ارزش فروش 30 درصد از سهام عدالت 2.5 تا 5 میلیون تومان، دلیل واریز نشدن بخشی از مبلغ فروش چیست؟

به گزارش موسیقی آتش، فهیمی گفت: ارزش فروش 30 درصد سهام عدالت بسته به میزان سهام افراد 2.5 و 5 میلیون تومان است.

ارزش فروش 30 درصد از سهام عدالت 2.5 تا 5 میلیون تومان، دلیل واریز نشدن بخشی از مبلغ فروش چیست؟

به گزارش خبرنگار، فهیمی سخنگوی سهام عدالت در برنامه تیتر امشب در مورد فروش سهام عدالت گفت: حدود 600 هزار نفر برای فروش سهام عدالت اقدام کردند که 900 میلیارد تومان سهم فروش رفته است. 200 میلیارد تومان هنوز از کارگزاری ها به حساب بانک ها واریز نشده و 200 میلیارد تومان از بانک ها به حساب مشمولین واریز نشده است. در کل 520 میلیارد تومان به حساب مشمولین واریز شده است.

او اضافه نمود: در بعضی موارد مبالغ واریز نشده و یا بخشی از آن واریز شده که تا خاتمه هفته 400 میلیارد تومان مابقی هم تسویه می گردد.

فهیمی در مورد دلایل عدم واریز مبالغ گفت: فروش سهام عدالت بر عهده کارگزاری ها است بعضی کارگزاری ها فروش تدریجی سهام عدالت داشته اند که مبالغ طی چند روز واریز می گردد.

او اضافه نمود: اگر بیش از 10 روز از فروش سهام گذشته باشد حتما به فروش رفته و مبلغ آن باید واریز شده باشد و اگر واریز نشده باشد به احتمال قوی شماره شبا اشتباه است و یا شماره حساب فعال نیست و مشمولان باید به شعبه بانک ها مراجعه نمایند.

فهیمی گفت: اگر شماره شبا درست بود افراد با شماره تلفن 1569 مرکز سهام عدالت تماس بگیرند و مشخصات خود را ارئه دهند تا به صورت موردی پیگیری گردد.

فهیمی در پاسخ به این موضوع که بعضی از سهامداران از واریز مبالغی در حدود 100 یا 140 هزار تومان در ازای فروش سهامشان خبر می دهند، گفت: علت واریز مبالغی در حدود 100 یا 140 هزار تومان به حساب فروشندگان 30 درصد سهام این است که از ابتدا میزان سهام آن ها پائین بوده است.

او اضافه نمود: بعضی از سهامداران پس از فوت مشمول سهام اصلی، دارای سهام شده اند که در اینصورت سهام اولیه بین چند نفر تقسیم شده و ارزش هر سهم نیز کاهش یافته است و به همین علت مبلغ واریز شده به حساب آن ها نیز به همان نسبت خواهد بود.

او ادامه داد: موارد اندکی داریم که مشمول سهام عدالت دارایی کمی داشته به طور مثال جزو وراث بوده بنابراین مبلغ کمتری وازیر شده است. همچنین ممکن است کارگزار سهام را خرد خرد فروخته و مبلغ حاصل از فروش به تدریج طی چندروز واریز می گردد.

سخنگوی سهام عدالت در مورد مبلغ فروش 30 درصد سهام عدالت گفت: افرادی که 500 هزار تومان دارایی سهام عدالت دارند از فروش 30 درصد آن 2.5 میلیون تومان دریافت نمایند و مشمولانی که ارزش سهام عدالت آنها یک میلیون تومان باشد 5 میلیون به حساب آنها واریز می گردد.اگر مبالغ کمتر بود فروش بخشی از سهام صورت گرفته و به تدریج کامل می گردد.

او تاکید نمود: اولویت اول ما حفاظت از دارایی های افراد بوده و تا ریال آخر از آن حفاظت می کنیم. در صورت واریز مبلغ کمتر به احتمال ضعیف سهم افراد کم بوده و به احتمال قوی فروش تدریجی سهام عدالت انجام گرفته است.

سخنگوی ستاد سهام عدالت گفت: سهام عدالت، یک دارایی سرمایه ای است و نباید برای فروش آن تعجیل کرد. کسانی که 10 خرداد اقدام به فروش کردند تاالان حدود 16 درصد متضرر شدند.

فهیمی توضیح داد: حفظ ارزش سرمایه، دریافت سود سالانه بر اساس مصوبه مجمع، حق تقدم برای نگه داشتن و فروختن سهام، حق رای در مجمع از جمله حقوق و مزایای مشمولان سهام عدالت است.

او اضافه نمود: همچنین امکان استفاده از دارایی سهام عدالت به عنوان پشتوانه دریافت وام از دیگر مزایای سهام عدالت محسوب می گردد. البته افراد برای دریافت فعلا به بانک ها مراجعه ننمایند. ما این خبر را زودتر اعلام کردیم که افرادی که قصد فروش دارند این مزیت را مدنظر داشته باشند. صدور کارت اعتباری به زودی عملیاتی می گردد.

فهیمی توضیح داد: ما سعی بر تسهیل این شرایط داریم و آسانترین روش برای دریافت کارت اعتباری را معین و اعلام خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که چرا در بعضی موارد سایت اعلام می نماید شماره تلفن همراه نامعتبر است گفت: ما برای نخستین بار زنجیره شناسایی مشتری را اجرایی کردیم به این معنی که اگر فردی در یک شعبه بانک شناسایی شده باشد دیگر در کارگزاری ها احتیاج به احراز هویت ندارد.

فهیمی ادامه داد:مشمولین سهام عدالت احتیاج به ثبت نام در سجام ندارند فقط آنهایی که می خواهند سهم بخرند باید کد بورسی داشته باشند. مشمولین باید شماره شبا و شماره همراه داشته باشند که به نام خود افراد باشد. اگر افراد در سامانه سهام عدالت شماره وارد نموده اند به هر دلیل نامعتبر باشد این امکان فراهم است که مجدد آن را اصلاح نمایند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که برگه سهام عدالت داریم و جایی مراجعه نکردیم حال چه باید کرد گفت: اگر افراد در روش غیرمستقیم مانده اند سهام آنها در شرکت های استانی مدیریت شده و تمام حقوق و منافع دارایی حفظ و نگه داری می گردد. افراد در روش غیر مستقیم فعلا احتیاجی با انجام کاری ندارند.

او در مورد معین تکلیف تعدادی از هموطنان که مراحل ثبت نام سهام عدالت آنها به خاتمه نرسیده اما برگه سهام دارند گفت: اگر به هر دلیل مراحل ثبت نام سهام عدالت افراد تکمیل نشده باشد مشمول نیستند حتی اگر برگه سهام عدالت داشته باشند.

او اضافه نمود: فعلا برای این افراد که مشمول نیستند برنامه ای نداریم.

سخنگوی سهام عدالت توضیح داد: برای نگه داری و فروش سهام عدالت احتیاجی به کد بورسی نیست و اگر افراد قصد خرید سهم داشته باشند احتیاج به مراجعه به سامانه سجام و دریافت کد بورسی دارند.

او در مورد امکان برگشت از روش مستقیم به غیر مستقیم گفت: این موضوع به شورای عالی بورس پیشنهاد شده و قرار است در این خصوص تصمیم گیری گردد و به زودی نتیجه اعلام می گردد.

فهیمی در مورد امکان برگشت سهام عدالت پس از فروش آن توضیح داد: برای این کار باید دوباره سهام عدالت خریداری گردد که هزینه دارد. هم قیمت سهام بالا رفته و هم باید کارمزد کارگزار پرداخت گردد و دوباره سفارش خرید بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارزش فروش 30 درصد از سهام عدالت 2.5 تا 5 میلیون تومان، دلیل واریز نشدن بخشی از مبلغ فروش چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش فروش 30 درصد از سهام عدالت 2.5 تا 5 میلیون تومان، دلیل واریز نشدن بخشی از مبلغ فروش چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید