چرا چراغ های داخل هواپیما هنگام فرود و صعود خاموش می شوند؟

به گزارش موسیقی آتش، علت خاموشی چراغ های داخل هواپیما در زمان فرود و صعود

در طول پرواز مسافران باید برای شرایط اضطراری آماده بوده و قادر به انجام واکنش سریع باشند. مطمئنا برای همه شما پیش آمده که پس از ورود به هواپیما و دقیقا زمانی که یک کتاب یا مجله مورد علاقه خود را برای مطالعه اماده نموده اید، نور چراغ های داخل کابین به حداقل رسیده و محیط هواپیما نیمه تاریک می گردد. در این مواقع ممکن است اعلام گردد هواپیما برای فرود آماده شده یا قصد پرواز و تیک آف دارد. این مساله امکان دارد، سبب عصبانیت شما گردد اما بهتر است خونسرد بوده و درک کنید که هدف اصلی این کار، حفظ امنیت مسافران است زیرا این اقدام ساده و تاریک کردن کابین می تواند اهمیتی در حد مرگ و زندگی داشته باشد. برای اینکه بتوانید خشمتان را در این مواقع کنترل کنید خوب است علت این تاریکی را بدانید، پس با خبرنگاران همراه باشید:

چرا چراغ های داخل هواپیما هنگام فرود و صعود خاموش می شوند؟

کریس کوک Chris Cooke یک خلبان با تجربه و کار آزموده در رابطه با این موضوع به مجله Travel + Leisure magazine گفت: تصور کنید در محیطی غریبه و نا آشنا هستید که نور بسیار زیادی داشته و تعداد زیادی از موانع در آن تعبیه شده است. حال به صورت ناگهانی فردی چراغ ها را خاموش نموده و از شما درخواست می نماید به سرعت از اتاق خارج شوید. هدف ما از تاریک کردن محیط کابین هواپیما، تطبیق دادن چشم مسافران با نور کم محیط در صورت بروز حادثه است. این موضوع نقشی حیاتی در هنگام بروز سوانح دارد که مسافران باید به سرعت از درهای خروج اضطراری خارج شوند و اگر نور محیط از روشنایی زیاد به یکباره به حالت تاریک تبدیل گردد، تا چند لحظه هیچ کس قادر به تماشا محیط اطراف نخواهد بود. دقیقا به همین علت است که نوار نورگیر تمامی پنجره ها باید در این شرایط باز بوده و نور طبیعی در محیط وارد گردد زیرا این نور طبیعی تنها منبع نور در دسترس مسافران در صورت بروز حادثه بوده و اگر چشم افراد داخل هواپیما با این مقدار از نور تطبیق یافته باشد، آن ها قادر به انجام سریع مراحل تخلیه هواپیما خواهند بود.

البته در این زمان، استفاده از چراغ مطالعه بالای سر افراد ؛ منعی نداشته و به علت عدم ایجاد نور زیاد، اختلالی در این فرایند ایجاد نمی نماید.

موضوع دیگری که باید در نظر داشت این است که بیشتر سوانح هوایی در هنگام فرود و یا اوج گرفتن هواپیماها رخ می دهند و به همین علت رعایت موارد امنیتی در این مواقع بسیار حیاتی تر است. در این شرایط و در صورت بروز حادثه، حداکثر 90 ثانیه زمان برای تخلیه مسافران از داخل کابین وجود دارد که این موضوع سبب می گردد هر ثانیه از این زمان، ارزشی حیاتی داشته و می تواند موجب حفظ جان مسافران گردد. یکی دیگر از دلایل تاریک کردن داخل کابین در موارد ذکر شده نیز، بالا رفتن درصد مشاهده آتش سوزی احتمالی در بخش های بیرونی هواپیما است.

حال با خیال راحت با تاریک شدن کابین هواپیمای خود در هنگام نشستن و برخاستن هواپیما کنار آمده و سعی کنید این لحظات را با آرامش و هوشیار سپری کنید.

منبع: www.emirates247.com

منبع: الی گشت

به "چرا چراغ های داخل هواپیما هنگام فرود و صعود خاموش می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چراغ های داخل هواپیما هنگام فرود و صعود خاموش می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید