شیشه هوشمند مات شونده برای زیباسازی دکوراسیون منزل

به گزارش موسیقی آتش، شیشه هوشمند چیست؟ شیشه هوشمند مات شونده یا شیشه مات شونده برقی که از اسامی دیگر این محصولات است، نسل بسیار تازه شیشه هاست که نه تنها در خانه ها بلکه در تمامی صنایع هم کاربرد دارند. این شیشه ها به نحوی عمل می نمایند که تنها با فشار دادن یک دکمه فرم شفاف آنها به مات تبدیل می گردد و جلوی نور خورشید و شدت حرارت و گرمای آن گرفته می گردد. در نتیجه شما می توانید با نصب شیشه هوشمند مات شونده نمایی شیشه ای و بسیار زیبا داشته باشید و مجبور به نصب پرده و زیر پرده ای نباشید.

شیشه هوشمند مات شونده برای زیباسازی دکوراسیون منزل

شیشه های هوشمند مات شونده چطور کار می نمایند؟

حتما شما هم مثل دفعه اولی که ما با این محصولات آشنا شدیم و وارد بازار ایران شد، هیجان زده هستید چرا که با نصب این شیشه ها زیبایی ساختمان شما چندین برابر خواهد شد، دید کامل نسبت به بیرون پیدا می کنید و برای کنترل شدت نور خانه احتیاج به صرف هزینه های زیاد بابت نصب پرده نخواهید داشت. اما شیشه هوشمند پنجره چطور کار می نماید؟

شیشه اسمارت هوشمند مات شونده با تکنولوژی برچسب PDLC ساخته شده اند که ضخامت بسیار نازکی دارند و شما آنها را نمی بینید چون بین دو جداره شیشه قرار می گیرند. با اعمال جریان برق و عبور آن از این لایه نازک، ساختار مولکولی آن تغییر نموده و از فرم شفاف به مات تبدیل می شود. این ساده ترین شرح نحوه عملکرد شیشه هوشمند مات شونده بود. این نوع شیشه ها علاوه بر مزایای گفته شده، باعث کاهش تبادل گرمایی با محیط شده و تا حد زیادی شبیه به یک عایق هوشمند عمل می نمایند.

البته شما می توانید برچسب شیشه هوشمند یا همان برچسب PDLC هم به شکل جداگانه خریداری نموده و روی شیشه های ساده، سکوریت، دو جداره، سه جداره و غیره منزل قرار دهید که هزینه بسیار کمتری در مقایسه با تعویض شیشه ها خواهد داشت. با این حال توجه داشته باشید که کیفیت نهایی بسیار فرق دارد.

انواع شیشه مات کن هوشمند برای خانه های شما

برای خرید شیشه های تازه هوشمند، چندین گزینه پیش روی خود دارید تا بتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید. به همین علت با توجه به درخواست های شما تصمیم گرفتیم تا علاوه بر معرفی انواع شیشه هوشمند مات شونده، به شما بگوییم که کدام مورد با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان مناسبتر است.

شیشه هوشمند SPD ساخته شده از ذرات میکروسکوپی است که بین لایه های شیشه قرار می گیرند. شما می توانید به صورت دستی یا ریموتی، با برقراری جریان الکتریکی، شدت نور عبوری، اندازه تابش و گرمای وارد شده به منزل را تنظیم کنید. زمانی که جریان برق قطع شود شیشه به حالت اول برمی شود.

شیشه هوشمند الکتروکروماتیک برای کسانی که در نواحی گرمسیری هستند مناسبتر است چون با این نو شیشه ها می توانید از تغییر انرژی برق، اندازه گرمای ورود به منزل را دقیقا تعیین کنید. البته اگر موقعیت منزل شما جنوبی است چندان به این نوع شیشه ها احتیاج ندارید.

شیشه هوشمند فتوکرومیک که فقط با تابش نور خورشید به حالت مات تبدیل شده و با قطع تابش خورشید به حالت اول باز می گردند. در نتیجه احتیاجی به جریان برق ندارند و برای کسانی که نمی خواهند شیشه هوشمند مات شونده برقی داشته باشند مناسب است.

شیشه هوشمند کریستال مایع از دو لایه شفاف قلع همراه با لایه کریستالی مایع بین آنها ساخته شده که با جریان برق کار می نمایند. این شیشه ها پس از مات شدن تا 80% نور مرئی را از خود عبور می دهند ولی جلوی عبور گرما را به طور کامل می گیرند. در نتیجه اگر می خواهید همچنان از نور زیاد خورشید بهره ببرید برای منزلتان از این نوع شیشه ها بخرید.

شیشه مات هوشمند ساخته شده از فناوری PDLC برترین نوع شیشه هوشمند خانه است. این نوع شیشه های هوشمند مات شونده هم کیفیت کاری و طول عمر بسیار بالاتری دارند و هم اینکه تنها چند ثانیه پس از اعمال جریان برق، شیشه ها مات می شوند در نتیجه سرعت عملکرد بسیار بالاتری هم دارند.

کاربرد شیشه هوشمند مات شونده

شیشه های هوشمند کاربرد مختلفی در صنایع و مکان های اداری و تجاری، هتل ها، بیمارستان ها و بانک ها دارند اما موضوع صحبت ما کاربرد این نوع شیشه ها در دکوراسیون داخلی منزل شماست. به طور کلی می توان گفت شما می توانید از این نوع شیشه ها در هر جایی که مایل باشید حریم خصوصی حفظ شود بهره ببرید و اصلا محدودیتی وجود ندارد.

بیشتر افراد شیشه هوشمند مات شونده را برای دکوراسیون مدرن، لوکس و لاکچری منزل خود تهیه می نمایند. در منزل می توانید از فناوری شیشه هوشمند برای کلیه پنجره های منزل، پارتیشن ها، جدا نماینده فضاهای مختلف، حمام های شیشه ای یا شیشه درب حمام، رختکن حمام، اتاق خواب، پذیرایی، اسکای لایت و غیره بهره ببرید و از وجود چنین تکنولوژی نهایت استفاده را ببرید.

مزایا و ویژگی های شیشه هوشمند مات شونده

برای اینکه بیشتر با مزایا و ویژگی های فناوری بکار رفته در ساخت شیشه ای هوشمند آشنا شوید، مهمترین مزایا و ویژگی های این نوع شیشه ها را فهرست نموده ایم. با خرید شیشه مات کن هوشمند می توانید از کلی مزایا بهره مند شوید و دکوراسیون خانه خود را بی نهایت زیبا کنید:

حفظ حریم خصوصی بدون احتیاج به نصب پرده در دکوراسیون

کاهش شدید مصرف انرژی و جبران هزینه های اولیه نصب

واکنش پذیری سریع و تبدیل شدن به فرم مات بدون احتیاج به زمان انتظار طولانی

پخش نشدن ساختار شیشه در صورت شکسته شدن

عمل کردن به اسم عایق صوتی قدرتمند

حذف اشعه های مضر خورشید

وجود نور طبیعی در منزل بدون دید داشتن از بیرون

سازگار با سبک دکوراسیون داخلی منزل

ماندگاری و طول عمر بالا

با خرید شیشه هوشمند مات شونده می توانید یک قدم به سمت هوشمند شدن بردارید و هم اینکه از زیبایی نمای شیشه ای خانه بهره مند شوید. دکوراسیون داخلی منزل شما با نصب این نوع شیشه ها تحول اساسی پیدا خواهد نمود.

منبع: اتاق

به "شیشه هوشمند مات شونده برای زیباسازی دکوراسیون منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیشه هوشمند مات شونده برای زیباسازی دکوراسیون منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید