راهپیمایی سراسری در انگلیس علیه قانون جدید اعتراضات

به گزارش موسیقی آتش، ده ها راهپیمایی و تجمع قرار است امروز (شنبه) در سراسر انگلیس که بخشی از اقدام ملی علیه قانون پیشنهادی جدید اعتراضات است، برگزار شود.

راهپیمایی سراسری در انگلیس علیه قانون جدید اعتراضات

به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این قانون پیشنهادی جدید، دولت انگلیس به پلیس اختیارات بیشتری را برای سرکوب و مقابله با معترضان در این کشور می دهد.

لایحه پلیس، جرم، مجازات و دادگاه ها اختیاراتی را به افسران پلیس می دهد که می توانند با استفاده از آن معترضان را متفرق کنند و این اقدامات شامل وضع محدودیت سر و صدا و زمان است؛ اقدامی که باعث نگرانی برگزارکنندگان راهپیمایی ها و فعالان شده و آنها نگرانند که از این مساله برای سرکوب مخالفان استفاده شود.

از زمان مطرح شدن این لایحه در مجلس در ماه گذشته میلادی سه اعتراض گسترده به ویژه در بریستول برگزار گشت و اعتراضات در این شهر به خشونت و درگیری معترضان با افسران و پرتاب آجر و بطری های شیشه ای و به آتش کشیده شدن خودروهای پلیس کشیده شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس این حملات ننگین علیه افسران پلیس را مورد انتقاد قرار داد اما معترضان پلیس را به استفاده از تاکتیک های خشن علیه خودشان متهم کرده اند.

امروز همچنین کمپینرهای تغییرات جوی و جنبش جان سیاهپوستان مهم است اعلام کردند که به راهپیمایی کشتن لایحه در لندن و سایر شهرها و مناطق همجوار از جمله منچستر، لیدز، برایتون و بریستول ملحق می شوند.

برگزاری تجمعات اعتراضی در انگلیس به دلیل وجود محدودیت های کرونایی مجوز نداشت اما این محدودیت ها در روزهای اخیر کمتر شد که به معنای این است که راهپیمایی هایی برنامه ریزی شده می توانند با تضمین رعایت کرونا برگزار شوند.

در لندن پلیس هشدار داده که در صورت لزوم و به مصلحت بهداشت عمومی اقداماتی را وضع می کند.

منبع: ایران آنلاین

به "راهپیمایی سراسری در انگلیس علیه قانون جدید اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی سراسری در انگلیس علیه قانون جدید اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید