ترکیه برای حمله به شهر ترهونه تجهیزات نظامی ارسال نموده است

به گزارش موسیقی آتش، سخنگوی نیرو های موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر گفت که ترکیه در حال اعزام افراد و ارسال تجهیزات نظامی برای حمله به شهر ترهونه در غرب لیبی است.

ترکیه برای حمله به شهر ترهونه تجهیزات نظامی ارسال نموده است

به گزارش گروه بین الملل موسیقی آتش، همزمان با شروع عملیات نیرو های دولت وفاق ملی در غرب لیبی برای آزادسازی شهر ترهونه از اشغال نیرو های حفتر، احمد المسماری سخنگوی این نیرو ها گفت که ترکیه نیرو و تجهیزات نظامی برای اجرای حملات به ترهونه اعزام نموده است.

المسماری در یک کنفرانس خبری اضافه کرد که ارتش لیبی تحرکات ترکیه برای جذب نیرو جهت حمله به ترهونه را شناسایی نموده است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، المسماری اضافه کرد که آنکارا از بحران کرونا و آتش بس برای انتقال افراد و تجهیزات به طرابلس، مصراته و زواره جهت اجرای مأموریت های تروریستی سوء استفاده نموده است.

او گفت که ترکیه و القاعده شبه نظامیان در سراسر لیبی را رهبری می نمایند و فرماندهان میدانی ترکیه به ویژه در مناطق جنوب غربی حضور دارند و از جمله تجهیزاتی که ترکیه به این منطقه ارسال کرد، هواپیما های شناسایی، هواپیما های پارازیت انداز و هجومی است.

المسماری همچنین توضیح داد که ارتش لیبی به پاکسازی دورترین نقاط جنوب غربی در مرز چاد ادامه می دهد.

المسماری همچنین گفت که در حمله اخیر به صبراته چند پهپاد سرنگون شده و ده ها نفر به اسارت گرفته شدند و تجهیزات افراد مسلح نیز به تصرف نیرو های حفتر درآمد.

نیرو های دولت وفاق ملی لیبی پس از آزادسازی چند شهر از جمله دو شهر استراتژیک صبراته و صرمان، پیشروی به سمت ترهونه را شروع نموده و به دروازه های این شهر که 90 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس، پایتختی لیبی واقع شده است، رسیده اند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد، اما با مقاومت شدید نیرو های دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیرو های دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ترکیه برای حمله به شهر ترهونه تجهیزات نظامی ارسال نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه برای حمله به شهر ترهونه تجهیزات نظامی ارسال نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید