش بیشتر در شبه جزیره کره منجر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید