حکمرانی هزارپا های غول پیکر پیش از دایناسورها به زمین !

به گزارش موسیقی آتش، خبرنگاران: دانشمندان در شمال انگلستان، فسیلی از یک هزارپا خزنده بزرگ الجثه بدون سر کشف نموده اند که به مقدار یک بازیکن حرفه ای بسکتبال است. بعلاوه به عقیده محققان، این موجودات میلیون ها سال قبل از دایناسورها روی زمین حضور داشته اند.

حکمرانی هزارپا های غول پیکر پیش از دایناسورها به زمین !

دانشمندان در شمال انگلستان، فسیلی از یک هزارپا خزنده بزرگ الجثه بدون سر کشف نموده اند که به میزان یک بازیکن حرفه ای بسکتبال است. بعلاوه به عقیده محققان، این موجودات میلیون ها سال قبل از دایناسورها روی زمین حضور داشته اند.طبق اطلاعات ارائه شده از سوی این تیم تحقیقاتی، نسخه واقعی این هزارپا در زمان حیات خود تا 2.6 متر طول و حدود 50 کیلوگرم وزن داشته است. با این حال فسیل کشف شده تنها 75 سانتی متر از بدن او را تشکیل می دهد.

کشف هزارپا غول پیکر ماقبل تاریخ

نیل دیویس از دپارتمان علوم زمین دانشگاه کمبریج و نویسنده اصلی این پژوهش در بیانیه ای گفت:

پیدا کردن فسیل یکی هزارپا غول پیکر بسیار نادر است، زیرا بدن آن ها پس از مرگ تکه تکه می گردد، بنابراین این احتمال وجود دارد که فسیل ما یک سخت پوست پوست اندازی شده باشد که هنگام رشد موجود رها شده است. ما هنوز سر این فسیل را پیدا ننموده ایم، بنابراین اطلاع کامل از آن سخت است.

تیم تحقیقاتی در یافته های خود عنوان کردند که چنین هزارپاهای غول پیکری که بندپهلو یا Arthropleura نامیده می شوند، حدود 376 میلیون سال پیش در طول دوره کربنیفر زمین وجود داشته اند. به بیان ساده، دانشمندان عنوان می نمایند که این موجودات حدود 100 میلیون سال قبل از دایناسورها روی زمین حضور داشته اند و احتمالا به علت تغییرات آب و هوایی یا شکار شدن پس از ظهور خزندگان منقرض شده اند.

در ادامه گزارش عنوان شده، موجودی که فسیل آن به وسیله دانشمندان کشف شده به قدری بزرگ است که با کنار زدن هیولای باستانی دیگری تحت عنوان عقرب غول پیکر، مقام اول لیست بزرگترین بی مهرگان تمام دوران را کسب نموده است.

دیویس در ادامه شرح می دهد:

در حالی که هنوز به طور قطع معین نیست آن ها چه می خورده اند، در آن موقع دانه های مغذی زیادی در بستر برگ ها وجود داشته و حتی این احتمال وجود دارد که آن ها شکارچیانی بوده اند که سایر بی مهرگان و حتی مهره داران کوچک مانند دوزیستان تغذیه می کردند.

منبع:دیجیاتو

منبع: رکنا

به "حکمرانی هزارپا های غول پیکر پیش از دایناسورها به زمین !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی هزارپا های غول پیکر پیش از دایناسورها به زمین !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید