لغو مجوز 202 دفتر خدمات مسافرتی استان تهران

به گزارش موسیقی آتش، به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، مجوز 202 دفتر خدمات مسافرتی در سال گذشته تعلیق و لغو شد.

لغو مجوز 202 دفتر خدمات مسافرتی استان تهران

مهدی عنبر معاون گردشگری ادره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:

202 دفتر خدمات مسافرتی در سال گذشته تعلیق و لغو شد. این دفاتر خدمات مسافرتی در جریان بازدیدهای نظارتی شناسایی و به اداره اماکن معرفی گردیدند.

وی با بیان اینکه نوروز سال جاری 95 شکایت در خصوص خدمات ارائه شده به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی و تورهای گردشگری به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران دریافت شده گفت که به بیش از 79 مورد از این شکایت ها رسیدگی و تعدادی از آن در تعطیلات نوروز به صورت شفاهی حل وفصل شد .

آقای عنبر با اشاره به اینکه اغلب شکایت های دفاتر خدمات مسافرتی مربوط به تورهای گردشگری خارجی بود اضافه نمود که در ایام نوروزی مجوز دو دفتر خدمات مسافرتی لغو شد که این دفاترعموماً تورهای گردشگری خارجی برگزار می کردند .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به شکایت های دریافتی به این اداره کل درباره واحدهای غیرمجاز گردشگری گفت که قبل از تعطیلات نوروز دو دفتر خدمات گردشگری غیرمجاز شناسایی و به اداره اماکن معرفی گردیدند اما اقدام قانونی در این رابطه انجام نشد.

وی اضافه نمود که مسافران نیز از مجاز یا غیرمجاز بودن این دفاتر خدمات گردشگری اطلاعی نداشتند و برای دریافت خدمات به این دفاتر مراجعه نموده، از خدمات ارائه شده رضایت نداشته و شکایت هایی را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعلام کردند .

او ادامه داد که با توجه به شکایت های تازه از این دفتر خدمات مسافرتی در تعطیلات نوروز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران یک نامه پیرویی را به اداره اماکن ارسال کرد با این مضمون که این دفتر خدمات مسافرتی غیرمجاز پیش از این معرفی گردیده بود اما بازهم به فعالیت خود ادامه می دهد و منجر به شکایت شده که ضروری است هرچه زودتر تسریع گردد .

آقای عنبر با بیان اینکه در تعطیلات نوروز سه واحد غیرمجاز گردشگری برای پلمپ به اداره اماکن معرفی گردید، اضافه نمود که یکی از این واحدها موسسه غیرمجاز گردشگری بود که تور کنسرت خوانندگان خارج از کشور در ترکیه را در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کرد و ما نیز این واحد خدمات گردشگری را به پلیس امنیت معرفی کردیم .

این واحد گردشگری ضمن فعالیت غیرمجاز و بدون مجوز، تور گردشگری خارج از شئونات اخلاقی اسلامی برگزار می کرد .

وی با تأکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای برخورد با دفاتر خدمات مسافرتی غیرمجاز قوه قهریه نیست، گفت :

این اداره کل تنها می تواند واحدهای غیرمجاز گردشگری را شناسایی نموده و به مسئولان ذیربط معرفی کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به نقش رسانه ها و مطبوعات در معرفی دفاتر خدمات مسافرتی و تورهای گردشگری مجاز گفت که در بعضی روزنامه ها تبلیغات دفاتر خدمات مسافرتی بدون نام و نشان و تنها با یک شماره تلفن منتشرمی گردد که این موارد وجاهت قانونی ندارد و نمی توان در این حوزه تنها به مطبوعات انتقاد کرد زیرا با توجه به گستردگی فضای مجازی، این نوع تبلیغات نظارت پذیر نیست .

وی اضافه نمود که چندی پیش با اداره مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انتشار آگهی با موضوع دفاتر خدمات مسافرتی مکاتبه کردیم که این آگهی ها به صورت کامل منتشر گردد تا آگاهی شهروندان نسبت به دفاتر خدمات مسافرتی مجاز افزایش یابد .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با تأکید برافزایش آگاهی شهروندان نسبت به دفاتر خدمات مسافرتی مجاز و غیرمجاز گفت که عموم مردم برای اطلاع بیشتر از تمامی تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و سفره خانه سنتی مجاز می توانند به سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران مراجعه نمایند .

به گفته وی، یک هزار و 866 دفتر خدمات مسافرتی در استان تهران فعالیت می نمایند .

منبع: کجارو / chn.ir

به "لغو مجوز 202 دفتر خدمات مسافرتی استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو مجوز 202 دفتر خدمات مسافرتی استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید