دانشگاه علامه طباطبایی میزبان علاقه مندان به زبان روسی می گردد

به گزارش موسیقی آتش، عبداللهی گفت: نخستین برنامه آموزشی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی اوستیای شمالی در روسیه، برگزار می گردد.

دانشگاه علامه طباطبایی میزبان علاقه مندان به زبان روسی می گردد

موسی عبداللهی مدیر گروه زبان و ادبیات روسی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگاردرباره آموزش های مشترک بین المللی زبان روسی دانشگاه علامه طباطبایی با دانشگاه اوستیای شمالی گفت: این برنامه در چهار چوب همکاری های مشترک دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه دولتی اوستیای شمالی صورت گرفته است.

او اضافه کرد: زمان آغاز این کلاس های مجازی از 25 فرودین 99 آغاز شده است و به مدت 2 ماه و در 16 جلسه یعنی هفته ای 2 جلسه ادامه دارد و در پلت فرم دانشگاه علامه طباطبایی برای تمام افرادی که با زبان روسی آشنایی داشته باشند به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

عبداللهی توضیح داد: اساتید این کلاس ها از اساتید برجسته دانشگاه اوستیای شمالی هستند که به علت همکاری های مشترک این دو دانشگاه و با وجود ویروس کرونا و با لطف و همکاری خانم دکتر پیشیار، مدیر همکاری های بین المللی دانشگاه علامه طباطبایی رضایت دادند به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای این دوره ها برگزار گردد.

مدیر گروه زبان و ادبیات روسی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: با توجه به همکاری های دانشگاه علامه طباطبایی با دانشگاه های افغانستان مانند هرات و مراکز آموزشی دیگر کشور افغانستان، آموزش برای این افراد رایگان است و نکته مهم این است که افراد برای شرکت در این دوره باید تا حدودی با زبان روسی آشنا باشند؛ چرا که آموزش ها از صفر نیست.

ویروس کرونا؛ با رعایت سیاست های اعمال شده آمار دو رقمی می گردد

عبداللهی با اشاره به تدریس حوزه های ادبیات روسی اظهار کرد: 4 محور اصلی در این دوره توسط اساتید دانشگاه اوستیای شمالی پوشش داده می گردد، این دوره ها شامل 1: ادبیات کودک روسی از زمان پیدایش تا زمان حال، 2: جریانات معاصر در زبان روسی، 3: تاریخ زبان روسی معاصر، 4: ادبیات کلاسیک روسیه در بستر فرهنگ جهانی است.

او اضافه کرد: یکی از دوره های این آموزش ها را رئیس دانشکده زبان شناسی دانشگاه اوستیای شمالی بر عهده دارد و این عامل نشان دهنده اهمیت این دوره ها است.

مدیر گروه زبان ادبیات و روسی دانشگاه علامه طباطبایی توضیح داد: طراحی هر کدام از این دوره ها در 4 گروه برگزار می گردد؛ برای مثال دوره ادبیات کلاسیک که مدرس آن رئیس دانشکده زبان شناسی دانشگاه اوستیای شمالی است با دانشجویان سطح بالا و بیشتر سال چهارمی ها برگزار خواهد شد.

عبداللهی اضافه کرد: هر کدام از این کلاس ها که در 4 دوره تشکیل شده است با توجه به سطح ارزش تقسیم بندی خواهند شد؛ برای مثال گروه یک: سطح پایین، گروه دوم: سطح متوسط، گروه سوم: افراد مسلط و گروه چهارم: تکمیلی و ادبیات هستند و ارتباط زیادی با زبان روسی ندارد.

او گفت: هزینه این کلاس ها در بحث تامین زیر ساخت است و هزینه ای برای حضور اساتید از طرف دانشگاه اختصاص داده نشده است و به صورت رایگان برگزار می گردد. زیر ساخت این دوره آموزشی توسط دانشگاه علامه طباطبایی خریداری شده است و برای این دانشگاه باقی خواهد ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دانشگاه علامه طباطبایی میزبان علاقه مندان به زبان روسی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علامه طباطبایی میزبان علاقه مندان به زبان روسی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید