پیغام نخست وزیر لبنان به الکاظمی چه بود؟

به گزارش موسیقی آتش، ایسنا نوشت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پیغام تبریکی از سوی همتای لبنانی خود بابت انتصاب در سمت جدید دریافت کرد. سفیر چین نیز در دیداری با الکاظمی از او برای سفر به پکن دعوت کرد.

پیغام نخست وزیر لبنان به الکاظمی چه بود؟

خبرگزاری شفق نیوز، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر الکاظمی، او در بغداد میزبان ادیب الحبحاب، سفیر لبنان در عراق بود. الحبحاب در این ملاقات پیغام کتبی حسان دیاب، نخست وزیر لبنان را به الکاظمی تقدیم کرد. دیاب در این پیغام به الکاظمی انتصابش در سمت نخست وزیری را تبریک گفته و نسبت به توسعه روابط دو کشور در راستای تقویت مشترکات تاریخی و اجتماعی گسترده دو کشور ابراز امیدواری کرد.

الکاظمی نیز ضمن تاکید بر عمق روابط دو کشور عراق و لبنان از زمان تاسیس کشور لبنان و لزوم تقویت سیاسی، مالی و فرهنگی این روابط، از سفیر لبنان بابت این پیغام تشکر نموده و به رهبری لبنان عرض ارادت کرد. همچنین در این ملاقات دو طرف درباره سرمایه گذاری در حوزه های انرژی، کشاورزی، گردشگری، آموزش و پرورش و بهداشت تبادل نظر نموده و راه های تسهیل رفت وآمد و تبادل تجاری میان دو کشور را آنالیز کردند.

دعوت چین

علاوه بر این، الکاظمی در بغداد میزبان چانگ تاو، سفیر چین بود.

سفیر چین در این ملاقات ضمن تبریک به الکاظمی برای انتصاب در پست نخست وزیری، تاکید نمود که پکن به توسعه روابط خود با بغداد امیدوار است.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "پیغام نخست وزیر لبنان به الکاظمی چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام نخست وزیر لبنان به الکاظمی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید