راه اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند به تخصیص اعتبار بستگی دارد

به گزارش موسیقی آتش، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارشات بدست رسیده، راه اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند به تخصیص اعتبار بستگی دارد.

راه اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند به تخصیص اعتبار بستگی دارد

محسن جانجان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند ادامه داد: پس از اینکه در زمان شهردار و شورای شهر وقت در سال گذشته مجبور شدیم موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند را برخلاف میل باطنی تحویل دهیم، در پی مکان جدیدی برای راه اندازی موزه بودیم.

وی با اشاره به اینکه موزه به صورت مشارکتی میراث فرهنگی و شهرداری راه اندازی شده بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد و ساختمان را از میراث فرهنگی گرفت و ما هم اشیا را به مخزن امن استان انتقال دادیم.

جانجان اضافه کرد: با توجه به پیگیری های اجرا شده و قدمت و آوازه نهاوند در حوزه تاریخ و تمدن در صدد هستیم؛ موزه جدیدی که ساختمان، نیرو و اشیای آن متعلق به میراث فرهنگی باشد داشته باشیم تا بعدها به مسائل مشابه برنخوریم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند شرح داد: در این راستا مکان موزه جانمایی و بررسی شد و ساختمان تاریخی صمصام را انتخاب کردیم و تا به امروز بخشی از این ملک تملک شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با پیگیری های نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اعتباری در سال 1400 برای تملک بنا اختصاص یافته و امیدواریم بتوانیم کل بنا را تملک و استانداردسازی کنیم و مجددا موزه تاریخ و فرهنگ را در این محل بنا کنیم و اشیا را به نهاوند برگردانده و به نمایش بگذاریم.

حدود یکسال قبل بود که در پی شکایت حقوقی شورای شهر و شهردار نهاوند از میراث فرهنگی، موزه شهر نهاوند تخلیه شد و با وجود تفاهمنامه 15 ساله برای در اختیار گذاشتن این ساختمان برای برپایی موزه مشارکتی با محکومیت میراث فرهنگی موزه نهاوند خالی از اشیای 7000 ساله شد.

منبع: همگردی

به "راه اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند به تخصیص اعتبار بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند به تخصیص اعتبار بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید