انتقاد ستاد حقوق بشر از فرایند های پیچیده اداری و موانع تحصیلی بچه ها افغانستانی

به گزارش موسیقی آتش، ستاد حقوق بشر با انتشار مطلبی در اینستاگرام از موانع تحصیل بچه ها افغانستانی در کشورمان انتقاد کرد.

انتقاد ستاد حقوق بشر از فرایند های پیچیده اداری و موانع تحصیلی بچه ها افغانستانی

به گزارش گروه اجتماعی موسیقی آتش، ستاد حقوق بشر ایران با انتشار مطلبی در اینستاگرام در واکنش به خبری مبنی بر پاسخ رد دفتر کفالت در مورد تحصیل بچه ها افغانستانی، نوشت: رهبر انقلاب در سال 1394 یک دستور تاریخی دادند: همه بچه ها افغانستانی (دارای شرایط قانونی حضور در ایران و یا بدون آن) باید در مدارس دولتی ثبت نام شوند. بنابراین، اضافه کردن فرآیند های پیچیده اداری و یا افزودن هر نوع شرطی برای تحصیل بچه ها افغانستانی، که مانع تحصیل این بچه ها گردد، خلاف متن صریح دستور رهبر انقلاب است.

در ادامه این متن آمده است: ضروری است نهاد های مسئول در این رابطه، با حذف شروط تازه یا هر روش دیگری، موضوع را تدبیر نمایند تا شرایط لازم برای تسهیل ثبت نام فوری این بچه ها فراهم گردد.

این در حالی است که در پی جنجال های ایجادشده در مورد ثبت نام اتباع افغانستانی، محمودی مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به گلایه های افغانستانی های مقیم ایران گفت بچه های که متولد ایران هستند و گواهی تولد دارند به صورت مستقیم در مدارس ثبت نام می شوند.

وی بعلاوه توضیح داد بخش نامه تازه اداره اتباع به همه دفاتر کفالت ابلاغ شده است و همه موظف به اجرایی کردن آن هستند. به زودی برای ثبت نام مهاجرین افغانستانی که هیج مدرکی ندارند؛ فرآیندی اعلام و عمومی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتقاد ستاد حقوق بشر از فرایند های پیچیده اداری و موانع تحصیلی بچه ها افغانستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ستاد حقوق بشر از فرایند های پیچیده اداری و موانع تحصیلی بچه ها افغانستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید