با ترسناک ترین پل های دنیا آشنا شوید

به گزارش موسیقی آتش، پل تنگه رویال؛ کلورادو

با قدمتی نزدیک به 100 سال، پل رویال هنوز راسخ ایستاده است. تا اوایل قرن حاضر این سازه، بلندترین پل معلق دنیا بود. ارتفاع این غول کابلی چیزی حدود 290 متر بالای رودخانه آرکانزاس است. این پل یکی از مقاصد هیجان انگیز پرش با طناب و چتر برای گردشگران و اهالی کلورادو محسوب می گردد.

با ترسناک ترین پل های دنیا آشنا شوید

پل وایتیم؛ سیبری

پل وایتیم بر روی یکی از خروشان ترین رودهای روسیه یعنی رود لنا ساخته شده است. روی این رود را در بیشتر ماه های سال، لایه ای نازک از یخ پوشانده است و پل وایتیم در شرایطی روی آن واقع شده است که عرض آن، به سختی یک ماشین را از روی خود عبور می دهد. اگر روزی توانستید به سلامت از روی این پل رد شوید، حتماً این موفقیت را در دفترچه خاطرات خود ثبت کنید.

پل بامبو؛ کمبوجیه

پل بامبو واقع در شهر کامپونگ چام، یکی از راه های اصلی ارتباطی بین جزایر نزدیک به این شهر در فصل های گرم سال است. نکته عجیب این سازه چوبی آن است که هرساله این پل از ابتدا ساخته می گردد و البته باید تحمل وزن هزاران نفر همزمان با هم را داشته باشد. این پل از تعداد زیادی چوب درخت بامبو ساخته می گردد که زیر هر کدام از آن ها صفحه ای تشکیل شده از قوطی های فلزی واقع شده است. این قوطی ها برای حفظ تعادل و فشار وارده بر اثر عبور ماشین ها در آن جا کار گذاشته شده اند. شاید به نظر این کار بسیار ابتدایی به نظر برسد اما بر خلاف ظاهر، ایده ای مبتکرانه به شمار می رود.

پل کاپیتان ویلیام مور؛ آلاسکا

این پل که به خاطر یک خلبان آمریکایی به همین نام نام گذاری شد، یک پل کابلی در ارتفاع 35 متری تنگه مور است. خب چه چیزی آن را ترسناک می نماید؟ جواب قرار گرفتن این پل بر روی یک خط گسل فعال است. به همین خاطر مهندسان این سازه را به طور جالبی ساخته اند. تنها نیمی از این پل بر روی هوا معلق است تا در صورت وقوع زلزله، تمام بدنه پل به دو نیم تقسیم نگردد. البته با همه این توضیحات، چیزی از وحشتناک بودن این کاپیتان فلزی کم نمی گردد.

پل رودخانه سیدو؛ چین

در حال حاضر، پل رودخانه سیدو مرتفع ترین پل ساخت بشر است. این سازه در ارتفاع 487 متری از یک در ه متصل به دو کوه ساخته شده است. فاصله بین دو کوه به قدری زیاد بود که مهندسان برای اتصال اولین کابل های این پل، مجبور به استفاده از پرتاب گر موشکی شدند. اگر ترس ارتفاع دارید، حتی نزدیک به این مکان نشوید.

پل طنابی حسینی؛ پاکستان

اگر بخواهید از روی این پل (که به سختی بتوان نام پل را روی آن گذاشت) رد شوید، باید از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید. با کمترین امکانات ممکن، مسیری بر روی رود طغیان گر هونزا درست شده است که هر لحظه امکان خراب شدن آن وجود دارد. اگر هوس عبور از این پل به سرتان زد، حتماً لوازم غواصی با خود ببرید.

پل مکیناک؛ میشیگان

مکیناک که بین اهالی میشیگان به مک بزرگ و مک قدرتمند معروف است، آن قدر دلهره آور است که برخی از مسافران حاضر به عبور از روی آن نیستند. به همین خاطر افرادی در هر دو سوی پل هستند که شغل شان این است که ماشین گردشگران را تا سمت دیگر پل ببرند. دلیل این بدنامی، جابجایی عمودی پل در شرایط بد جوی و طوفانی تا 12 متر است.

پل 10 کیلومتری؛ فلوریدا

همانطور که از نامش پیداست، این سازه 10 کیلومتر طول دارد. ممکن است برای بقیه افراد دنیا این پل ترسناک به حساب بیاید اما برای اهالی فلوریدا این غول بتنی مایه افتخار است. تصاویری که معمولاً از آن دیده می گردد، مربوط به پل نسبتاً تازه تأسیسی است که در سال 1978 ساخته و در سال 1982 به بهره برداری رسید. اما پل اول که برادر بزرگتر محسوب می گردد، عمری بیش از صد سال دارد و هنوز هم با قدرت سر جای خود ایستاده است. از پل قدیمی معمولاً رفت و آمدی نمی گردد و فقط به عنوان یک جاذبه گردشگری از آن استفاده می گردد.

پل فولادی میلاو؛ فرانسه

پل میلاو به طول بیش از 2 کیلومتر بر روی رودخانه تارن را می توان همزمان زیباترین و ترسناک ترین پل فرانسه نامید. ستون های سر به فلک کشیده، کابل های فلزی صیقل خورده، رنگ سفید براق و از همه مهم تر محاصره شدن آن به وسیله ابرها، همه و همه دست به دست هم دادند تا بتوان آن را یکی از زیباترین پل های ساخت بشر دانست.

با ساخته شدنش در سال 2004، این پل چند رکورد مختلف را به نام خود ثبت کرد: بلندترین دکل ساخته شده بر روی یک پل معلق، طولانی ترین پل اروپا و مرتفع ترین سازه کل فرانسه که رکورد قبلی در اختیار برج ایفل بود.

پل پونچارترین؛ لویزیانا

پونچارترین طولانی ترین پل ساخته شده بر روی آب در دنیا به طول 38 کیلومتر و مستقر در لویزیانا است. این پل روی 9500 ستون بتنی بنا شده است ولی این تعداد ستون برای از بین بردن دلهره یک سفر 40 کیلومتری بر روی آب به هیچ عنوان کافی نیست.

پل کنفدراسیون؛ کانادا

پل 13 کیلومتری کنفدراسیون تنها راه ارتباط زمینی، بین جزیره شاهزاده ادوارد و شهر بروزویک است. جالب تر از خود سازه، ایده به کار رفته در آن است. این پل روی دریاچه ای واقع شده است که معمولاً در بیشتر سال یخ بسته و می تواند باعث از بین رفتن پایه های این پل گردد. مهندسان پایه های اصلی را به شکل مخروطی درست کردند که یخ تشکیل شده روی آن، با سنگینی وزن خودش می شکند و فرو می ریزد.

پل ایشیما اوهاشی؛ ژاپن

می توان نام پل ایشیما اوهاشی را به ترن هوایی نیز تغییر داد. این پل ترسناک و البته با معماری خاص، که شهرهای ماتسو و ساکایویناتو را به هم متصل می نماید، در طول یک و نیم کیلومتری خود سه موج با شیب های بسیار تند دارد. این انحراف ها برای رد شدن قایق های ماهی گیری از زیر آن به وجود آمدند.

پل کوئپوس؛ کاستاریکا

پل کوئپوس واقع در سواحل مرکزی اقیانوس آرام، پلی یک طرفه است که به طرز معجزه آسایی هنوز فرو نریخته است. جدا از خود آن، مهمان های ناخوانده زیر پل هم به هر چه ترسناک تر شدن این مکان یاری می نمایند. عکس های زیر گویای این ادعا هستند.

پل مردان شجاع؛ چین

عبور از روی پلی در ارتفاع 180 متری زمین به قدر کافی دلهره آور است؛ حال به این ارتفاع، کف شیشه ای شفاف هم اضافه کنید. راه رفتن روی این پل مانند قدم زدن بر روی هوا است. البته این را هم باید اضافه نمود که این سازه کاملاً معلق بوده و با وزیدن باد، تکان های شدیدی هم می خورد. قبل از رفتن روی این پل حتماً با خود چتر نجات ببرید!

منبع: کجارو / destinationtips.com

به "با ترسناک ترین پل های دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ترسناک ترین پل های دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید