قارچ ها در کمین پای شما

به گزارش موسیقی آتش، هیچ کس دوست ندارد روی پوست بدنش سروکله قارچ پیدا گردد، حتی اگر این قارچ ها لای انگشتان پا سرک بکشند. تابستان، فصل پوشیدن صندل است و همچنان که هوای بیشتر شهرهای نیمکره شمالی در اوج گرما و رطوبت خود است، قارچ ها برترین روزهای زندگی خود را سپری می نمایند چون آنها برای رشد و زندگی به دو چیز احتیاج دارند: گرما و رطوبت که

قارچ ها در کمین پای شما

قارچ ها در کمین پای شما

هیچ کس دوست ندارد روی پوست بدنش سروکله قارچ پیدا گردد، حتی اگر این قارچ ها لای انگشتان پا سرک بکشند. تابستان، فصل پوشیدن صندل است و همچنان که هوای بیشتر شهرهای نیمکره شمالی در اوج گرما و رطوبت خود است، قارچ ها برترین روزهای زندگی خود را سپری می نمایند چون آنها برای رشد و زندگی به دو چیز احتیاج دارند: گرما و رطوبت که تابستان هر دو را به آنها هدیه می دهد. به همین علت است که اگر در این فصل چندان مراقب بهداشت پاهایتان نباشید، ناغافل وقتی لای انگشتان پا و یا گوشه های ناخن پایتان را نگاه می کنید، می بینید که قارچ ها در آنجا خانه نموده اند.

قارچ ها موجوداتی فوق العاده فرصت طلب هستند و در فصل تابستان در تمام مکان ها به خصوص در مکان های گرم و مرطوب مانند کف سالن های ورزشی، رخت کن، داخل کفش و جوراب و حتی در کف آشپزخانه پیدا می شوند. آنها از گرما و رطوبت هوا به نفع خود استفاده می نمایند تا رشد نمایند. کف وان حمام، زیر دوش حمام و کنار ساحل و استخر مکان های دیگری است که می تواند پر از قارچ باشد و شما با پیاده روی پابرهنه روی این سطوح به آسانی دچارشان خواهید شد. قارچ ها از این سطوح به پای شما منتقل می شوند و شما را دچار قارچ میان انگشتان پا یا اطراف ناخن های پا می نمایند.

نشانه های قارچ پا

محققان مایوکلینیک نشانه های مشخصی را برای کسانی که تصور می نمایند دچار قارچ های پوستی شده اند، معرفی نموده اند. ببینید شما این نشانه ها را در میان انگشتان پا و یا اطراف ناخن هایتان پیدا می کنید؟ اگر جواب شما مثبت است، هر چه زودتر به یک متخصص بیماری های پوستی مراجعه کنید:

ناخن های پایتان کلفت شده باشند.

ناخن های پایتان ترد و شنماینده شده باشند.

ناخن های پایتان تغییر رنگ داده باشند.

پوست لای انگشتان پایتان خراش بیفتد و خراش داشته باشد.

پوست لای انگشتان پای شما خیلی گرم باشد.

پاهایتان بوی نامطبوعی بدهند.

بیماری های قارچی پا در فصل تابستان ممکن است از پوست پا شروع شوند و به ناخن های پا توسعه پیدا نمایند و یا برعکس ابتدا ناخن های پا را درگیر نموده و به پوست اطراف آن توسعه پیدا نمایند. از قلم نیاندازید اگر یکی از اعضای خانوده دچار قارچ های پوست پا باشد این بیماری های قارچی خیلی آسان به دیگر اعضای خانواده منتقل می گردد چون اعضای خانواده روی یک فرش راه می فرایند، در حمام و دست شویی از دمپایی های مشترکی استفاده می نمایند و یا رختخواب مشترکی دارند.

8 توصیه ضدقارچ

اگر دوست دارید دچار عفونت قارچ پا در تابستان نشوید، کافی است در این فصل بیشتر به فکر رعایت بهدا شت پوست پاهایتان باشید. این توصیه ها به شما یاری می نماید که در روزهای گرم و مرطوب فصل تابستان دچار قارچ پا نشوید:

1 اگر به استخر یا حمام می روید؛ هیچ وقت پا برهنه روی لبه استخر و یا کف حمام راه نروید. پا برهنه راه رفتن زیر دوش حمام و یا داخل وان هم اصلا مناسب نیست. بهتر است اگر به این مکان های عمومی می روید، از دمپایی هایی عمومی که در این مکان ها وجود دارد استفاده نکنید بلکه دمپایی مخصوص خود را از منزل همراهتان ببرید. گاهی قارچ ها داخل همین دمپایی های عمومی در کمین پوست پای شما هستند.

2 بعضی از خانم ها برای پدیکور به آرایشگاه می فرایند. همین وسایل پدیکور می توانند منبعی برای آلودگی پاها و ناخن های شما به قارچ های پوستی باشند. حتی الامکان وسایل پدیکور شخصی خودتان را همراه ببرید ولی اگر میل دارید که از وسایل عمومی موجود در این مکان ها بهره ببرید، مطمئن باشید که این وسایل حتما ضدعفونی و استریل شوند و آب حوضچه ها که برای شستشو و خیساندن پاها و ناخن ها استفاده می گردد برای هر نفر عوض شده و ضدعفونی گردد.

3 اگر شما از لاک ناخن استفاده می کنید، تمام روزهای هفته، لاک را بر ناخن هایتان نگه ندارید بلکه هر چند وقت یک بار به ناخن هایتان استراحت دهید و یک هفته ناخن های پایتان را لاک نزنید تا ناخن ها نفس بکشند.

4 همواره پوست اطراف ناخن هایتان را با یک ماده نرم نماینده، نرم کنید ولی دقت کنید که پوست اطراف ناخن پاهایتان را با قیچی نبرید و برندارید چون از این محل قارچ ها به ناخن های شما حمله می نمایند و دچار قارچ های ناخن می شوید.

5 به پوست پاهایتان برسید. پوست پا مانند پوست نقاط دیگر بدن احتیاج به مراقبت های ویژه ای دارد. میکروابریژن پوست، ترک ها و شیارها و شکاف های سطح پوست را از میان می برد و قارچ ها نمی توانند از این راه ها به داخل پوست نفوذ نمایند. البته مراقبت های پوست باید زیر نظر متخصص پوست انجام گردد.

6 اگر پوست پاشنه پاهایتان ترک خورده است، از پمادهای مخصوص برای درمان و نرم کردن پوست این ناحیه بهره ببرید. وقتی پا برهنه روی یک سطح مرطوب مانند کنار ساحل راه می روید، ترک های پاشنه پا می توانند محلی برای ورود قارچ ها به پوست پای شما باشند.

7 اگر شما پیش از این دچار قارچ های پوست پا و ناخن پا بوده اید و دوباره پس از درمان آن به این قارچ ها مبتلا شده اید، باید به فکر درمان اساسی این قارچ ها باشید چون شما مستعد ابتلا به این بیماری های قارچی هستید.

8 به طور معمول قارچ های پوست پا و ناخن با مالیدن پمادها به پوست بهبود می یابند ولی گاهی ضروری است داروهای خوراکی مصرف کنید. مصرف این داروها باید زیر نظر متخصص پوست باشد. گاهی ضروری است پیش از مصرف این داروها، آزمایش هایی انجام دهید تا سلامت و کارکرد مفید آنزیم های کبدی برای تجزیه این داروها آنالیز گردد.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "قارچ ها در کمین پای شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارچ ها در کمین پای شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید