اخبار کرونا در چند خط ؛ علائم کرونا در بچه ها چیست؟

به گزارش موسیقی آتش، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به سرعت به سمت 27 میلیون تایی شدن در جهان می رود این در حالی است که شرکت های معتبر داروسازی یکی پس از دیگری ادعای ساخت واکسن قطعی این بیماری را دارند.

اخبار کرونا در چند خط ؛ علائم کرونا در بچه ها چیست؟

به گزارش موسیقی آتش ، آنچه در ادامه می آید مرور مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های مهم خبری جهان است:

*ژورنال پزشکی لنست که متعلق به بریتانیاست ساخت قطعی واکسن کرونا از سوی روسیه را تایید کرد و در گزارشی جامع مدعی شد که این واکسن واقعا کارآمد است.

*دانشمندان بر پایه آمارهایی تحلیلی و تحقیقاتی دنباله دار به این نتیجه رسیدند نرخ مرگ و میر در برخی از کشورهای در حال توسعه به نسبت کشورهایی توسعه یافته ای همچون آمریکا و انگلیس به این دلیل کمتر است که جمعیت کشورهای در حال توسعه بیشتر جوان است تا پیر و سالمند. در حالی که نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور توسعه یافته انگلیس 12 درصد است همین آمار برای آفریقای جنوبی حدود 2 درصد است.

*آزمایشات انسانی واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد در ژاپن هم اجرا شد. پیش از این در آمریکا افراد زیادی داوطلبانه این واکسن را زده بودند. 50 هزار نفر در سراسر جهان در آخرین فاز آزمایش این واکسن آن را دریافت می کنند.

*براساس یک مطالعه ، افراد چاق ممکن است بیشتر از سایر افراد مبتلا به کرونا شوند زیرا وزن آنها به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند. محققان از دانشگاه میشیگان دریافتند افرادی که دارای اضافه وزن جدی هستند بیشتر از علائم ویروس کرونا رنج می برند. در واقع وزن اضافی آنها به این معنی است که سیستم ایمنی بدن آنها دائماً تحت فشار قرار گرفته است. چربی و قند بالا در خون می تواند تورم داخل رگ ها و اندام ها را تحریک کند.

*شرکت داروسازی جانسون و جانسون گفت که آزمایشات مربوط به واکسن کرونای این شرکت بر روی همسترها کاملا موفقیت آمیز بوده و حالا این واکسن در همین ماه وارد مرحله آزمایش انسانی خواهد شد. مدیرعامل شرکت داروسازی مرک نیز چنین ادعایی را مطرح کرده است. شرکت داروسازی فایزر که دیگر شرکت عظیم داروسازی در جهان است و ادعای ساخت واکسن کرونا دارد اعلام کرده تا پایان ماه اکتبر نتایج مربوط به آزمایش فاز انسانی این واکسن را ارائه می دهد. در نهایت شرکت های دارویی گلکسواسمیتکلاین و سانوفی GlaxoSmithKline) و (Sanofi آزمایشات انسانی واکسن ویروس کرونا را با دوزهای 60 میلیون تایی انجام خواهند داد.

*تحقیقات اولیه نشان می دهد 60 درصد از افرادی که پس از ابتلا به کرونا وارد طیف شدید آن شدند پیش از ابتلا با فقدان ویتامین D در بدنشان روبرو بودند.

*نجات بیماران بسیار بدحال کرونایی از مرگ در بریتانیا 10 درصد افزایش یافته است و دلیل آن این است که پاندمیک کرونایی در این کشور کمرنگ تر شده و بیمارستان ها تخت های خالی بیشتری دارند.

*اسهال ، استفراغ و درد معده باید از علائم رسمی ویروس کرونا در بچه ها باشد. دانشمندان می گویند بروز کرونا در بدن به شدت با این بیماری ها ارتباط دارد. در این تحقیق که در دانشگاه بلفاست ایرلند شمالی انجام شده دانشمندان متوجه این شدند که 97 درصد از بچه ها مبتلا به کرونا این علائم را از خود نشان داده بودند.

*دانشمندان در تنسی آمریکا ژنتیک ویروس را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که به نظر می رسد این ویروس می تواند بدن را مجبور کند گیرنده های ویروس بیشتری را برای ورود به بدن ایجاد کند و باعث بدتر شدن عفونت شود. آنها معتقدند اکنون بیش از 10 درمان بالقوه برای این بیماری را توصیه می شود. این تیم از آزمایشگاه ملی اوک ریج دریافتند که ویروس معمولاً از طریق گیرنده های ACE-2 در بینی آلوده می شود ، جایی که شیوع آن بیشتر است.

بیشتر بخوانید: استروئیدها می توانند با ویروس کرونا مقابله کنند

نقشه ای که نحوه ابتلای اندام های بدن به کرونا را پیش بینی می کند

منبع: جام جم آنلاین

به "اخبار کرونا در چند خط ؛ علائم کرونا در بچه ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط ؛ علائم کرونا در بچه ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید