واریز سود 300 شرکت از طریق سجام تا سرانجام سال

به گزارش موسیقی آتش، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان بورس گفت: تا به امروز 230 شرکت سود خود را از طریق این سامانه پرداخت کردند و 70 شرکت دیگر نیز تا خاتمه سال از طریق این سامانه سود خود را پرداخت خواهند کرد.

واریز سود 300 شرکت از طریق سجام تا سرانجام سال

به گزارش موسیقی آتش، شب گذشته نشستی تحت عنوان رفع مسائل بازار سرمایه با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از فعالان و کارشناسان این حوزه برگزار گشت. در این گردهمایی، فعالان بازار سرمایه ضمن بیان مسائل خود در جریان آخرین پیگیری ها و اقدامات اجرا شده از طریق سازمان بورس برای رفع مسائل این بازار قرار گرفتند.

مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تا کنون بحث پرداخت سود شرکت ها از طریق سامانه سجام با مسائل زیادی از نظر زیرساختی روبرو بود، اما با پیگیری هایی که صورت گرفت این مسئله رفع شد، به طوری که تا به امروز نیز 230 شرکت سود خود را از طریق این سامانه پرداخت کردند.

وی ادامه داد: بحث واریزی معوقات نیز نیاز به زیر ساخت های رجیستری در شرکت سپرده گذاری مرکزی دارد که اکنون این مسئله فعلا فراهم نشده، اما ما تمام سعی خود را برای اجرای این موضوع نیز انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه نیازمند حمایت اقتصادی از سوی دولت نیست به سبب آنکه اکنون عمق اقتصادی بازار سهام به بیش از 7 هزار میلیارد تومان رسیده، در حال حاضر خواسته اصلی ما از دولت ایجاد ثبات اقتصادی به منظور پیش بینی پذیر شدن سود شرکت ها است.

وی بیان کرد: پس از تصویب بودجه 1401 به طور حتم اقداماتی را انجام خواهیم داد تا اعداد و ارقام مندرج در لوایح بودجه که روی شرکت های تولیدی اثر می گذارند تا حد امکان به یک انسجام و ثبات برسند به طوری که هرساله شاهد تغییر بسیاری در آن ها نباشیم.

رئیس سازمان بورس گفت: از تمام فعالان، مدیران بنگاه ها و شرکت های تولیدی می خواهم در راستای اصلاح مولفه های واقعی اقتصاد ما را یاری کنند، زیرا سازمان به تنهایی پیروز نخواهد شد.

عشقی بیان کرد: البته بخشی از مسائل نیز به ارکان خود بازار سرمایه باز می شود، زیرا اکنون اگر شرکتی بخواهد افزایش سرمایه دهد به سبب مواد مندرج در قانون تجارت و فرآیندهای درون سازمانی با مسائل متعددی روبرو می شود.

وی گفت: اگر قرار است تصمیمی اخد شود به طور قطع نباید بازه اجرایی آن فقط یک مدت محدود را در برگیرد، زیرا بازار سهام نیازمند مسکن برای التیام درد خود نیست بلکه باید برای آن درمان قطعی در نظر گرفت.

برگزاری جلسات هفتگی با ناظران جهت ساماندهی بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس در ادامه گفت: از حدود 17 سال پیش تا کنون علی رغم توسعه عمق معاملات و افزایش جمعیت سهامداران، این بازار از لحاظ ساختاری تغییر چندانی نکرده است.

وی بیان کرد: اکنون در تلاش هستیم تا برخی ساختارها را تغییر دهیم به طور مثال در این خصوص می توان به اصلاح عملکرد ناظرها اشاره کرد، در حال حاضر به طور هفتگی جلسه ای با تمام ناظرها برگزار می شود و از آن ها در خصوص اقدامات اجرا شده گزارش هایی دریافت می شود.

رئیس سازمان بورس بیان کرد: بحث های نظارتی بسیار جای کار دارد، به خصوص در چند سال اخیر که سازمان درگیر حواشی شده است، اما بنده سعی دارم با همکاری فعالان و کارشناسان بازار این مسائل را سامان دهم.

عشقی در خصوص عرضه های اولیه، گفت: اکنون بحث عرضه اولیه یکی از مسائل اصلی ماست، زیرا برخی معتقدند که عرضه اولیه باید باشد، اما عده دیگر می گویند چنین امری اکنون سبب خروج نقدینگی می شود، این مسائل در حالی مطرح می شود که در شرایط فعلی شرکتی هایی هستند که حتی حاضرند زیر قیمت عرضه اولیه خود را انجام دهند، ما برای سامان دادن به چنین مسائلی به شدت نیازمند هم فکری با فعالان بازار هستیم.

رئیس سازمان بورس گفت: در حوزه ناشران و نهادهای اقتصادی نیز اقدامات بسیار خوبی اجرا شده است ما در تلاش هستیم که اقدامات افزایش سرمایه نیز به منظور صرفه جویی در زمان به صورت الکترونیک انجام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "واریز سود 300 شرکت از طریق سجام تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز سود 300 شرکت از طریق سجام تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید