زیبایی چهره به روش خون آشام ها

به گزارش موسیقی آتش، لازمه انجام این فرایند، دریافت خون فرد، فراوری آن در دستگاه گریزازمرکز برای جداسازی خونابه حاوی گرده خون (پلاکت) و عناصر رشد، و سپس تزریق دوباره آن زیر پوست صورت است.

زیبایی چهره به روش خون آشام ها

بعضی افراد شاید با این جمله موافق باشند، اما بعضی دیگر ممکن است بگویند تزریق دوباره خون خود آدم به پوست صورت خودش به نام زیباسازی، شاید دیگر فراتر از بُکش و خوشگلم کن باشد.

از زمانی که کیم کارداشیان وست در قسمت کیم و کورتنی میامی را می ترکانند از مجموعه پابه پای خانواده کارداشیان صورتش را به روش خون آشامی یا همان پی آر پی (خونابه پُرپلاکت) زیبا کرد، بحث های زیادی بر سر این پدیده به راه افتاد.

حالا که دو مشتری پس از انجام این کار در سالن ماساژی در نیومکزیکو به ایدز مبتلا شده اند، این روش نامعمول بیش از همیشه مناقشه برانگیز شده است. سخنگوی اداره بهداشت نیومکزیکو گفت: این دو نفر در فاصله ماه مه و سپتامبر 2018 در آن سالن ماساژ تزریقات انجام داده بودند و بعد نتیجه آزمایش اچ آی وی آن ها مثبت شده است.

وقتی کاداشیان وست زیباسازی به روش خون آشامی را انجام داد، در تارنمای خود نوشت که از انجام آن پشیمان شده است و این فرایند سخت و دردناک بوده است.

او چنین نوشت: درست پیش از آن که وارد این فرایند شوم، فهمیدم باردارم و نمی توانم از کرم بی حس کننده و مسکن استفاده کنم، با آن که برای این کار هر دوی این ها را تجویز می کنند. این موضوع برای من خیلی سخت و دردناک بود.

به گفته دکتر دارن مک کوون، زیباسازی صورت به روش خون آشامی در دنیای زیباسازی درمانی صورت، بسیار مناقشه برانگیز است. دکتر مک کوون گفت: لازمه انجام این فرایند، دریافت خون فرد، تولید آن در دستگاه گریزازمرکز برای جداسازی خونابه حاوی گرده خون (پلاکت) و عناصر رشد، و سپس تزریق دوباره آن زیر پوست صورت است.

نظریه پشت این فرایند آن است که گرده خون و عناصر رشد به مرور زمان باعث برانگیختن واکنش ترمیمی در پوست صورت می شوند و آن را شاداب می کنند. اما انجام این کار محل بحث و مناقشه است، چون در بهترین حالت هم در مورد شواهدی که نشان دهنده کارساز بودن این روش است، اختلاف نظر وجود دارد.

پژوهش هایی اجرا شده که نشان می دهد این روش موثر است، اما بعضی دیگر از تحقیقات نیز تاکید کرده اند که این کار هیچ اثری ندارد.

زیباسازی صورت به روش خون آشامی هنگامی که از سوی کارداشیان مطرح شد، توجه بسکمک را به خود جلب کرد، اما دکتر مک کوون می گوید بسیار از آن ماجرا متاسف شده است: چند سال پیش که کیم کارداشیان حین انجام این فرایند عکس صورت پر از لکه های خونی خود را در اینستاگرام گذاشت، کل دنیا را به هم ریخت. همه می خواستند آن را امتحان کنند.

مراکز خدمات زیبایی بسیار شاد شده بود و پول خیلی خوبی به جیب زدند. من همیشه با این روش مشکل داشته ام. وقتی نظرم را در مورد این روش گفتم، بیشتر بیمارانم از انجام آن منصرف شدند و سراغ گزینه های دیگر رفتند..

اما دکتر منیر سومجی، جراح ارشد زیبایی و مدیر ارشد بازاریابی مرکز دکتر مدیسپا، اغلب این روش را به بیمارانش پیشنهاد می کند.

او گفت: وقتی گرده های خون را زیر پوست صورت تزریق می کنیم، بدن گول می خورد و خیال می کند آنجا زخم شده است؛ بنابراین عناصر رشد را به کمک فرامی خواند و به تشکیل کلاژن تازه در آن ناحیه کمک می کند. من از این روش برای زیباسازی صورت و نیز پس از عمل جراحی، برای تسریع در فرایند بهبود استفاده می کنم.

مرکز دکتر مدیسپا، یک مرکز طب احیایی است و به همین جهت ما از روش پی آرپی در کنار روش پرکنندگی (فیلر) برای کاهش عوارض، افزایش تولید کلاژن و نیز اثربخشی درازمدت تر درمان استفاده می کنیم.

اگرچه کیم تصمیم گرفته است که خودش دیگر هرگز زیباسازی به روش خون آشامی انجام ندهد، اما نوشته است که شاید این روش برای بعضی افراد مناسب باشد. او می افزاید: این روش به درد من نمی خورد، اما برای پوست آدم منافع بسکمک دارد. کورتنی هم خیلی از این روش راضی بود و می دانم که بسکمک دیگر هم عاشقش هستند.

چه این روش واقعا کارامد و مفید باشد چه نه، قطعا راه های ساده تر و بسیار کم دردتری برای دستیابی به پوستی صاف وجود دارد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "زیبایی چهره به روش خون آشام ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی چهره به روش خون آشام ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید