خبرنگاران 58 پروژه کشاورزی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

به گزارش موسیقی آتش، بجنورد - خبرنگاران - رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: 58 پروژه در زیربخش های مختلف کشاورزی استان همزمان با گرامیداشت هفته دولت به بهرهبرداری می رسد که برای اجرای آن 708 میلیارد و 165 ریال سرمایه گذاری شده است.

خبرنگاران 58 پروژه کشاورزی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

عبدالله یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی آتش گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای 2 هزار و 269 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده و پنج هزار و 573 خانوار هم از مزایای این پروژه ها بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه از مجموع این پروژه ها 28 پروژه مربوط به سفر ریاست جمهوری به این استان است گفت: 127 میلیارد و 453 میلیون ریال سرمایه گذاری شده که با بهره برداری از این میزان پروژه برای هزار و 923 نفر اشتغال ایجاد شده است.

یوسفی گفت: همچنین 57 پروژه نیز از اعتبارات استانی به مبلغ 580 میلیارد و 712 میلیون ریال با اشتغال 346 نفر و 676 خانوار بهره برداردر بخش های مختلف کشاورزی تکمیل شده است.

وی اضافه نمود: از مجموع این پروژه ها 31 طرح مربوط به حوزه آب و خاک، 10 مورد فراوریات دامی، 12 مورد فراوریات گیاهی، سه پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی و یک پروژه کاداستر اراضی است.

سهم خراسان شمالی از فراوری ناخالص داخلی کشور 6 دهم درصد در تمامی بخش های مالی است و سهم بخش کشاورزی این استان از فراوری ناخالص بخش کشاورزی کشور 1.1 درصد است.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان 300 هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می نمایند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود 44 درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و 37 تا 42 درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 58 پروژه کشاورزی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 58 پروژه کشاورزی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید