فراوری کننده اتصالات استیل

به گزارش موسیقی آتش، به قطعاتی که در تغییر سایز، تغییر راستا، انشعاب یا اتصال خطوط لوله استفاده می گردد، اتصالات می گویند.

فراوری کننده اتصالات استیل

به گزارش موسیقی آتش بنابر اعلام ایران استنلس، هم چنین می توان گفت که اتصالات نوعی رابط بین لوله است که به منظور ایجاد جریان سیالات یا گاز استفاده می گردد.

شرکت ایران استنلس ، فراوری کننده اتصالات استیل ، زانو جوشی استیل 90 درجه . 45 درجه اینچی ، درزدار و مانیسمان در گریدهای 304 و 316 در رده های 10 و 40 و 80 انواع سایزهای زانوجوشی صنایع غذایی و زانو جوشی صنایع شیر استیل در گریدهای 304 و 316 در سایز 25 - 38 - 51 -63 - 76 - 102 انواع تبدیل جوشی استیل اینچی و صنایع غذایی و بعلاوه انواع کپ جوشی استیل استاندارد می باشد ، لطفا جهت اطلاع از مشخصات فنی و قیمت ها روی لینک فروشگاه اتصالات استنلس استیل شرکت ایران استنلس کلیک کنید .

انواع اتصالات استیل

اتصالات لب جوش (Butt Weld)

اتصالات ساکت ولد (Socket Weld)

اتصالات رزوه ای (THD)

1. اتصالات لب جوش (Butt Weld)

در اتصالات لب جوش، انتهای اتصالات برای جوشکاری پخ زده می گردد و شکل آن باتوجه به اندازه ضخامت آنها متفاوت خواهد بود. استاندارد B16.2SASME نحوه آماده سازی و پخ زنی اتصالات لب جوش را فراهم آورده است.از مهمترین کاربردهای این اتصالات می توان به جلوگیری دائمی از نشت، پیوستگی ساختار فلزی بین اتصالات و خط لوله که باعث افزایش اندازه کشش مقاومتی سیم لوله کشی می گردد و بعلاوه کاهش درهم ریختگی جریان سیال، کاهش خورندگی و کاهش سایش در اثر فعاایت شیمیایی اشاره نمود.از جمله این اتصالات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

زانو 45 درجه

زانو 90 درجه (LR)

درپوش (Cap)

زانو 90 درجه (SR)

زانو 180 درجه (SR)

زانو 180 درجه (LR)

سه راهی مساوی (Equal Tee)

تبدیل هم مرکز (Concentric Reducer)

تبدیل غیر هم مرکز (Eccentric Reducer)

سه راهی تبدیلی (Reducing Tee)

مغزی استیل (Hex Nipple)

سرشلنگی استیل (Hose Nipple)

بوشن استیل (Coupling)

چیقی استیل (Street Elbow) اشاره نمود

2. اتصالات ساکت ولد (Socket Weld)

دومین نوع اتصالات استیل اتصال ساکت ولداست این اتصال از طریق روش جوشکاری متصل می شوند و در حالت کلی به دو دسته استنس استیل و کربن استیل تقسیم می شوند.از این اتصالات در خطوط انتقال فشار قوی و در سیستم های پایپینگ صنایع گوناگون استفاده می شوند که احتیاج به اتصالاتی با دقت بیشتر و تحمل فشار بیشتر احتیاج دارند مانند :صنایع نفت و گاز،صنایع پتروشیمی،صنایع پزشکی،صنایع نیروگاهی،سیستم های آتشفشانی. فراوری کننده زانو جوشی استیل

انواع اتصالات ساکت ولد عبارتند از :

زانویی

سه راهی

کپ

تبدیل

بوشن کامل

نیم بوشن

بوشن تبدیل

مهره ماسور

مزایا :

با توجه به فضای تو رفتگی در اتصالات ساکت ولد ، از ابزار خاص برای هم راستا کردن لوله با اتصالات استفاده نمی گردد. این اتصالات به گونه ای هستند که جوشکاری آنها کمترین اندازه آسیب را به لوله وارد می نماید.

معایب :

در جوشکاری این نوع اتصالات باید فضای 1.6 میلیمتری اتصال و انتهای لوله درنظر گرفته گردد. در این اتصال گپ های انبساطی باعث افزایش خوردگی می گردد بنابراین این اتصالات برای فعالیت های خورنده مناسب نیستند.

کاربرد اتصالات استیل در کارخانجات صنایع غذایی

اگر به اتصالات صنایع غذایی مراجعه کنید, خواهید دید که این اتصالات باید خاص باشد و کلا از متریال استیل 304 و 316 فراوری می شوند . در مورد کاربردها نیز بسته به نوع کارخانجات مواد غذایی, بیشتر اتصالات کاربرد مشابه داشته و بعضی از آنها در صنفهای مختلف جهت انجام کار خاصی استفاده می شوند کاربردهای رایج اتصالات استیل در صنایع غذایی عبارتند از :

اتصالات لوله به لوله

اتصال لوله به شیرآلات

اتصال لوله به اتصالات

اتصال لوله به خرطومی ها و مخازن

اتصال شیرآلات ابزار دقیق به اتصالات یا خرطومی ها و یا مخازن

اتصال حریان از لوله های استیل به حوضچه ها یا تانکرها

اتصال جریان از شیرالات ابزار دقیق به ورودی ها و خروجی ها

تغییر جهت لوله کشی

تقسیم جهت لوله کشی

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری کننده اتصالات استیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کننده اتصالات استیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید