دوربین عجیب بانکت که در اولین قرن بیستم برای عکاسی از جمعیت بزرگ در مهمانی ها استفاده می شد

به گزارش موسیقی آتش، تری گروبر احتمالاً یکی از آخرین عکاسان پرتره در ایالات متحده است که هنوز از یک دوربین بانکت یا اصطلاحا دوربین ضیافت و مهمانی استفاده می نماید. این دوربین 100 ساله بسیار بزرگ است و کاربرد آن فقط یک چیز بود: عکس گرفتن از گروه های بزرگ آدم ها در موقعیت های رسمی.

دوربین عجیب بانکت که در اولین قرن بیستم برای عکاسی از جمعیت بزرگ در مهمانی ها استفاده می شد

دوربین بانکت ابعاد بزرگی داشت و فیلمی بسیار بزرگ با ابعاد 12×20 اینچی در داخلش می توانست قرار بگیرد. با آن می شد با کیفیت خوب از یک جمعیت 150 تا 500 نفری عکس گرفت، طوری که چهره هر شخص در جمعیت در عکس نهایی معین باشد.

عکاسی با دوربین بانکت از اواخر دهه 1880 تا اواخر دهه 1960 محبوب بود و از این زمان دیگر دوربین به دست فراموشی سپرده شد.

تری گروبر برای هر عکس ضیافتی 3500 دلار دستمزد دریافت می نماید. ممکن است تصور کنید که این دستمزد خیلی زیاد است. اما کار او که فقط یک فشار دادن دکمه شاتر نیست! باید تمام وقت، کوشش و استرسی که برای گرفتن یک عکس صرف می گردد را در نظر آورید.

یک عکاس باید عکس های زیادی بگیرد تا عکسی را پیدا کند که در آن هیچ کس پلک نزده باشد و شرایط همه خوب باشد.

گروبر از دوربین بانکت Folmer و Schwing ساخته شده در سال 1920 استفاده می نماید. این شرکت در سال 1887 به وسیله ویلیام اف. تاسیس شد و اولین دوربین ها از این نوع، در سال 1896 در کاتالوگ این شرکت ظاهر شدند. آقای Folmer اولین دوربین Graflex را در سال 1898 توسعه داد. از سال 1905 تا 1926، این شرکت بخشی از Eastman Kodak شد.

گروبر هنگام عکسبرداری از یک گروه بزرگ فریاد می زند: اگر نمی توانید دوربین را ببینید، دوربین هم نمی تواند شما را ببیند. برای اینکه دوربین به همه مشرف باشد، دوربین باید پایه بسیار بلندی داشته باشد.

گروبر دوربین را روی یک سه پایه چوبی جمع شونده 9 فوتی نصب می نماید و برای کادربندی، فوکوس و عکسبرداری از یک نردبان 10 فوتی بالا می رود.

بیشتر ضیافت ها در داخل خانه برگزار می شوند و نورپردازی گروبر هنوز هم با لامپ های فلاش است (که برای اولین بار به وسیله جنرال الکتریک در سال 1927 فراوری شد) تا جلوه اصیل یک عکس ضیافت را به دست آورد. لامپ های فلاش نور بسیار زیادی دارند و گرمای زیادی فراوری می نمایند.

وقتی چندین لامپ روشن نموده باشید، واقعاً می توانید موج گرما را احساس کنید. من آنها را از eBay می خرم. من آنقدر در انبار دارم که بتوانم 50 عکس میهمانی بگیرم.

در روزهای قبل از فلاش لامپ ها از پودر فلاش (منیزیم و غیره) استفاده می شد که نور درخشانی داشت اما به خصوص در سالن های پایکوبی بسته بسیار خطرناک بود.

این روزها هنوز هم می توان فیلم تازه Ilford Delta 100 12×20 B&W ISO 100 12×20 را سفارش داد. دوربین های ضیافت امروزه بیشتر به وسیله عکاسان چشم انداز برای گرفتن تصاویر پانوراما استفاده می شوند.

زمانی که گروبر در هشت سالگی در پیتسبورگ، پنسیلوانیا بزرگ شد، یک دوربین براونی به او داده شد. مادرش ، آرونل، نقاش و مجسمه ساز بود که همواره دوربین به دست داشت، اما به او هشدار داد: هرگز هنرمند نشو! پدرش فیلم های خانگی از رویدادهای مهم می گرفت.

پس از تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای، گروبر و شرکتش به سطح بالایی از موفقیت دست یافتند. او از عروسی های مشهور بسیاری از جمله کاترین زتا جونز و مایکل داگلاس، بیلی جوئل، پادما لاکشمی، جرالدو ریورا، جان کرایر و ملیسا عکاسی نموده است.

در گذشته، گروبر سالانه 3 تا 4 مشتری برای عکس های ضیافت جذب می کرد، اما سال گذشته این تعداد فقط دو نفر بود.

منبع

منبع: یک پزشک

به "دوربین عجیب بانکت که در اولین قرن بیستم برای عکاسی از جمعیت بزرگ در مهمانی ها استفاده می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین عجیب بانکت که در اولین قرن بیستم برای عکاسی از جمعیت بزرگ در مهمانی ها استفاده می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید