ازبکستان- ایران؛ مصاف با همان همیشگی، روزشمار تیم ملی و اسکوچیچ صفر شد

به گزارش موسیقی آتش، ملاقات محبت آمیز مقابل ازبکستان خاتمه یک دلتنگی عظیم برای تیم ملی فوتبال است که 11 ماه مسابقه ای نداشت و حالا در تاشکند با سرمربی جدید به میدان می رود.

ازبکستان- ایران؛ مصاف با همان همیشگی، روزشمار تیم ملی و اسکوچیچ صفر شد

به گزارش خبرنگار ورزشی موسیقی آتش، چیزی به یک سال نمانده؛ فقط 5 هفته دیگر سالگرد آخرین بازی تیم ملی ایران است که مقابل عراق انجام شد و با شکست تلخ 2 بر یک در وقت های اضافه همراه بود. انتظارها به سر رسید و حالا پس از 11 ماه، 47 هفته، 329 روز، 7 هزار و 896 ساعت، 473 هزار 760 دقیقه یا 28 میلیون و 425 هزار و 600 ثانیه دوباره چهره تیم ملی را خواهیم دید؛ متفاوت از تمام این ثانیه ها، دقیقه ها، ساعت ها، روزها و هفته هایی که با غم، ترس، دلهره، اضطراب، نگرانی، ناامیدی و گاهی بی تفاوتی گذشت. باید منتظر باشیم تا تیم ملی جدید پس از نزدیک به یک سال تمام این احساسات را کنار بزند و اهمیت یافتن، امید، مصمم بودن، آرامش، فراغ بال، اطمینان و شادی را جایگزین کند و این کمترین انتظار است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی موسیقی آتش بخوانید

مارک ویلموتس؛ کلید واژه ای بود که وقتی در این دوران صحبت از تیم ملی می شد، بیش از هر واژگان دیگری با چشم و گوش ما برخورد کرد. سرمربی سابق تیم ملی که پس از شکست مقابل عراق به سرانجام کارش در تیم ملی رسید، اما به سرانجام کار با فدراسیون نرسیده و هنوز پرونده 6.2 میلیون یورویی او در فیفا و دادگاه عالی ورزش باز است. بخشی از این ترس و دلهره در اطراف تیم ملی نیز به این کلید واژه بلژیکی باز می گردد که البته با سوءمدیریت فدراسیون فوتبال این احساسات تلخ ایجاد شد. پس بیاییم برای تیم ملی از این احساسات و واژگان بگذریم و مقوله ویلموتس را جای دیگری دنبال کنیم و مطالبه برخورد با مسببان این پدیده را به دور از تیم ملی کنونی داشته باشیم.

تیم ملی امروز و از ساعت 16:30 به وقت تهران، در تاشکند به مصاف ازبکستان خواهد رفت. رقیبی که در تمام این سال ها پای ثابت بازی های آماده سازی تیم ملی برای حضور در رقابت های انتخابی جام دنیای، جام دنیای، جام ملت ها یا هر شرایط دیگری بوده است. تیم ملی با دراگان اسکوچیچ هم باید مقابل ازبکستان صف آرایی کند تا یک بازی محبت آمیز دیگر مقابل این حریف همواره حاضر به ثبت برسد و باید این را به فال نیک بگیریم که بالاخره حریفی را یافتیم تا چهره تیم ملی را بار دیگر ببینیم. از طرفی این نخستین بازی تیم ملی با دراگان اسکوچیچ است که درست 8 ماه پس از انتخابش به عنوان سرمربی روی نیمکت می نشیند. این مربی کروات 17 بهمن 98 به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد و پس از همه گیری دنیای کرونا، فوتبال نیز تعطیل شد تا استارت رسمی اسکوچیچ به امروز، 17 مهرماه 99 کشیده گردد. حالا روزشمارها برای اسکوچیچ و تیم ملی صفر شده است.

اسکوچیچ در اردوی رونمایی اش، تیم ملی را با چهره ای جدید روبرو نموده است. بخشی از تغییرات او مربوط به کروناست که دعوت از بازیکنان را با محدودیت روبرو نموده و تعدادی از لژیونرها به دلیل قوانین کشورهایی که در آن شاغل هستند، به اردو دعوت نشدند. تعدادی دیگر از بازیکنان هم با مصدومیت روبرو شدند تا از حضور در این اردو منع شوند و البته تعداد دیگری چون مسعود شجاعی و اشکان دژاگه که کاپیتان های اول و دوم تیم ملی بودند، در این اردو حضور ندارند. همین مسئله تغییرات در تیم ملی را به بیش از 10 جابه جایی رسانده و حالا بازیکنان جدیدی چون شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی، مهدی قائدی، عارف غلامی و مجتبی نجاریان فرصت ملی پوش شدن را یافته اند.

خون تازه تیم ملی و افزون بر آن درخشش بازیکنانی چون مهدی طارمی و سردار آزمون که آقای گل پرتغال و روسیه شدند، سرانجام محرومیت سامان قدوس و حضور او در فوتبال انگلیس، روزهای درخشان امیر عابدزاده درون دروازه ماریتیمو و کاوه رضایی در خط آتش شالروا، بازگشت پر امید بازیکنان پرسپولیس پس از صعود به فینال آسیا و روزهای پر انگیزه آنها و دیگر ملی پوشان ما را به تیم ملی امیدوار می نماید. امید به اینکه دراگان اسکوچیچ با این دست پر بتواند تیم ملی را به خوبی برای بازی های به جامانده انتخابی جام دنیای 2022 آماده کند. چهار بازی حساس مقابل هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق که اگر پیروز به پیروزی در هر چهار مسابقه شویم، هیچ اما و اگری مانع از صعود به مرحله بعدی نخواهد شد. پس لازمه آن آماده سازی مناسب روحی و روانی است که امیدواریم قدم نخست آن مقابل ازبکستان، به سود ما رقم بخورد.

ایران و ازبکستان در یک دهه اخیر، بازی های رسمی و محبت آمیز زیادی با یکدیگر انجام داده اند. با این حال پس از اولین مسابقه در بازی های آسیایی بانکوک که پیروزی 4 بر صفر ایران رقم خورد، 7 مسابقه دیگر به سود ایران رقم خورده، سه مساوی به ثبت رسیده و ملی پوشان کشورمان تنها یک شکست در کارنامه دارند که در مقدماتی جام دنیای 2014 برزیل در تهران رقم خورد. شکستی که با اولین شکست تاریخ مقابل لبنان نیز همزمان شده بود و کارلوس کی روش را تا آستانه برکناری نیز پیش برد، اما این مربی با گذشت از اما و اگرها تیم ملی را به جام دنیای برد. حالا نیز شرایط تیم ملی در راه صعود به جام دنیای شبیه به همان دوران شده و این بار مرد روی نیمکت اسکوچیچ است که شناخت نسبتاً خوبی از فوتبال ایران دارد، اما باید دید در اولین قدم با تیم ملی چگونه این شناخت را در زمین مسابقه نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ازبکستان- ایران؛ مصاف با همان همیشگی، روزشمار تیم ملی و اسکوچیچ صفر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازبکستان- ایران؛ مصاف با همان همیشگی، روزشمار تیم ملی و اسکوچیچ صفر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید