خبرنگاران تقویت اتوماتیک مفصل زانو با زانوبند هوشمند

به گزارش موسیقی آتش، تهران - خبرنگاران - محققان کره ای زانوبند هوشمندی را ساختند که با استفاده از هوا کار می نماید و قادر است در زمان افزایش فشار به مفصل زانو، به صورت اتوماتیک آن را تقویت کند.

خبرنگاران تقویت اتوماتیک مفصل زانو با زانوبند هوشمند

به گزارش روز یکشنبه از پایگاه خبری ساینس دیلی، این زانوبند که با عنوان E-Knee نام گذاری شده، دارای ویژگی های استاندارد شامل میله های تقویت کننده عمودی در طرفین، تثبیت کننده حلقوی ژله ای روی کاسه زانو و بدنه ای از جنس پارچه کشسان و نفوذپذیر است.

آنچه موجب تمایز این زانوبند هوشمند شده، پنج کیسه هوا در بالا، پایین و اطراف آن است که توسط یک مخزن سیلیکونی به جعبه کنترل متصل شده اند. این جعبه کنترل مجهز به یک تراشه کنترل کننده ARM، یک واحد اندازه گیری داخلی (IMU)، یک پمپ الکتریکی و یک باتری لیتیومی است.

واحد اندازه گیری داخلی به طور مستمر حرکات زانو را ردگیری می نماید و جعبه کنترل در واکنش به این حرکات، میزان هوای موجود در یک یا چند کیسه هوا را تغییر می دهد تا میزان فشار وارد شده توسط زانوبند به زانو را تنظیم کند. این ساختار امکان تقویت حداکثری مفصل زانو و تامین حداکثر راحتی را در هر شرایط مفصل زانو فراهم می نماید.

این زانوبند هوشمند مجموعا 320 گرم وزن دارد و با هر بار شارژ سیمی یا بی سیم، قادر است 35 ساعت به خوبی کار کند. همچنین جدا کردن جعبه کنترل به منظور شست و شوی زانوبند به سادگی امکان پذیر است.

قرار است این زانوبند در یک کمپین Kickstarter و با قیمت 159 دلار برای یک زانوبند یا 289 دلار برای یک جفت از آن به فروش برسد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تقویت اتوماتیک مفصل زانو با زانوبند هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقویت اتوماتیک مفصل زانو با زانوبند هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید