(تصاویر) ظریف با معاون سیاسی طالبان ملاقات کرد

به گزارش موسیقی آتش، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان و هیئت همراهش که چند روزی در تهران به سر می برند ملاقات و گفت وگو کرد.

(تصاویر) ظریف با معاون سیاسی طالبان ملاقات کرد

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف صبح امروز یکشنبه در دیدار با هیات طالبان به ریاست ملا برادر ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروهای سیاسی در افغانستان گفت: تصمیمات سیاسی نمی تواند در خلا اتفاق بیافتد و تشکیل حکومت همه شمول باید در یک فرایند مشارکتی و با در نظر داشت ساختارها و نهادها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل مصاحبه بین طالبان و دولت و دیگر گروه های افعانستانی اطلاع داد و گفت: مردم خوب افعانستان مظلوم واقع شده اند جنگ و اشغال افعانستان لطمات سنگینی به مردم افعانستان وارد ساخته است، امیدوارم که تمام کوشش شما آن باشد که آلام و مسائل مردم هرچه زودتر به خاتمه رسد و با برقراری صلح در افعانستان هرچه زودتر بهانه اشغالگران از دستشان خارج گردد.

در ابتدای این دیدار ریاست هیات طالبان گزارشی از فرایند صلح و مصاحبههای بین الافغانی ارائه کرد و تاکید داشت که روابط ایران و افغانستان همیشه روابطی بر بنیاد دوستی و حسن همسایگی بوده و امیدوار هستند که با برقراری صلح و آرامش در افغانستان روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

ملا برادر در این دیدار با اشاره به نقش مخرب داعش در افعانستان و منطقه از فرایند مصاحبههای بین الافعانی اظهار خشنودی نموده، تشکیل دولتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروههای سیاسی را امری ضروری برای برقراری صلح کامل در افغانستان دانست.

پیش از این ملابرادر با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو نموده بود.

هم زمان با حضور هیئت سیاسی طالبان در تهران، هیئت مستقل دیگری از طالبان به سرپرستی شیرمحمد عباس استانکزی در مسکو حضور دارد.

وزارت خارجه افغانستان هفته گذشته در بیانیه ای تاکید نمود که سفر هیئت طالبان به تهران با اطلاع کابل انجام شده و هدف از سفر این است که ایران، این گروه را در خصوص اجماع منطقه ای برای تامین آتش بس فوری، دستیابی به یک توافق جامع صلح در چهارچوب نظام جمهوری و حفظ ارزش های قانون اساسی افغانستان مطلع سازد.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز به تازگی با تاکید بر اینکه سفر طالبان به تهران با هماهنگی این شورا و دولت افغانستان بوده، برقراری آتش بس را پیش زمینه صلح دانست.

منبع: فرارو

به "(تصاویر) ظریف با معاون سیاسی طالبان ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) ظریف با معاون سیاسی طالبان ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید