معرفی بهترین قرص های ضد نفخ (درمان دارویی نفخ شکم)

به گزارش موسیقی آتش، برای نفخ معده چه قرصی بخوریم؟ می توان از داروهایی همچون قرص ضد نفخ دایمتیکون و قطره کارمینت استفاده کرد. همچنین استفاده از دوا برای نفخ معده گیاهی و خانگی مثل دارچین، زنجبیل و هل نیز می تواند یک گزینه مناسب باشد.

معرفی بهترین قرص های ضد نفخ (درمان دارویی نفخ شکم)

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

موسیقی آتش | سرویس سلامت - نفخ معده یا همان ایجاد گاز در روده ها از مشکلاتی است که گریبان گیر خیلی از افراد است و عمده ترین دلیل آن را هم می توان به یبوست نسبت داد و یبوست هم به نوبه خود به دلیل تغذیه نادرست و عادات غذایی اشتباه مثل تند خوردن غذا ایجاد می گردد. نفخ را می توان با برخی از داروهای گیاهی رفع کرد اما استفاده از برخی از انواع قرص ضد نفخ و داروی شیمیایی نفخ معده هم می تواند برای رفع این مشکل موثر باشد.

درمان نفخ معده با گیاهان دارویی

به تجمع گاز در دستگاه گوارش که با آماسیدن، بادکردن و آروغ زدن همراه است نفخ شکم گفته می گردد. نفخ شکم از نشانه های سوء هاضمه است. عوامل متعددی بر روی نفخ شکم و آروغ زدن موثر بوده، نوع و نحوه تغذیه و ناراحتیهای معده از مهمترین این عوامل است. علاوه بر این سردی مزاج معده از دلایل نفخ شکم در طب سنتی است. خوردن گرمی هایی مانند دمنموده نعنا، عرق نعنا، دارچین، زنجبیل و هل از شیوه های درمان خانگی نفخ شکم است. همچنین خواص بارهنگ و عرق نعناع برای درمان نفخ بسیار کاربرد دارد.

اگر مبتلا به نفخ معده شدهاید باید از غذاهایی بهره ببرید که این نفخ را رفع کند و البته مهمتر از آن این که از پرخوری و زیاده وری در خوردن غذا اجتناب کنید. برخی از غذاهای مفید برای درمان نفخ شکم شامل زیره سیاه، آب دم نموده پوست لیمو ترش، گوجه فرنگی، موز، گلابی، نارگیل، کره و عسل، شوید پلو، ، گوشت مرغ و مربای بالنگ است. در لینک های زیر به معرفی گیاهان و مواد غذایی مفید برای از بین بردن نفخ معده پرداخته ایم.

  • درمان نفخ معده با داروهای گیاهی
  • درمان خانگی نفخ شکم (درمان نفخ شکم در طب سنتی)

معرفی قرص ضد نفخ

1. قرص دایمتیکون معروف ترین قرص ضد نفخ

قرص دایمتیکون (Dimethicone) یا داروی ضد نفخ به دفع آسان یاری نموده و به مرور نفخ را از بین می برد. سردرد و تهوع از عوارض قرص دایمتیکون است. این دارو با متصل شدن به موادی که در لوله گوارش هستند به دفع آنها یاری می نماید و از این طریق نفخ را از بین می برد. بهترین تاثیر این قرص درمان رودل، بعد از خوردن غذا و در هر 8 ساعت مصرف می باشد. توجه داشته باشید که مواردی مانند تهوع و استفراغ شدید، سرگیجه شدید، ناراحتی های شنوایی و بینایی و همچنین تغییر رنگ برخی نقاط پوست، جوش های ریز و متورم شدن لب ها که نشان دهنده آلرژی به این دارو است را حتما به پزشک اطلاع دهید. این دارو به شکل های قرص و قطره وجود دارد.

عوارض قرص دایمتیکون شامل سردرد، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و اختلال دستگاه گوارش می باشد. شاید اسم سایمتیکون را نیز به عنوان اسم قرص بادشکن شنیده اید؛ قرص سایمتیکون (دایمتیکون فعال شده) داروی شیمیایی نفخ معده است که به وسیله کاهش کشش سطحی حباب های گاز از تجمع گاز در مجاری گوارشی جلوگیری می نماید.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

2. داروی کارمینت قطره گیاهی ضد نفخ و دل درد

قطره کارمینت (Carmint) یکی از بهترین داروهای گیاهی است که از سه گیاه اسانس دار نعنا، بادرنجبویه و گشنیز تهیه شده است. گرچه هر کدام از این گیاهان به تنهایی دارای اثر خوب می باشند، ولی تحقیقات نشان داده است فرمولاسیون مخلوط این سه گیاه با هم قدرت عجیبی در مهار نفخ و دل درد دارد، بطوری که در مدت 10 تا 15 دقیقه باعث تسکین کامل می گردد. به طور معمول مقدار مصرف برای بزرگسالان 50 قطره در نصف استکان آب رقیق می باشد. این دارو دارای اثر سریع بوده و پس از پانزده دقیقه، درد، نفخ و اسپاسم تسکین می یابد.

یکی از موارد استفاده مهم کارمینت در تسکین نفخ و دل دردهای دوران قاعدگی است که می توان هر چند نوبت بر حسب نیاز در روز آن را مصرف نمود. توجه داشته باشید که قطره حتماً باید با آب، شیر، آب میوه یا نوشابه رقیق و مصرف گردد.

با توجه به اینکه هر سه گیاه مصرف شده در قطره کارمینت کاملاً خوراکی می باشند، تا به امروز هیچ گونه عارضه جانبی از آن گزارش نشده و قابل مصرف در تمام سنین است.

3. شربت آدی ژل اس

شربت آدی ژل اس با نام دیگر شربت آلومینیوم MGS (آلومینیوم ام جی معروف به دوا ماستی) از داروهای آنتی اسید و ضد نفخ است که به منظور رفع سوزش یا ترش کردن معده، تجویز می گردد. مصرف این دارو حتما باید با تجویز پزشک باشد.

کلام آخر

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید و البته قبل از بروز این عارضه، روش های جلوگیری از نفخ شکم را در زندگی روزمره به کار ببرید. شما از چه قرص و دارو یا مواد گیاهی به عنوان دوا برای نفخ معده استفاده می کنید؟ خواهشمندیم درصورتی که تجربه مصرف این داروها و یا هر داروی ضد نفخ دیگری را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله موسیقی آتش در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. در صورتی که در دوران بارداری به سر می برید و مرتبا دچار نفخ می شوید مطلب علت نفخ شکم در بارداری چیست و چگونه درمان می گردد؟ را بخوانید.

منبع: setare.com

به "معرفی بهترین قرص های ضد نفخ (درمان دارویی نفخ شکم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین قرص های ضد نفخ (درمان دارویی نفخ شکم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید