ستاری: آمادگی ایجاد چند مگا پروژه با شرکت های خوزستان را داریم

به گزارش موسیقی آتش، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در معاونت علمی این آمادگی را داریم که با شرکت های بزرگ استان چند مگا پروژه ایجاد کنیم.

ستاری: آمادگی ایجاد چند مگا پروژه با شرکت های خوزستان را داریم

به گزارش گروه دانشگاه موسیقی آتش، جلسه آنالیز زیست بوم نوآوری خوزستان با حضور رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، معاون هماهنگی امور مالی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان و به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار گردید.

ستاری در این جلسه اظهار کرد: شرکت ها و سازمان های مختلف باید امکانات خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و همسو باشند.

وی با بیان اینکه برای حل مسائل نیازمند محصول هستیم که محصول حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی است، اضافه کرد: کارخانجات فناوری، پارک های علم و فناوری، پایه آن ها باید براساس سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر ایجاد زیرساخت ها به وسیله بخش خصوصی و حمایت دولت تاکید نمود و گفت: شهر های بزرگی در این زمینه پیروز شدند و در حال ایجاد پارک های خصوصی هستند.

وی بر تقویت فرهنگ کارآفرینی تاکید و ادامه داد: خوزستان پتانسیل کشاورزی بالایی دارد و باید راه و زیرساخت ها تعیین و شرکت های خصوصی در این زمینه فعال شوند.

ستاری اعلام کرد: اتلاف کشاورزی از موضوعاتی دیگری است که باید روی آن کار کرد تا تامین غذای دام و طیور نیز تقویت گردد.

وی از ابلاغ قانون جهش فراوری خبرداد و گفت: این قانون حاصل 3 سال کار است که زیرساخت ها را تغییر می دهد؛ بعلاوه به دانشگاه ها و موسسات پژوهشی اختیارات دادیم تا سازمان توسعه ای را برای توسعه دانش بنیان راه اندازی نمایند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قانون جهش فراوری را چراغ راه دانست و مطرح نمود: این قانون اختیارات بسیار خوبی را در پی دارد.

وی اضافه کرد: پایه اقتصاد دانش بنیان دولت نیست و مواقعی که بخش خصوصی نمی تواند وارد گردد، دولت ورود می نماید.

ستاری با بیان اینکه شرکت های بزرگ استان وارد میدان شوند، ادامه داد: در معاونت علمی این آمادگی را داریم که با شرکت های بزرگ استان چند مگا پروژه ایجاد کنیم.

وی در خاتمه توضیح داد: در معاونت علمی این امکان وجود دارد که بخشی از هزینه ها بلاعوض گردد تا ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ستاری: آمادگی ایجاد چند مگا پروژه با شرکت های خوزستان را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: آمادگی ایجاد چند مگا پروژه با شرکت های خوزستان را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید