طرح اصلاح قانون نظام وظیفه مسکوت ماند

به گزارش موسیقی آتش، فارس نوشت: ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت دفاع مبنی بر اینکه لوایح مهارت آموزی سربازان و اصلاح قانون نظام وظیفه در دستورکار دولت قرار دارند و ظرف یک یا دو ماه آینده به مجلس ارسال می شوند، اظهار کرد: اصلاح قانون نظام وظیفه ضرورتی اجتناب ناپذیر است که مجلس و دولت باید با هماهنگی با ستاد کل نیرو های مسلح این کار را انجام دهند.

طرح اصلاح قانون نظام وظیفه مسکوت ماند

وی با اشاره به اینکه بعضی از مشمولان خدمت سربازی غایب یا فراری هستند که باید زودتر مشخص تکلیف شوند، گفت: قانون نظام وظیفه باید اصلاح گردد و این قانون احتیاجمند نگاه جامع و به روز است، چرا که جوابگوی بخشی از احتیاج های جامعه و جوانان نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید نگاه ما به موضوعات و ساختار دفاعی کشور واقع بینانه باشد و حتماً باید توجه ویژه ای به تهدیدات و احتیاج های دفاعی کشور داشته باشیم و لازم است حوزه دفاعی و امنیتی خود را تقویت کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکسری اصلاحات ضروری باید در قانون نظام وظیفه صورت گیرد که تقویت بنیه دفاعی کشور هم باید در آن لحاظ گردد. نیروی انسانی مهمترین رکن تقویت بنیه دفاعی کشور است و با این رویکرد، هم مجلس و هم دولت در پی اصلاح قانون نظام وظیفه هستند.

عزیزی تاکید نمود: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم اصلاح قانون نظام وظیفه را به صورتی که هم تأمین نماینده بعضی از مطالبات جوانانمان باشد و از طرف دیگر نیرو های مسلح را دچار کمبود و مشکل نکند، عملیاتی کنیم. هنوز نمی توان درباره مفاد و مواد لایحه دولت برای اصلاح قانون نظام وظیفه صحبت کرد و باید منتظر ماند تا ببینیم دولت لوایح مربوط به سربازی را کی و با چه مفادی به مجلس ارائه می نماید.

وی درباره آخرین شرایط آنالیز طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس، گفت: علاوه بر لوایح دولت، بعضی از نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون نظام وظیفه را ارائه کردند و در کمیسیون امنیت ملی مجلس آنالیز های مقدماتی روی این طرح انجام شد و قرار بر این بود که با توافق با ستاد کل نیرو های مسلح این طرح را به قانون تبدیل کنیم. از طرف دیگر و با توجه به اینکه دولت اعلام نموده است در این باره می خواهد به مجلس لایحه ارائه دهد، طرح اصلاح قانون نظام وظیفه با آنکه بعضی از مفاد آن به تصویب کمیسیون رسیده، فعلاً مسکوت مانده تا ببینیم لایحه دولت و پیشنهادات ستاد کل برای اصلاح قانون سربازی به کجا منتهی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر دولت و ستاد کل نیرو های مسلح در ارسال لوایح مربوط به اصلاح قانون سربازی به مجلس تسریع نمایند، حتماً مجلس هم در آنالیز این موضوع سرعت می دهد، چرا که اصلاح قانون نظام وظیفه یکی از موضوعات بسیار مهم و لازم است و مجلس روی آن اصرار دارد.

منبع: فرارو

به "طرح اصلاح قانون نظام وظیفه مسکوت ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اصلاح قانون نظام وظیفه مسکوت ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید