ممکن است امواج مغزی شما به ریتم پیامکی دچار شوند

به گزارش موسیقی آتش، این روزها، به نظر می رسد که تلفن های هوشمند جزء جدایی ناپذیری از زندگی روزانه مردم هستند - و مطالعه ای نو نشان می دهد که در واقع ارسال پیغام با این دستگاه ها ممکن است باعث ایجاد تغییرات بخصوصی در پردازش های مغزی گردد.

ممکن است امواج مغزی شما به ریتم پیامکی دچار شوند

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

این روزها، به نظر می رسد که تلفن های هوشمند جزء جدایی ناپذیری از زندگی روزانه مردم هستند - و مطالعه ای تازه نشان می دهد که در واقع ارسال پیغام با این دستگاه ها ممکن است باعث ایجاد تغییرات بخصوصی در پردازش های مغزی گردد.

محققان به این نتیجه رسیده اند که ارسال پیغام ممکن است در بعضی افراد منجر به تغییر موقتی امواج مغزی به شکل الگوی منحصر به ارسال نمایندگان پیغام گردد.

دانشمندان این الگو منحصر به فرد امواج مغزی را ریتم پیغامکی می نامند.

دکتر ویلیام تاتوم، متخصص اعصاب در مایوکلینیک دانشکده پزشکی جکسون فلوریدا و سرپرست نویسندگان تحقیق بیان می دارد که، آن ها از این که این ریتم می تواند در بیماران مختلف این مطالعه تکثیر گردد، تعجب کردند. کشف الگوهای امواج مغزی تازه، نادر است - او گفت که: این مورد بیشتر در اواخر دهه 1920، زمانی که دستگاه موج نگار مغز (EEG) که فعالیت مغز را نشان می دهد، اختراع شد، رایج بوده است.

در این مطالعه، محققان به منظور مشاهده امواج مغز 129 شخص در زمانی که آن ها پیغام ارسال می کردند یا فعالیت دیگری را انجام می دادند، از آنالیز EEG استفاده کردند. براساس مطالعه انجام شده، در بعضی از بیماران مورد مطالعه، بیماری صرع تشخیص داده شد.

تاتوم گفت: علاوه بر ارسال پیغام، از افراد مورد مطالعه خواسته شد که فعالیت های دیگری هم انجام دهند - مانند حرکات گوناگون، فعالیت های ادراکی و سخن گفتن - تا تعیین گردد که آیا این کارها، ریتم مشابه ای را ایجاد می نمایند. او می گوید، با این حال، الگوی موج مغزی که محققان به هنگام ارسال پیغام با گوشی های هوشمند یا تب لت از افراد مشاهده کردند، در مقایسه با زمانی که آن ها فعالیت دیگری را انجام می دادند، مشاهده نشد.

در مقاله ای از مجله صرع و رفتار، محققان در تحقیق شان نوشته اند که دریافت شده است که بیست و هفت نفر از افراد مورد مطالعه شامل بعضی از بیماران صرعی و بعضی افراد فاقد صرع، تظاهرات ریتم پیغامکی را نشان دادند.

تاتوم گفته است: تعیین نیست که چرا همه اشخاص مورد مطالعه، ریتم ارسال پیغام را بروز نکردند. او بعلاوه بیان داشت که با این حال، دیگر ریتم های مغزی واکنشی که محققان پیش از این، آن ها را یافته بودند، مثل آن هایی که به وسیله چیزهایی مانند چراغ های چشمک زن، تنفس سریع و عمیق و تمرکز ذهنی ایجاد شده بودند، در همه افراد رخ نمی دهد.

او اظهار کرد: محققان در حال آنالیز این موضوع هستند که محتمل است چه کسانی بیشتر ریتم پیغامکی را تجربه نمایند. محققان گفته اند، هنوز سوال های زیادی در خصوص یافته ها وجود دارد و مطالعات بیشتری در زمینه این الگو موج مغز، مورد احتیاج است.

تاتوم افزوده است که، در این مورد، به خاطر ریتم ارسال پیغام، هیچ نشانه ای مبنی بر این که افراد احتیاج به تغییر دادن روشی که از تلفن های هوشمندشان استفاده می نمایند، وجود ندارد. او بیان داشت که ما در حال کوشش برای اثبات این موضوع هستیم که این الگوی مغزی، ریتمی فعال است که زمانی که با توجه به ماهیت همگام سازی ریتم پدیدارگردد، ضرری ندارد.

با این حال محققان گفتند که، یافته ها نشان می دهند که مسلما ارسال پیغام می تواند فعالیت مغز را تغییر دهد و این موضوع خود به قوانین منع ارسال پیغام حین رانندگی، اعتبار بیشتری می بخشد. آن ها بعلاوه بیان داشتند که، ارسال پیغام، بیش از یک حواس پرتی ساده است.

منبع: راسخون

به "ممکن است امواج مغزی شما به ریتم پیامکی دچار شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممکن است امواج مغزی شما به ریتم پیامکی دچار شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید