نخستین پرواز سرنشین دار اسپیس ایکس به تاخیر افتاد

به گزارش موسیقی آتش، پرتاب سفینه دراگون سرنشین دار شرکت اسپیس ایکس حامل دو فضانورد ناسا تا روز شنبه 10 خرداد به تاخیر انداخته شد.

نخستین پرواز سرنشین دار اسپیس ایکس به تاخیر افتاد

به گزارش موسیقی آتش به نقل از لایوساینس شرکت اسپیس ایکس قرار بود بعدازظهر چهارشنبه (7 خرداد) در مامویتی به نام Demo-2 دو فضانورد ناسا به نام ها باب بنکن و دوگ هرلی را با سفینه سرنشین دار دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد.

اما شرایط بد آب وهوایی باعث شد که پرتاب موشک فالکون 9 حامل سفینه دراگون کمتر از 20 دقیقه قبل آغاز شمارش معکوس به تاخیر انداخته شد.

فرصت بعدی پرتاب سفینه با توجه به مکانیک مداری و سایر عوامل مانند ترافیک در ایستگاه فضایی بین المللی روز شنبه ساعت 3:22 بعدازظهر به وقت ساحل شرقی آمریکا (19:22 به وقت گرینیچ) است.

Demo-2 نخستین پرواز مداری سرنشین داری است که پس از بازنشسته شدن شاتل های فضایی ناسا در سال 2011 از خاک آمریکا انجام می گردد. از آن هنگام به بعد فضانوردان آمریکایی با استفاده از سفینه فضایی روسی سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی رفته اند و از آن بازگشته اند.

ناسا و شرکت های اسپیس ایکس و بوئینگ سال هاست که در کوشش بوده اند این وابستگی را سرانجام دهند. این دو شرکت در سل 2014 قراردادی چند میلیارد دلاری با ناسا امضا کردند تا شش ماموریت سرنشین دار عملیاتی را به ایستگاه فضایی به اجرا درآورند.

اسپیس ایکس پس از ماموریت Demo-2 خواهد توانست این ماموریت ها را به اجرا درآورد. اما بوئینگ عقب تر است و هنوز باید سفینه خود به نام استارلاینر CST-100 را در ماموریتی بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نخستین پرواز سرنشین دار اسپیس ایکس به تاخیر افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پرواز سرنشین دار اسپیس ایکس به تاخیر افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید