برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در دانشگاه سالمندان

به گزارش موسیقی آتش، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: محتواهای آموزشی ویژه سالمندان در مراکز جامع خدمات سلامت و خانه های بهداشت توزیع و به صورت رایگان در اختیار سالمندن قرار می گیرد.

برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در دانشگاه سالمندان

محسن شتی ،رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: آنالیز ها نشان می دهد که درصد قابل توجهی از سالمندان افراد تنهایی هستند و باید در زمینه خود مراقبتی آموزش های لازم را ببینند.

به گفته وی اگر افراد سالمند اطلاعات لازم در زمینه های مختلف داشته باشند بهتر می توانند این دوره را سپری نمایند. در کشور های پیشرفته دانشگاه مخصوص سالمندان جهت آموزش این افراد در حوزه های مختلف راه اندازی شده است.

او ادامه داد: در کشورمان دانشگاه سالمندان با هدف ارتقای سطح اطلاعات آن ها در زمینه های مختلف به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی و آغاز به کار نموده است.

او اضافه کرد: در دانشگاه سالمندان در زمینه های تغذیه سالم، فعالیت بدنی مناسب سالمندی، سلامت روان دوره های آموزشی کوتاه مدت گذاشته است. محتواهای آموزشی در حوزه های مختلف تدوین و در مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت به صورت رایگان در اختیار افراد سالمند قرار می گیرد.

او اضافه کرد: سالمندان با آغاز دوره بازنشستگی از محیط های قبلی دور شده و تغییراتی در زمینه اجتماعی خواهند دید. با کاهش روابط اجتماعی افراد در دوران سالمندی و گوشه نشینی آن ها احتمال بروز افسردگی وجود دارد.

او اضافه کرد: افراد سالمند به علت کاهش فعالیت شان احتمال بروز چاقی در بین انها وجود دارد.

موسیقی آتش علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در دانشگاه سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در دانشگاه سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید