اجرای پایلوت طرح جمع آوری زباله از درب منازل

به گزارش موسیقی آتش، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از اجرای پایلوت طرح جمع آوری زباله از درب منازل در منطقه یک شهرداری کرمانشاه اطلاع داد و گفت : برنامه اجرای این طرح در سطح شهر در دست تدوین است و بزودی اجرایی می گردد.

اجرای پایلوت طرح جمع آوری زباله از درب منازل

محسن دارابی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به لزوم جمع آوری زباله از درب منازل، گفت : جمع آوری زباله در مخازن سطح شهر با مسائل بسیاری همراه بود و همین موجب شد طرح جمع آوری زباله از درب منازل در دستورکار قرار گیرد.

دارابی گفت: از جمله معضلات اصلی ریختن زباله در مخازن، بروز پدیده زباله گردهاست که چهره شهر را زشت نموده و با جمع آوری مخازن شاهد چنین مواردی نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: از طرفی زباله گرد ها با ریختن زباله به بیرون مخازن، محیط اطراف مخازن را هم آلوده می نمایند که این هم بر مسائل اضافه نموده است.

دارابی سرازیر شدن شیرابه زباله ها از مخازن به داخل جوی آب را هم یکی از مسائل این مخازن مطرح کرد و اضافه کرد: در بعضی مخازن نیز به علت فساد زباله ها، بوی تعفن در محیط منتشر می گردد.

وی به مشکل سرقت مخازن هم اشاره نمود و اضافه کرد: در سطح شهر حدود هفت تا هشت هزار مخزن جمع آوری زباله داریم که متاسفانه بعضی از آن ها هدف سرقت قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: هر مخزن در حال حاضر حدود هشت میلیون تومان هزینه برای شهرداری دارد و سرقت آن خسارت اقتصادی بسیاری برای شهرداری به همراه دارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: این مسائل موجب شده که طرح جمع آوری مخازن در دستورکار قرار گیرد و در تلاشیم که طرح جمع آوری زباله از درب منازل را در سطح شهر اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: این طرح بصورت پایلوت در سطح منطقه یک و در شهرک حافظیه که تراکم جمعیتی کمتری دارد اجرایی شده تا با احصا مسائل و برطرف آن بتوانیم این طرح را به تدریج در تمام شهر اجرایی کنیم.

دارابی گفت: برنامه اجرای این طرح در حال تدوین است و امیدواریم بتوانیم تا سرانجام سال این طرح را در عمده منطقه ها شهر اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن این طرح، مخازن به تدریج از سطح شهر حذف می شوند، مگر در نقاطی مانند راستا های اصلی بازار که وجود این مخازن ضروری به نظر می رسد.

دارابی بر ساماندهی زباله گرد ها هم همزمان با اجرای این طرح تاکید نمود و اضافه کرد: افرادی که زباله گردی را به عنوان یک شغل انتخاب نموده اند، با جمع آوری مخازن عملا باید سمت مشاغل دیگر بروند، اما معتادان متجاهری که در این زمینه فعالیت دارند همگی جمع آوری و جهت نگهداری تحویل مراکزی مانند بهزیستی می شوند .

موسیقی آتش کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای پایلوت طرح جمع آوری زباله از درب منازل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پایلوت طرح جمع آوری زباله از درب منازل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید