پژوهش و آموزش حکمت و فلسفه در حوزه سلامت توسعه می یابد

به گزارش موسیقی آتش، تفاهم نامه همکاری علمی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی و مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به منظور آموزش های حکمت و فلسفه در حوزه سلامت و علوم پزشکی امضا شد.

پژوهش و آموزش حکمت و فلسفه در حوزه سلامت توسعه می یابد

به گزارش گروه دانشگاه موسیقی آتش، مرکز ملی تحققیقات راهبردی آموزش پزشکی، در راستای توسعه همگرائی بین علوم و به منظور ارتقای سطح تعاملات و همکاری های فعال و مؤثر علمی، مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی و مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تفاهم نامه همکاری علمی امضاء کردند.

این تفاهم نامه میان علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و غلامرضا زکیانی رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، با هدف استفاده بهینه از توانمندی، امکانات و ظرفیت های موجود در جهت توسعه پژوهش و آموزش های حکمت و فلسفه در حوزه سلامت و علوم مرتبط با آن و تعامل بیشتر اساتید و پژوهشگران، منعقد شد.

حقدوست در این نشست گفت: مدل شش وجهی تعالی دانشگاه ها طراحی شده است که یکی از این خروجی های مهم آن حکمت بنیان بودن دانشگاه ها است. دانشگاه حکمت بنیان، دانشگاهی است که فضایل اخلاقی در مجموعه وجود داشته باشد. در این دانشگاه سعی می کنیم رذایل اخلاقی را از یک فضای زیبای علمی دور کنیم.

وی اضافه نمود: در این دانشگاه باید در پی نهادینه کردن سلامت معنوی و ابعاد اخلاقی باشیم که یکی از شش وجه مدل تعالی است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: به علت جدایی وزارت بهداشت از وزارت علوم کوشش می کنیم تا از همکارانی در وزارت علوم، که تخصص و تبحر در تبیین این مفاهیم دارند بهره ببریم و هم افزایی خوبی شکل بگیرد. این تفاهم نامه باعث می گردد تا سوالاتی که در فکر علمی ما شکل می گیرد را به شما ارائه و با درایت و تخصص شما برترین جواب را بگیریم.

برقراری ارتباط رسمی با مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ضروری است

شهرام یزدانی رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی با اشاره به ویژگی های کلان پروژه دانشگاه حکمت بنیان در مرکز نصر گفت: برای اجرای این پروژه ها به نظر می رسد خیلی از نظرات کارشناسی و انجام کارشناسی ها در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تجمیع شده باشد؛ لذا برقراری ارتباط رسمی با این موسسه بسیار مهم است.

وی اضافه نمود: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی هم در پروژه در دست اجرای مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با اسم فلسفه طب یاری نماینده خواهند بود؛ و از بضاعت کمیسیون های نظریه پردازی در فرهنگستان علوم پزشکی استفاده خواهیم کرد تا پروژه های متقابل با کیفیت بیشتری جلو فرایند.

کار های دانشگاه ها در حوزه علوم عقلی ناظر بر احتیاج های واقعی جامعه نیست

غلامرضا ذکیانی رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران هم در این جلسه گفت: در حوزه علوم انسانی به طور اعم و در حوزه علوم عقلی به طور اخص، شاید این اندازه ناظر بودن بر احتیاج های جامعه و واقع بینانه حرکت کردن وجود ندارد. یعنی به دلایل مختلف تاریخی، دانشگاه ها در علوم عقلی خیلی عرشی کار می نمایند و کار ها ناظر بر احتیاج های واقعی جامعه نیست. هر چند به واسطه علایق فردی و جمعی بعضی کوشش نموده اند که ورود پیدا نمایند.

وی توضیح داد: برای پیشبرد کلان پروژه دانشگاه حکمت بنیان هر یاریی ضروری است انجام می گردد و با پتانسیل علمی موجود در موسسه و ارتباطاتی که با سایر مجموعه های علمی داخل و خارج کشور می توان انتظارات مرکز ملی تحقیقات راهبردی اموزش پزشکی را برآورده کرد.

گفتنی است؛ زمینه های همکاری این تفاهم نامه شامل: استفاده از ظرفیت های علمی همدیگر برای توسعه و تعمیق مفهوم دانشگاه حکمت بنیان و مفاهیم مرتبط با سلامت، حکمت و معنویت در حوزه علوم پزشکی و آموزش علوم پزشکی، طراحی و اجرای مشترک پروژه های تحقیقاتی در حوزه فلسفه سلامت، فلسفه تعلیم و تربیت، حکمت و معنویت در حوزه علوم پزشکی و آموزش علوم پزشکی و سایر حیطه های مرتبط و استفاده از توانمندی های دو طرف برای تألیف و انتشار کتاب و نشریات مشترک است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پژوهش و آموزش حکمت و فلسفه در حوزه سلامت توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش و آموزش حکمت و فلسفه در حوزه سلامت توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید