اخبار مجلس

طرح اصلاح قانون نظام وظیفه مسکوت ماند

فارس نوشت: ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت دفاع مبنی بر اینکه لوایح مهارت آموزی سربازان و اصلاح قانون نظام وظیفه در دستورکار دولت قرار دارند و ظرف یک یا دو ماه آینده به مجلس ارسال می...

11 تیر 1402

کنایه تند نماینده مجلس به یک وزیر: هر جا کم می آورد، از شورای عالی امنیت ملی مایه می گذارد!

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در جلسه علنی به وزیر نفت تذکر داد.

6 آذر 1401

جرائم رانندگی در سال 1401 افزایش می یابد

باتوجه به توسعه شهرها، شلوغ شدن خیابان ها و افزایش تعداد ماشین ها در سطح شهر، دیگر نمی توان انتظار داشت که جریمه رانندگی تنها به وسیله افسر هدایت و رانندگی و برای مواردی خاص انجام گردد. در حقیقت، روزانه در سطح شهر صدها تخلف رانندگی اتفاق می افتد که برای...

7 مرداد 1401

وزیر اقتصاد: هدف دولت رشد مالی فراگیر است

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصاد و دارایی در مقاله ای در فایننشال تایمز، کارنامه دولت سیزدهم درهفت ماه گذشته را مثبت ارزیابی کرد و نوشت هدف دولت رشد مالی فراگیر است و در این مدت کوشش کردیم تا باوجود محدویت های موجود در راه تجارت، فروش نفت را افزایش دهیم...

1 خرداد 1401

سهمی ناچیز از عوارض خروج از کشور

عایدی دولت از محل خروج مسافر از کشور در لایحه بودجه سال 1401 حدود 1500 میلیارد تومان پیش بینی شده است که آنالیز ها نشان می دهد فقط 70 میلیارد تومان آن برای توسعه زیرساخت های گردشگری و حمایت از میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص می یابد.

30 بهمن 1400

فرهنگیان بخوانند، طرح رتبه بندی شامل معلمان بازنشسته می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، آنگونه که از اظهارات وزیر آموزش و پرورش و رئیس کمیسیون آموزش مجلس تعیین است، طرح رتبه بندی معلمان در مراحل پایانی است و احتمالا به زودی اجرا می گردد.

29 دی 1400

به اعتقاد آمریکایی ها، بایدن به مسائل مهم آمریکا بی توجه است

نتایج یک نظرسنجی تازه که دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد که بیشتر آمریکایی ها معتقدند جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا توجه کافی به آنچه از نظر آنها مهم ترین مسائل کشور تلقی می گردد، نکرده است.

15 آذر 1400

تامین زیرساخت های موردنیاز آموزش حضوری و ترکیبی در دانشگاه مازندران

رئیس دانشگاه مازندران با توجه به از سرگیری آموزش های حضوری با توجه به شرایط حاکم، از اعضای شورا خواست تا تمام تلاش خود و زیرنظام های مربوطه را جهت تامین زیرساخت های موردنیاز آموزش حضوری و ترکیبی به کار گیرند.

4 آذر 1400

شرایط ارزشیابی رتبه بندی معلمان

به گزارش خبرنگاران، نمایندگان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان با ماده 2 این لایحه با 188 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

22 آبان 1400

بانک مرکزی: قانون بانک مرکزی از طریق لایحه در دستور کار مجلس قرار گیرد

بانک مرکزی طی مکاتبه ای با رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تهیه و تدوین متن لایحه ای منطبق با ضوابط و معیار های پذیرفته شده جهانی را در دستور کار دارد از مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد، قانون مربوط به این بانک از طریق لایحه دولت در دستور کار مجلس...

22 مرداد 1400

روحانی: اگر بوروکراسی نبود تحریم ها تمام شده بود

رئیس جمهور گفت: اگر بعضی مسائل تشریفات و بوروکراسی ها نبود، تحریم ها هم تمام شده بود. به هر حال کار را دولت انجام داده و فعلا به بوروکراسی افتاده است، امیدوارم خداوند ما را از شر بوروکراسی رها کند.

26 تیر 1400

نامه نگاری گمرک با دادستانی در خصوص محموله های مانده در پشت مرز ها

معاون گمرک در مکاتبه ای با دادستانی کل کشور، جزئیات محموله های صادراتی و وارداتی مانده در پشت مرز ها را بیان کرد.

11 تیر 1400

ابهام در محدودیت های مربوط به پروازهای خارجی

به گزارش تجارت نیوز، در پی ممنوعیت پرواز به 39 کشور مختلف ناشی از شیوع ویروس کرونا که از سوی محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی -اعلام شد، تورج دهقان زنگنه -رییس سازمان هواپیمایی کشوری- چندی پیش به ایسنا گفت: سازمان هواپیمایی کشوری مجری مصوبات ستاد ملی مقابله...

21 اردیبهشت 1400

کسب رتبه شاخص و برتر توسط مدیریت امور شهری و شهرداری های استان سمنان

در سال 1399 و به واسطه ارزیابی های اجرا شده، شهرداری استان سمنان در سطح کشور، رتبه شاخص و برتر را کسب کردند.

9 اردیبهشت 1400

راهپیمایی سراسری در انگلیس علیه قانون جدید اعتراضات

ده ها راهپیمایی و تجمع قرار است امروز (شنبه) در سراسر انگلیس که بخشی از اقدام ملی علیه قانون پیشنهادی جدید اعتراضات است، برگزار شود.

6 اردیبهشت 1400

کنایه های روزنامه جمهوری اسلامی به قالیباف

یک روز پس از سخنان محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی درباره مدارس خصوصی روزنامه جمهوری اسلامی به این سخنان واکنش نشان داد.

12 اسفند 1399

درخواست مشاوران از ترامپ برای عدم وتوی لایحه نظامی

یک منبع مطلع گفته است که بعضی مشاوران رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته اند تا لایحه مهم نظامی را وتو نکند.

6 بهمن 1399

پاسخ لیلاز به ادعای ارسال سیگنال مذاکره با آمریکا: آقای بذرپاش، این حرف را میزنی که مانع موفقیت دولت روحانی شوی

خبرنگاران : تحلیلگر اقتصادی گفت: با توجه به اصرار مجلس برای بازنگری اساسی در بودجه 1400 گفت: من معتقدم مجلس می تواند فقط یک قید به لایحه بودجه بزند و آن را تصویب کند

3 بهمن 1399

چمنی: کارگران با اختلاف 7 میلیونی دخل و خرج چه نمایند؟ ، کالابرگ 120 تومانی توهین است

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: بسته های حمایتی به همه کارگران تعلق نگرفت و بسیاری پیروز به دریافت بیمه بیکاری نشدند در حالی که مخارج سنگین درمانی هم بر آن ها تحمیل شد.

1 آذر 1399

توئیت ظریف از سفرش به اقلیم کردستان عراق؛ همسایگان اولویت ما هستند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفرش به اقلیم کردستان عراق را مفید خواند و روابط مستحکم با همه عراقی ها را سنگ بنای سیاست ایران و همسایگان را اولویت جمهوری اسلامی برشمرد.

23 شهریور 1399
تعداد: (23)