دکوراسیون داخلی و تاثیرات آن بر روحیه افراد

به گزارش موسیقی آتش، در بازسازی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی ارتباط مستقیمی با روحیات و سلایق افراد دارد . هر محیطی میتواند بصورت مستقیم یا غیر مستقیم بر رفتار انسان از لحاظ روحی ، روانی و جسمی تاثیر بگذارد ، همانطور که انسان میتواند بر جو و فضای یک محیط اثر گذار باشد .

دکوراسیون داخلی و تاثیرات آن بر روحیه افراد

مجری دکوراسیون داخلی در طراحی دکوراسیون داخلی میتواند هم باعث به وجود آمدن فضایی آرامش بخش و راحت باشد و هم با طراحی نامناسب و غیر اصولی و بدون شناخت و روانشناسی فضا با حضور رنگ ، متریال و عناصر دیگر ، باعث به وجود آمدن محیطی مشوش و نا آرام شود .

طبق نظر کارشناسان فضاهای نامناسب میتواند بر روحیه انسان تاثیرات منفی بگذارد و حتی ممکن است باعث ایجاد افسردگی در افراد شود .

با طراحی دکوراسیون داخلی اصولی و آرامش بخش میتوان در مقابله با افسردگی های ناشی از حضور در محیط های ناآرام بر آمد و آن را به فضایی متناسب با سلایق و روحیه افراد تبدیل کرد .

در این مقاله در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی موسیقی آتش قصد داریم روش هایی که به آرام کردن فضا و دور کردن جو منفی از محیط کمک میکنند ، اشاره کنیم .

1 - توجه به نور

بدیهی است فضاهایی تاریک میتواند احساس ناخوشی و نارضایتی را در افراد بر انگیزد و افسردگی را در انسان تشدید میکند و بالطبع فضاهایی نورانی و روشن به انسان ها در داشتن حسی مثبت کمک میکند . برای اینکار بهره بردن از نور طبیعی خورشید که از پنجره وارد آپارتمان میشود بهترین گزینه برای استفاده از نور در فضای خانه است . در کنار آن میتوان از منابع نوری مصنوعی و چراغ های سقفی یا دیواری بهره برد که همین تاثیر را دارند .

2 - استفاده از رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ ارتباط مستقیمی با روحیات افراد دارد . رنگ ها میتوانند احساسات مثبت و منفی زیادی را به انسان منتقل کنند . در فضاهای اتاق خواب که فضایی خصوصی تر برای افراد به تعداد میرود ، استفاده از رنگ هایی که مورد علاقه و سلیقه افراد است میتواند به آنها احساس خوشایندی بدهد و باعث شود از حضور در آن محیط احساس لذت کنند .

برای فضای نشیمن هم به همین طریق است و میتوان متناسب با نیاز و روحیات خانواده از رنگ های مناسب بهره برد . رنگ های خنثی به خصوص سفید میتواند رنگ های ممتاز و مناسبی برای فضای نشیمن باشد . رنگ های سرد و ملایم مانند آبی ، سبز ، صورتی و بنفش فضاهایی آرامش بخش را برای افراد به وجود می آورند. رنگ های گرم قرمز ، نارنجی و زرد هم میتواند انرژی و پویایی را به افراد منتقل کند .

3 - چینش منظم در دکوراسیون داخلی

بی نظمی و شلوغی باعث تشویش افراد میشود . بر عکس فضاهایی منظم میتواند اضطراب و استرس را از افراد دور کند و به آنها آرامش و آسایش را هدیه کند .

برای این کار طراحی داخلی اصولی و بهره بردن از فضاهایی که میتوانند به نظم بخشیدن محیط کمک کنند ، گزینه مناسبی برای طراحی این محیط ها است .

4 - استفاده از مبلمان و وسایل مورد علاقه افراد

انسان به اسباب و وسایلی که به آنها تعلق خاطر دارد ، علاقه مند است و احساس خوبی از آن ها دریافت میکند. در بازسازی ساختمان حضور این اسباب و مبلمان که خاطرات خوبی را برای افراد زنده میکنند میتوانند نقش مثبتی بر روحیه آنان داشته باشد . این عناصر میتواند کلکسیون های جمع آوری شده مختلف بوسیله افراد باشد مانند کلکسیون های ماشین کوچک ، تمبر ، گلدان های تزئینی و بسکمک از موارد دیگر . یا حتی عکس های خانواگی هم میتواند چنین تاثیر مثبتی را برای افراد به وجود آورد .

5- استفاده از گیاهان

گیاهان همیشه پدید آورنده حس های خوب و مثبت در فضا هستند . گیاهان حس طراوت و سلامتی را برای انسان رقم میزنند و فضاهای مسکونی اگر از گیاهان در طراحی دکوراسیون خود بهره ببرند میتواند فضاهایی مجذوب کننده و زیبا را به وجود آورند .

منبع: هیرادانا

به "دکوراسیون داخلی و تاثیرات آن بر روحیه افراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی و تاثیرات آن بر روحیه افراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید