خبرنگاران پیاده روی 15 کیلومتری امدادگران گیلانی در برف برای نجات یک بیمار

به گزارش موسیقی آتش، رشت - خبرنگاران - مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت : عملیات امدادرسانی و انتقال بیماری 59 ساله در بخش عمارلو رودبار به مرکز درمانی اطلاع داد و گفت : امدادگران این بیمار را 15 کیلومتر در برف سنگین این منطقه کوهستانی بر روی دست حمل کردند.

خبرنگاران پیاده روی 15 کیلومتری امدادگران گیلانی در برف برای نجات یک بیمار

سیاوش غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی آتش اضافه نمود: عملیات سه ساعته انتقال بیمار 59 ساله اهل ناوه بخش عمارلو رودبار شامگاه گذشته در شرایط سخت اقلیمی و دمای زیر صفر این منطقه توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه شب گذشته گزارشی مبنی بر وخامت حال زنی 59 ساله اهل این روستای به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری EOC هلال احمر گیلان اعلام شد، اضافه نمود :پس از دریافت این خبر تیم عملیاتی هلال احمر رودبار با توجه به صعب العبور بودن محور کوهستانی روستای ناوه با فاصله 87 کیلومتری از مرکز شهرستان و شرایط سخت و طاقت فرسای اقلیمی به محل اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وخامت حال بیمار و علائم تنگی نفس، فشار خون بالا و ناراحتی قلبی، تیم عملیاتی اقداماتی شامل اکسیژن تراپی، کنترل فشار خون و اقدامات لازم و اولیه امدادی را انجام دادند و پس از آن با وجود سرما و بارش برف سنگین در این منطقه کوهستانی با حدود 15 کیلومتر پیاده روی در شرایط برفی بیمار را به مرکز درمانی این شهرستان منتقل کردند.

مدیرعامل جمیعت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: تلفن 112 ندای امداد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

ناوه، روستایی از توابع بخش عمارلو شهرستان رودبار در استان گیلان است که با مرکز استان 87 کیومتر فاصله داشته و بر اساس آخرین سرشماری، حدود 50 خانوار در آن اسکان دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پیاده روی 15 کیلومتری امدادگران گیلانی در برف برای نجات یک بیمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیاده روی 15 کیلومتری امدادگران گیلانی در برف برای نجات یک بیمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید