سئو کردن به چه معناست؟

به گزارش موسیقی آتش، اگر تعریف شما از سئو لیستی از کارهایی است که باید انجام داده و در آخر آنها را تیک بزنید، باید بگوییم سخت در اشتباهید. در این مقاله شما یاد خواهید گرفت که به نتیجه نهایی بیشتر توجه کنید.

سئو کردن به چه معناست؟

چندین سال پیش این طور به نظر می آمد فعالیتی که ما سئوکاران انجام می دهیم کار کردن به معنای واقعی نیست! ما در تلاش بودیم تا برنامه های سئویی آسان برای مشتریان واقعی تهیه کنیم، و تعیین کنیم که آنها باید چه اهداف ماهانه ای را دنبال کنند تا به هدف نهایی شان برسند.

یک برنامه ماهانه معمولی شامل مواردی از این قیبل است:

  • ده صفحه بهینه سازی متا تایتل ها
  • ده صفحه بهینه سازی سرعت سایت
  • ده صفحه بهینه سازی schema mark-up
  • ده صفحه بهینه سازی محتوا

با این وجود می توانید تصور کلی از شرایط داشته باشید، درست است؟

کاری که ما انجام می دادیم تهیه یک لیست از باید و نبایدهای ساده ای بود که باید هر ماه انجام می شد و امید داشتیم که در نهایت به بهبود سئو نیز کمک کنند.

حدس شما چیست؟ این لیست ها هیچ وقت منجر به پیروزیت نشدند. در واقع هنوز به ماه دوم نرسیده لیست باید و نبایدها از یاد می رفت.

سئو چیست؟

معنای کاربردی سئو با توجه به دوره های آموزش سئو و اینکه از چه کسی پرسیده می شود می تواند متفاوت باشد. ما از بسکمک از افراد معروف و ماهر در زمینه سئو این سوال را پرسیده ایم و پاسخ هایی که دریافت کرده ایم متفاوت بوده است. این پاسخ ها شامل موارد بی نهایتی هستند که در همه حوزه ها خصوصا تبلیغات و چشم انداز خلاقیتی تاثیرگذارند.

بعضی از آنها به شکل زیر هستند:

  • مسائل امنیتی
  • تولید محتوا
  • تمرینات برندینگ
  • آنالتیک ها و آنالیز کردن دیتا
  • انطباق ADA
  • نرخ تبدیل بهینه سازی و آزمایش تجربه کاربری
  • پژوهش مخاطب
  • مشاوره فروش (آموزش دادن نحوه فروش به تیم فروش)
  • اتوماسیون مارکتینگ
  • کپی ادیتینگ ابتدایی
  • تقسیم وظایف بین تیم های متفاوت

و این لیست همچنان ادامه خواهد داشت. بعضی از این موارد از وظایف اصلی سئو و بعضی دیگر از آنها ورای آنچه هستند که ما از سئوی سنتی انتظار داریم.

اما آنچه که در این میان واضح بود این است که یک لیست تعیین از موارد مربوط به وظایف سئو وجود ندارد. بین آنچه که ما به عنوان سئو فهمیده ایم و آنچه که شما به عنوان وظایف سئو می شناسید قطعا تفاوت زیادی وجود خواهد داشت. این دقیقا مسئله ای است باعث ایجاد مشکل برای مشتری ها و مشاوران این حوزه می شود.

در نتیجه ممارست های فراوان و تجربه های مختلف ما نتیجه گرفتیم که داشتن یک مدل مشاوره ای برا اساس زمان و محتوا به ما در این زمینه بیشتر کمک می کند و مشتری به جای وظیفه برای ساعت هزینه خواهد کرد.

بعضی از مشتریان هم بیشتر علاقمندند بدانند شما دقیقا چه کاری انجام می دهید تا اینکه به دنبال نتیجه کار و توجه به آن باشند.

چنین افرادی هیچ گاه به شما ارزشی که لایقش هستید را نخواهند داد و اگر هم تعریفی بکنند به درازا خواهد کشید و با غرور این کار را می کنند.

در سیستمی که شما بر اساس قرارداد موظف به انجام مجموعه ای از وظایف به صورت ماهانه هستید، اگر شما را در حال استفاده از روش دیگری برای رسیدن به پیروزیت ببینند این افراد کنترلشان را از دست خواهند داد. خصوصا اگر در قرارداد تعیین شده باشد که شما باید در ماه یه هدف خاصی را به ثمر برسانید.

و اگر شما روش تان را عوض کنید، این چیزی است که در همه راستاها اتفاق می افتد، آنها از شما شکایت می کنند و هیچ قانونی پشت شما نخواهد بود.

به همین خاطر شما دو راه پیش رویتان خواهد بود: اول اینکه طبق قرارداد آنچه که از شما خواسته شده است را ماهانه تحویل بدهید که شما را با مسائل زیادی مواجهه خواهد کرد؛ چرا که روش های موجود در بازه زمانی یک پروژه ممکن است از دور خارج شوند. و روش دوم این است که قراردادتان را به گونه ای تنظیم کنید که انعطاف لازم را برای فعالیت های شما داشته باشد، تا رسیدن به پیروزیت برایتان آسان تر شود.

بهتر است قبول کنیم که مشتری هایی که در محور وظایف تعیین سیر می کنند، به این گمانند که افراد را خریداری کرده اند و به طور کل قراردادهایی که قابلیت تغییر را به افراد می دهد نمی پسندند.

اما اگر شما قصد پیروزیت در دیجیتال مارکتینگ را دارید باید انعطاف پذیر باشید. سئو به طور تعیین یک کار فعالانه نیست. سئوکار باید به تغییرات موتورهای جستجو و رفتار کاربران عکس العمل نشان دهد.

اهمیتی ندارد که شما چقدر حرفه ای هستید به طور قطع نیمی از تصورات شما در مورد موتورهای جستجو و رفتار کاربران اشتباه است. اگر خلاف این فکر می کنید حتما خیالاتی شده اید!

عنوان شغلی سئو چیست؟

برگردیم به سوال قبلی، سئو چیست؟

به طور قطع پاسخ به این سوال نمی تواند نظر مثبت همه را جلب کند. برای پیروز بودن در حوزه دیجیتال مارکتینگ سئو نمی تواند در خلا خوب عمل کند. تمام مواردی که بالاتر ذکر شد و خیلی بیشتر از آنها لازم است تا یک جعبه ابزار سئو خوب و درست عمل کند.

مسئله ای که ما در حال حاضر ما با آن روبرو هستیم این است که تعداد زیادی از افراد که در روزمره هیچ ارتباطی با دیجیتال مارکتینگ ندارند در حال انجام سئواند. وقتی تعریف افراد از سئو متفاوت است و به اشتراکی در این مورد نرسیده اند نمی توان سئو انجام داد. این چیز بدی هم نیست.

اگرچه موضوعات پایه ای سئو در طی سال ها تغییرات زیای نکرده است، محدوده و وسعت وظایف سئو دستخوش تغییرات فراوانی شده است.

متخصصان سئو دیگر حوزه های کدنویسی نیستند که فقط با حقه های HTML بتوانند برای سایت ها رنک بهتر بیاورند. پیروزیت در حوزه سئو به گروهی از مهارت احتیاج دارد از کدنویسی گرفته تا روابط عمومی!

سخن پایانی

مسائل اصلی زمانی به وجود می آیند که بازاریابان به طور دقیق نمی دانند که محدوده وظایف شان کجاست. یک سئوکار ممکن است از یک روابط عمومی داد و بیداد بشنود، با تیم تبلیغات عصبانی در بیفتد و یا روبروی مدیران فروش و تیم مارکتینگ مورد بازخواست قرار بگیرد! چرا که همه آنها وظایف سئوکار بخت برگشته را جزو وظایف خودشان می دانند!

چیزی که بعد از سال ها تجربه و کار به آن دست پیدا می کنید این است که کلید گذشتن از این راستا در ارتباط و انعطاف پذیری خواهد بود.

اما اگر مسئله ای که شما آن را رفع کرده اید وظیفه همکار یا تیم دیگری بوده است نه تنها دشمنی در فضای کار به وجود می آید بلکه می تواند باعث ایجاد ختلال در فرایند کاری کل یک سازمان نیز بشود.

به همین خاطر باید شرایطی وجود داشته باشد که متخصصان سئو بتواند مسائل مورد نظرشان را با استفاده از افراد همان حوزه به تحقق برسانند. در چنین موقعیتی لازم است وظیفه تایید کیفیت نیز به عهده فرد مجزایی باشد. داشتن تاییدیه کیفیت می تواند حلال مسائل باشد.

اما آنچه در آخر مهم به نظر می آید این است که تعریف سئو اهمیت چندانی ندارد. چرا که نتیجه باید پیروزیت آمیز باشد. البته که مهم است بدانید که یک کارمند برای انجام چه کاری حقوق دریافت می کند به همین خاطر پرداخت به ازاری ساعت تمام این ابهامات را از بین می برد. و این تنها راه حلی است که فعلا به شما کمک خواهد کرد.

اگر مدیر یا مشتری شما بتواند دست از تیک زدن یک لیست بردارد و روی نتیجه نهایی تمرکز کند همه گروه پیروز خواهند بود و شما متوجه می شوید اینکه چه کسی چه کاری می کند اهمیت چندانی ندارد، آن هم تا زمانی که هر فرد بداند چه کسی آن کار تعیین شده را انجام خواهد داد.

شما می توانید برای شرکت در دوره های آموزش سئو سایت به وب سایت آموزشگاه تخصصی سئو لب مراجعه کنید. در این آزمایشگاه دوره های سئو از مراحل سئو مبتدی و مقدماتی تا مراحل پیشرفته و سئو حرفه ای بصورت عملی روی پروژه های واقعی اجرا و آزمایش می شود.

منبع: تجارت نیوز

به "سئو کردن به چه معناست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئو کردن به چه معناست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید