کاهش سن موارد بستری ابتلا به کرونا در دزفول به 30 و 40 سال

به گزارش موسیقی آتش، خبرگزاری خبرنگاران- معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مورد بیماری کرونا اظهار کرد: ویروس ها معمولا دچار جهش میشوند و این جهش ممکن است یا باعث از بین رفتن ویروس گردد و یا باعث گردد این ویروس قویتر گردد و ویروس کرونا از دسته ویروس هایی است که با جهش قدرت سرایت آن افزایش می یابد.

کاهش سن موارد بستری ابتلا به کرونا در دزفول به 30 و 40 سال

به گزارش خبرگزاری موسیقی آتش از دزفول، میثم مرد سلطانی اضافه نمود: از ابتدا قابل پیشبینی بود که ویروس کرونا از آن دسته ویروس هایی است که مدام دچار جهش میشوند.

مردسلطانی با اشاره به ویژگی های ویروس کرونای جهش یافته افزود؛ ویروس انگلیسی یا جهش یافته 50 تا 70 درصد قدرت سرایت بیشتری دارد و سن افراد درگیر به آمن کاهش یافته است.

معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه بیان داشت: قبلا کرونا ویروس معمولا بالای 50 سال را درگیر میکرد که احتیاج به بستری و مراقبتهای ویژه داشتند اما در چند روز گذشته در دزفول موارد بستری به سن 30 تا 40 سال کاهش یافته است و همچنین این افراد علائمی نداشته و به یک باره آنها بروز پیدا می نماید لذا موضوع احتمال شیوع ویروس جهش یافته در دزفول مورد آنالیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هنوز معین نیست ویروس انگلیسی و جهش یافته در دزفول شیوع پیدا نموده یا خیر توضیح داد: وجود ویروس انگلیسی تا این لحظه تایید نشده ولی با توجه به کاهش سن افراد بستری در حال آنالیز است اما در مجموع به سمت پیک بعدی کرونا وارد شده ایم.

دکتر مرد سلطانی با اشاره به معیارهای جدید وزارت بهداشت در مورد رنگ بندی ویروس کرونا نیز گفت: معیار قرمز بودن وزارت بهداشت تغییر نموده و اگر یک مرتبه تعداد بیماران بیماران سرپایی با یک تعداد معین افزایش یابد این شهرها در تقسیم بندی شرایط قرمز و نارنجی قرار خواهند گرفت.

معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه موارد سرپایی در دزفول افزایش یافته اضافه نمود: رفتار ویروس شناخته شده است تقریبا دو و نیم روز قبل از بروز علائم بیماری ، سرایت آغاز میشود

وی در مورد رفتار ویروس کرونا بیان نمود: پیک سرایت این ویروس 18 ساعت قبل از اولین علائم یعنی سرفه و تب است و در این زمان به شدت قابل سرایت به فرد دیگری است و تا هفت روز بعد از بروز علائم امکان سرایت وجود دارد.

دکتر مردسلطانی در مورد راهکارهای جلوکیری از ابتلا به کرونا نیز گفت: روش های جلوگیری از این بیماری بسیار ساده است.

وی با انتقاد از کاهش استفاده از ماسک در دزفول به میزان 55 درصد توضیح داد: استفاده از ماسک میزان ابتلا به کرونا را تا 90 درصد کاهش میشود.

معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه نمود: رعایت فاصله اجتماعی به اندازه 2 متر از دیگر راهکارهای جلوگیری از ابتلا به کرونا است و شهروندان باید از حضور در اجتماعات چند نفره و قرار دریافت در محیط های در بسته دوری نمایند.

انتها پیغام /

وی همچنین گفت: شستشوی مرتب دستها نیز از راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از شیوع کرونا است و طبق تحقیقات این ویروس 9 ساعت بدون ماده ضدعفونی بر روی پوست باقی میماند ولی اگر آلودگی معینی بر روی پوست وجود نداشته باشد با استفاده از مواد ضدعفونی و الکل های 50 تا 70 درصد در کمتر از 15 تاثیه این ویروس از روی پوست از بین خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کاهش سن موارد بستری ابتلا به کرونا در دزفول به 30 و 40 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سن موارد بستری ابتلا به کرونا در دزفول به 30 و 40 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید