10 انیمه فانتزی هیجان انگیز که احتمالا ندیده اید

به گزارش موسیقی آتش، بسیاری از سینمادوستان، جهان انیمه ها را صرفا با آثار موفقی همچون نام تو یا حمله به تایتان می شناسند، اما چندین انیمه فانتزی خلاقانه و تماشایی دیگر وجود دارد که به اندازه لیاقت شان شناخته شده و محبوب نیستند.

10 انیمه فانتزی هیجان انگیز که احتمالا ندیده اید

چندان بی راه نیست اگر انیمه ها را پرچمدار خلاقیت و نوآوری در دنیای امروز بخوانیم؛ در دنیای که اغلب فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی ایده هایی تکراری و بعضا کلیشه ای دارند، برخی از انیماتورها توانسته اند با خلق آثاری متفاوت و با کیفیت توجه بسکمک از سینمادوستان را به خود جلب کنند. اما در این بین انیمه های خلاقانه و مجذوب کنندهی نیز وجود دارد که به میزان شایستگی های شان مورد توجه قرار نگرفته اند. در این مطلب به معرفی 10 مورد از آن ها می پردازیم که نباید از تماشای شان غافل شوید.

10- مگی: ماجراجویی سندباد (Magi: Adventure of Sinbad)

  • سال پخش: 2016
  • کارگردان: یوشیکازو میائو
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7.5 از 10

انیمه سریالی مگی: ماجراجویی سندباد همانطور که از نامش پیداست، درباره زندگی و شخصیت محبوب پویانمایی های چند دهه گذشته است، اما با تفاوت های قابل توجه و مهمی که اگر کمی سندباد و قصه آن را بشناسید، قطعا متوجه تمایز هایش خواهید شد. پس از تولد سندباد تغییرات عجیب و غریبی در دهکده فقیرانه محل تولدش رقم می خورد به همین خاطر مردم نام فرزند سرنوشت را روی آن می گذاردند. هنگامی که سیاه چاله های اسرارآمیزی در سراسر دنیا ظاهر می شوند، سندباد با یک سفر ماجراجویانه به سمت آن ها می رود تا از قدرت های شگفت انگیز این سیاه چاله ها بهره ببرد. در انتها این سفر، سندباد به پادشاه مشهور هفت دریا تبدیل می گردد و علاوه بر شکوه و قدرتی که در این مسیر پرچالش بدست می آورد، متحدانی قابل اعتماد و همفکری نیز پیدا می کند.

درواقع سریال مگی: ماجراجویی سندباد پیش درآمدی برای انیمه مگی: هزارتوی جادو (Magi: The Labyrinth of Magic) است که احتمالا به دلیل ویژگی های متفاوت و تاریخ انتشارش، مخاطبان زیادی را از دست داد. سفر خارق العاده سندباد با حضور شخصیت هایی مجذوب کننده در پیرامون دنیای منحصربه فرد اتفاق می افتد که تحت تأثیر داستان های عامیانه کلاسیک است؛ بنابراین به راحتی می توان گفت که مگی: ماجراجویی سندباد یکی از بهترین انیمه های ماجراجویانه است.

9- ادنز زیرو (Edens Zero)

  • سال پخش: 2021
  • کارگردان: شینجی ایشی هیرا
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7.2 از 10

قصه سریال ادنز زیرو حول محور شخصیت شیکی پیش می رود که یک زندگی ساده و رضایت بخشی دارد، اما ربکا بلوگاردن شخصیت دیگر داستان، برخلاف او بسیار بدشانس است و بیشتر وقت خود را همراه با شریک زندگی اش صرف تولید ویدئوهای متنوع برای کانال بی-کیوب (B-Cube) می کند. زمانی که ربکا برای جستجو و یافتن محتوای نو به پادشاهی گرنبل می رود، خیلی زود با شیکی آشنا و دوست می گردد. آن دو درنهایت تصمیم می گیرند که باهم یک ماجراجویی بزرگ و چالش برانگیزی را شروع کنند که طی این کاوش با آدم های نوی آشنا می شوند و حتی در کهکشان به سمت یافتن مادر، الهه کیهان می روند.

برخی از ایده ها و شخصیت های سریال ادنز زیرو را معمولا با پویانمایی فری تیل (Fairy Tail) مقایسه می کنند، بنابراین از آن به عنوان یک اثر رونوشت شده یاد می گردد. اما نادیده گرفتن این انیمه فانتزی درخشان ناعادلانه است؛ زیرا پیچش های نوی که در داستان گویی خود دارد، بسیار متمایز دیده می گردد.

8- خون آشام در باغ (Vampire in the Garden)

  • سال پخش: 2022
  • کارگردان: ریوتارو ماکیهارا
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7.1 از 10

خون شام در باغ راوی قصه ای است که در آن شاهد تقابل همیشگی دوگونه انسان و خون آشام ، برای رسیدن به قدرت و سلطه جویی هستیم. داستان این انیمه سریالی 5 قسمتی، درباره یک نبرد طولانی و ترسناک بین این دوگونه و اتفاقات پس از آن است. درانتها جنگ های ترسناک، خون آشام ها قدرت مطلق دنیا را به دست می گیرند و انسان های بازمانده در شهر کوچکی که از طریق دیواری بزرگ از نور محاصره شده، ساکن می شوند.

در این اثر خوش ساخت، شخصیت فینه ملکه خون آشام ها که با جنگ ها مخالف است در مکانی آرام و سرشار از آوای موسیقی زندگی خود را سپری می کند. فینه پس از برخوردی سرنوشت ساز و مهم با یک نوجوان انسانی به نام مومو که دیدگاه مشترکی با او دارد، یک سفر جاده ای برای رسیدن به بهشتی خیالی ای را شروع می کند. درانتها فیلم اتفاقات شوکه کننده، عجیب و تاثیرگذاری پیش می آید که بسیار غافلگیر کننده خواهد بود.

مضمون انیمه فانتزی خون شام در باغ بیشتر درباره رهایی از تاریکی و رسیدن به آزادی است؛ بنابراین چندان شاهد مفاهیم عمیق و نوی نیستیم اما درکل فضاسازی، شخصیت پردازی و اتمسفر گیرای فیلم، مخاطب را تشویق می کند که تا انتها با اتفاقات و حوادث عجیب داستان همراه گردد.

قطعا تعداد قسمت های کم این سریال محدودیت هایی را ایجاد کرده؛ زیرا نمی گذارد که اثر به درستی، دنیا منحصربه فرد خود را توسعه دهد. در هرصورت روایت مجذوب کننده و تکان دهنده خون شام در باغ آن را به درامی تحسین برانگیز تبدیل کرده است.

7- معجزه خدایان بهشتی (Heaven Officials Blessing)

  • سال پخش: 2020
  • کارگردان: لی هاولینگ
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 8.2 از 10

انیمه سریالی معجزه خدایان بهشتی شرح حالی از شخصیت ژی لیان است که در گذشته یک خدای رزمی کار قدرتمند و خوش نام بوده و همچنین به عنوان ولیعهد پادشاهی شیان لو شناخته می شد، اما ناگهان به دلایل عجیبی جایگاه ویژه خود را در میان مردم از دست می دهد. وقتی ژی لیان به قلمروی بهشتی اش باز می گردد، متوجه می گردد که دیگر مانند گذشته دوست و همراهی ندارد، ولی درنهایت به طور اتفاقی در ماموریتی مهم با یک شاه ارواح ترسناک دوست می گردد که برای همیشه همراه وفادار او باقی می ماند.

معجزه خدایان بهشتی به دلیل طرح داستانی مجذوب کننده، شخصیت پردازی دوست داشتنی و جلوه های بصری خیره کننده اش، نسبت به انیمه های دیگر بسیار متمایز درنظر گرفته می گردد. این انیمه فانتزی با برخی از جزئیات رمان اصلی تفاوت های مهمی دارد که احتمالا بر روند اصلی قصه آن تاثیر گذاشته است.

6- دوروهه دورو (Dorohedoro)

  • سال پخش: 2020
  • کارگردان: یوئیچیرو هایاشی
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 8.1 از 10

انیمه فانتزی و ماجراجویانه دوروهه دورو روایتگر دنیای جادوگران و ساحرانی است که درون یک مکان تاریک با قدرت های فراطبیعی خود، آزمایش های غیراخلاقی ، عجیب و ترسناکی ای را روی انسان های بی دفاع انجام می دهند. یکی از قربانیان آن ها که از طریق یک افسونگر سرش به مارمولک تبدیل شده، بعدها با کمک یک رستوران دار می تواند انتقام خود را بگیرد و تقریبا داستان برمبنای اتفاقات میان این دوشخصیت و جستجوهای شان پیش می رود.

سریال دوروهه دورو ممکن است به میزان کافی مجذوب کننده نباشد، اما دنیا فانتزی مسحورکننده آن در پس زمینه یک فضای خیالی ترسناک، قطعا مخاطبان زیادی را سرگرم می کند.

5- آهنگ گمشده (Lost Song)

  • سال پخش: 2018
  • کارگردان: موریتا جومپی
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7 از 10

سریال آهنگ گمشده راوی دوشخصیت به صورت همزمان است که زندگی های کاملا متفاوتی از یکدیگر دارند. رین در یک روستای دورافتاده و آرام با خانواده خود زندگی شادی را سپری می کند، درحالی که شخصیت فینیس درون قصر سلطنتی به تنهایی روزهای خود را پشت سر می گذراند. شاید اشتراکات بین رین و فینیس بسیار کم باشد اما هردوی آن ها قدرت عجیبی در اجرای ترانه های جادویی معجزه آسایی دارند.

در حقیقت قصه آهنگ گمشده برخلاف درام ساده ای که دارد از پیچیش های داستانی زیادی نیز برخوردار است. همچنین برای شناخت موقعیت و شخصیت ها باید رویکردی عمیق تر داشته باشیم؛ زیرا این انیمه بسیار مفهومی است و حتی گاهی مخاطب را بسیار غافلگیر می کند.

4- حاشیه اقیانوس آرام (A Lull in the Sea)

  • سال پخش: 2013
  • کارگردان: توشیا شینوهارا
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7.4 از 10

پویانمایی حاشیه اقیانوس آرام برداشتی خیالی و متفاوت از تمدن را به نمایش می گذارد. این انیمه روایت کننده نوعی از تمدن بشر است که برای مدت طولانی ای کف اقیانوس ها زیست می کردند و ناگهان تصمیم می گیرند به خشکی نقل مکان کنند.

پس از این جابه جایی تفاوت های بزرگی میان افراد باقی مانده و آن هایی که رفتند شکل می گیرد. این ناهمسانی ها در تعدادی دانش آموز دبیرستانی که باید از مدرسه زیر آب، به سطح زمین بروند بیشتر خود را نشان می دهد؛ زیرا آن ها باید با شرایط و موقعیت های چالش برانگیز نو خود را تطبیق دهند. درواقع هرکدام از این شخصیت ها درگیر مسائل احساسی عمیق و عجیبی می شوند. حاشیه اقیانوس آرام قصه متفاوت خود را با تاثیرگذاری عمیقی روایت می کند. همچنین این پویانمایی یکی از بهترین انیمه هایی است که توانسته کاملا دقیق به مسائل دروان بلوغ بپردازد.

3- بچه نهنگ ها آواز می خوانند (Children of the Whales)

  • سال پخش: 2017
  • کارگردان: کیوهی ایشی گورو
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7 از 10

در انیمه فانتزی و دوست داشتنی بچه نهنگ ها آواز می خوانند مردمانی با قدرت های ماورایی و شگفت انگیزی درون یک جزیره شناور روی آب زندگی می کنند. این قدرت جادویی پس از هربار استفاده، عمر افراد را نیز کم می کند، بنابراین تعداد زیادی جرات به کار بردن این نیرو را ندارند. چاکورو شخصیت اصلی داستان با دوستانش برای کشف اتفاقات نو به جزایر مختلفی می رود و در یکی از این سفرها دختری مرموز را ملاقات می کند که به کلی سرنوشت اش تغییر می کند.

سرعت قصه گویی بچه نهنگ ها آواز می خوانند بسیار کند است و بیشتر معماها قبل از اینکه پاسخ قانع کننده ای برای آن ها مطرح گردد به انتها می رسد که این ها از بزرگترین ضعف های این اثر به شمار می رود. اما ژانر فانتزی خیره کننده و داستان هیجان انگیز بچه نهنگ ها آواز می خوانند قطعا برای هر سلیقه ای مناسب است.

2- ازدواج شاد من (My Happy Marriage)

  • سال پخش: 2023
  • کارگردان: تاکهیرو کوبوتا
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 6.9 از 10

اگر می خواهید یک انیمه فانتزی سریالی ای ببینید که سرشار از احساسات دلنشین عشق است؛ قطعا بهترین انتخاب ازدواج شاد من خواهد بود. قصه این انیمه فانتزی پیرامون زندگی دختری به نام میو سایموری است که همیشه زندگی اش با تراژدی همراه بوده؛ زیرا مادر خود را در کودکی از دست می دهد و سپس مجبور می گردد که بی رحمی های نامادریش را بپذیرد. وقتی میو می فهمد که قرار است با کیوکا کودو، یک سرباز نجیب و البته ظالم ازدواج کند به یکباره همه چیز برایش تاریک تر می گردد، اما پس از ملاقات با کیوکا برداشت هایش نسبت به او تغییر می کند.

درواقع ژانر ازدواج شاد من در ابتدا تا حدود زیادی پنهان است و شروع چندان مجذوب کنندهی ندارد اما به مراتب با پیش رفتن اتفاقات، گفتگوها و احساسات بین شخصیت های اصلی، عناصر فانتزی خود را با نشان می دهد. این انیمه خیال انگیز را نمی توان نادیده گرفت؛ زیرا قرار است در یک دنیای سیال، آرام و کم نظیر داستان عشق را از نگاهی دیگر ببینیم.

1- آکادمی جادوگران کوچک (Little Witch Academia)

  • سال پخش: 2017
  • کارگردان: یوه یوشیناری
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7.8 از 10

آکادمی جادوگران کوچک انیمه فانتزی پیروز و خلاقانه ای است که به خوبی توانسته با داستان گویی و شخصیت پردازی های مجذوب کننده یک اثر پیروز را به نمایش بگذارد. این انیمه بیشتر حول محور شخصیتی پیش می رود که با پشتکار خود اثبات می کند باید برای خواسته های خود دست از تلاش برنداشت. شخصیت اصلی قصه با ماجراجویی های چالش برانگیز و جدیتی که در رسیدن به رویاهای خود دارد، مخاطب را وارد موقعیت هایی بسیار نفس گیر و حتی طنزآمیز می کند.

شاید آکادمی جادوگران کوچک از درون مایه کلیشه ای رنج می برد و نتواند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند، اما تصویرسازی های زیبا، نمایشی از دنیایی جادویی و شخصیت پردازی های تحسین برانگیز اش آن را به اثری متمایز تبدیل کرده است.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 انیمه فانتزی هیجان انگیز که احتمالا ندیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 انیمه فانتزی هیجان انگیز که احتمالا ندیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید